Nog heel even offtopic maar het gaat er nu wel over, mijn vriend maakte net een opmerking waarom ik een beetje boos werd, hij zei over een comingout foto op facebook (2 meisjes) : ooh huh hun zien er helemaal niet uit als pot.
Ik vind pot een beetje in de categorie flikker, maar hij vind dit gewoon een net woord.
(daarnaast wat had je dan verwacht, tuinbroeken en kort pittig kapsel ofzo)
Irritante opmerking inderdaad en het is āzij zien er niet uit als pottenā dus echt in elk opzicht was het een foute zin.
Haha dat snap ik maar dat is (denk ik) brabants. Vond vooral die benaming zo heftig klinken. Maar weet dus niet of dit een normale term is of meer een soort scheldwoord.
Haha in mijn omgeving is het niet echt een net woord in ieder geval!
Mascha heeft op instastories een paar. Stories van Anna gerepost (zeg je dat zo?). Eentje van dat ze sushi aan het eten zijn (Anna, ik gok de verloofde van Anna, mascha en krek), en eentje dat ze spelletjesavond hebben met de tekst erbij: ādeze twee zijn zo fanatiek!ā
Ik denk dat ik volgende week maandag de vlog ga kijken haha. Ik heb al bijna 3 jaar niks gekeken maar ik ben toch wel benieuwd hoe de foefs deze avond zelf in beeld brengen in hun vlog
Ik ben benieuwd hoe Gregor gaat bijhouden hoeveel sushi iedereen krijgt.
Het is inderdaad geen ok woord. En inderdaad, alsof elke lesbiĆ«nne butch is, er zijn genoeg lipstick lesbians. En wellicht zijn ze ook wel bi, of pan, dat kun je aan zoān foto toch ook niet afzien, enkel dat ze nu als twee vrouwen toevallig samen zijn.
Hij zit gewoon te turven aan tafel
Butch 
Lipstick 
Hahahah oh dit
Weet je niet wat het betekent of ben je het niet met me eens? Sorry, kan het er niet helemaal uithalenā¦
Nouja ik vind het vaag als je het niet oke vindt iemand butch te noemen maar dan wel de term lipstick lesbian gebruikt 
Ik heb nooit gezegd dat ik butch niet ok vind? Butch is imo niet beledigend of denigrerend. Pot daarentegenā¦
Oh sorry, verkeerd begrepen dan!
Maar wat betekend het? Butch en lipstick lesbian.
Tuinbroek of lippenstift
Precies, butch is een vrouw die eruit ziet zoals wat maatschappelijk gezien meer als mannelijk gezien wordt, dus kort haar, geen make up, geen hakken, etc, en lipstick lesbian is een vrouw die er volgens de normen van de maatschappij vrouwelijk uitziet, dus lang(er) haar, make up, hakken, etc. Natuurlijk niet zo zwart wit, maar om even een beeld te schetsen.
Ik vind āpotā echt een vreselijk woord. Kan er echt boos om worden. Al helemaal in die context.
Valt voor mij in de categorie āpootā, ānegerā , ājapā. (Krijg het bijna mān toetsenbord niet uit, moet je nagaan)
Een collega van mij strooide er ook schaamteloos mee ( nieuwe collega, hij: ā o dat is een pot, dat zie je meteen ')
Ten eerste : wat moet ik met die zogenaamde constatering, en ten tweede ( en bovenal ) waarom dat taalgebruik?!
En dat was niet de eerste keer.
Misschien heel kinderachtig, maar ik heb hem gezegd dat als hij nog een keer zoiets zegt, ik een klacht indien.
Hoi hoi, ik reageer best weinig maar wil nu wel uitspreken dat ik bi ben en me helemaal kan vinden in de reacties van @lipkip. Ik snap de felle reacties niet zo?
Ik heb meerdere bi / homo vrienden (om het zo dan maar te benoemen) en wij vinden het te gek wat Mascha doet. Top van haar! Laten we hier de positieve dingen wat meer positief zijn. Dit forum is zó leuk, soms helemaal niet nodig om zo kritisch te zijnā¦
maar ze doet dus eigenlijk helemaal nietsĀæ