Beutyblogtopic XL #7

Zo fascinerend

Allereerst: ‘Ja jij moet vooral geen kinderen krijgen. Zelf ben ik zo privileged dat ik het toch maar gedaan heb, maar als je echt van je studieschuld af wilt, niet doen!’ HOEZO geef je een advies voor iets wat je zelf al niet naleeft?

Daarnaast: waarom hebben al deze bloggers zo’n onsympathiek verhaal? Ik begrijp namelijk prima wat ze probeert te zeggen; als je echt van je schuld af wilt en een beetje privileged bent (omstandigheden zoals hoge huur, ziekte, geen baan kunnen vinden dus daargelaten) kan je die in enkele jaren aflossen door in je eerste werkjaren zuinig aan te doen. Vooral als je met een partner leeft en dus lasten split is dat echt geen rocket science. Maar waarom zou je het zo verwoorden? Bouw lekker geen pensioen op, bouw geen vermogen op en stel je kinderwens uit? WHY?

Edit 1: Vind bovendien dat ze financieel echt onverstandige tips geeft. Een van haar tips is: spaar duizend euro voor noodgevallen (alles erboven los je denk ik af). Als je echt bewust met geld omgaat hoop ik dat je wel iets meer dan duizend euro voor noodgevallen achter de hand hebt. Ik zou in ieder geval als je het kan, een groter potje aanhouden.

Edit 2: oh wauw. Ze verdient 2650 netto en heeft een “duur” appartement van 950 euro. Sorry maar zo “krap” vind ik het bij haar niet om zoveel af te lossen. Het is nog steeds knap dat het lukt, want ze spaart dus om en nabij 1000 euro per maand. Dat is zeker discipline, maar niet bepaalt een salaris waarmee je de gemiddelde persoon moet gaan adviseren hoe hij/zij zoals jou kan zijn. Al helemaal als je weet dat je met twee jaar schuldenvrij bent.

7 likes

Headspace app :heart:

een gezonde ugh ga ik dit echt zeggen… geldmindset… vind ik: ik wil genoeg om geen gezeik te krijgen en een beetje extra voor het leuk.
niet: ik wil veeeeeeeel.

12 likes

NLP mensen zitten echt in mijn allergie. Die denken ook al dat alles is op te lossen met een vision board. Ik ben benieuwd wanneer Cynthia zichzelf ook gaat voorstellen als financieel adviseur.

2 likes

Onder een dekentje.

Die reactie ook, zo van ‘ah ja, eindelijk iemand die echt snapt hoe ik ben en hoe ik alles bedoel’

3 likes

Dit is mijn moneymindset coach. Beat that Cynth:

39 likes

Lol ze maakt mooie producten. Hoezo trappen mensen hierin? Cynthia heeft vooral eerst de passionplanner gebruikt, net als elke gebruiker geconstateerd dat er op dat moment geen fatsoenlijke nederlandse planner was, en die gemaakt (waarbij haar contacten natuurlijk helpen). Zakelijk echt enorm slim, daar heeft ze echt inzicht in, maar om het nou een mooi product te noemen? Het was hooguit een weekje werk.

Dit riekt echt naar Suzanne. Daar was ze toch ook op cursus geweest? Of is ze haar persoonlijk coach? Zou die belachelijke prijzen voor een midweek werken en slapen op een tweepersoonskamer wel verklaren in ieder geval.

4 likes

Nou jongens ik ben terug van een middagje positief nadenken over mn geld. Ik keek net op mn bank rekening en wat denk je?!?!?!
Geen cent te makken.

Jij kan dit ook kom allemaal naar mn peperdure cursus!

63 likes

Ja sorry hoor, maar ik vind geld gewoon kut. Door deze blog zal morgen wel een positieve vision board maken en hopelijk stroomt het geld dan binnen.

1 like

Maar waarom blijf je dan ook met arme mensen omgaan? Dan werkt het niet he…

11 likes

Ik wil meer puppy’s. Helpt een positieve puppymindset dan ook?

11 likes

Luna 4 uur geleden

Ik begrijp dat jij voelt dat het in jouw situatie helpt om op deze manier te denken. Toch vind ik dat je het wat te veel generaliseert, waarbij je voorbij gaat aan bepaalde privileges die je hebt. Ik zie ook geen causale relatie tussen de mindset en het bereikte succes, maar eerder redenaties achteraf waarbij je het aan je mindset wijdt. Daarbij gaat dit artikel ook volledig voorbij aan de wereld achter het geld. Met waar je je geld aan uitgeeft kan je de wereld sturen en met waar jij je geld mee verdient laat je weten wat jij belangrijk vind en waarvan er meer zou moeten ontstaan. Zo werkt marktwerking en kapitalisme nou eenmaal. Iets “goeds doen” voor de wereld hangt zelden samen met veel geld verdienen, en dat is wat mensen die zeggen dat geld niet de drijfveer achter hun werk is bedoelen. Jammer dat je daar zo snel aan voorbij gaat. Ik vind juist dat de huidige maatschappij te ver gaat in het denken over alles in termen van geld en de wereld achter het geld daarbij wordt vergeten.

Reageren

Hey Luna, over die causale relatie ben ik het niet eens, er is zeker wel een causale relatie tussen mijn geldmindset en hoeveel ik verdien (of succes, ik weet niet of je daarmee hetzelfde bedoelt). Het lastige is alleen dat jij dat aan de buitenkant niet kunt zien en dat ik dat ‘vanbinnen’, vanuit mijn bedrijf en mijn mindset, wel kan zien. Dus daar kan je niet echt zo stellig over oordelen zoals je nu doet, vind ik.
En over de rest: dit artikel gaat puur en alleen over geldmindset en niet over hoe je de wereld kan ‘veranderen’ of je ‘stem kan laten gelden’ met geld, dat is weer een heel ander onderwerp. Wat wel erg interessant is trouwens en wat zeker een goed idee is voor een volgende blogpost!
Over privileges: daar ben ik me bewust van, daarom heb ik ook een stuk toegevoegd over financiële problemen. Kan je nog wat meer toelichten waarom je vind dat ik voorbij ga aan bepaalde privileges die ik heb? Ik ben benieuwd hoe je dat ziet, dan kan ik daarover nadenken en me eventueel inlezen.

Causale relatie klinkt wel als gecoacht door Suzanne. Ik vraag me echt af of Cynthia door heeft dat het bij bijvoorbeeld een baan als leraar of verpleegkundige heel leuk is om een positieve geld mindset te hebben :nauseated_face:, maar dat dat echt niet uit gaat maken voor je salaris.

6 likes

Zekers!

hoe kun je zoveel woorden gebruiken en dan nog zo weinig zeggen…

15 likes

Oke hier mijn vision board

135 likes

nou dat leer je dus op zo’n cursus. voor maar €799

5 likes

Kijk dit vind ik nu geniaal.

Ja sorry het forum is gewoon te verslavend…

1 like

Leuk dat Debbie ineens ook wat zegt over die vele coaches die er ineens zijn.

Bron. Insta

4 likes