Helemaal mee eens! Daarnaast hoeft zelfzorg ook niet altijd leuk te zijn. Ik heb een hekel aan opruimen, schoonmaken en in sporten heb ik meestal ook geen zin. Maar toch vallen deze dingen ook onder ‘voor jezelf zorgen’.
Daarnaast is het inderdaad zo dat je op deze manier nooit echt zomaar iets voor een ander doet. Ik denk dat het juist goed is voor jezelf als je jezelf pusht uit je comfortzone (bah bah bah, maar ik wist het niet anders te verwoorden.)
En ik weet van mezelf dat als ik me niet goed voel, het juist kan helpen om iets voor een ander te doen, om zo even uit mijn eigen bubbel te geraken. Voor een ander zorgen is ook heel goed voor jezelf!
Door niet altijd te doen waar je zin in hebt, of wat je leuk vindt, zorg je wel dat je een ruggengraat hebt en dat je uiteindelijk waarschijnlijk meer je leven op orde krijgt.
Daarnaast erger ik me er soms aan dat ‘self care’ zo vaak wordt geassocieerd met luxe dingen, zoals lekker eten bestellen of een duur badproduct. Het zou zoveel laagdrempeliger kunnen, denk ik dan. Maar goed, als je het geld toch hebt, snap ik wel dat je daar niet over nadenkt

Ook ik had deze post even nodig!