Biertopic

Speciaal voor alle bierliefhebbers :beers:
Deel hier al je aanraders en ontdekkingen

3 likes

Leuk topic! Ik was dit weekend in Antwerpen en ben nu helemaal fan van de Triple d’Anvers.

Wat ik me al een tijdje af vraag, heeft iemand ooit Westvleteren gedronken en is het al het gedoe waard?

Love donkere speciaalbiertjes. Mijn ultieme favo is Liefmans goudenband :heart:

1 like

Ik heb een fles (12) liggen die ik nog bewaar voor een speciale gelegenheid dus ik heb nog geen antwoord.
Maar als ik anderen moet geloven lijkt st. Bernardus 12 er heel veel op (is hetzelfde recept)
En ondanks deze dingen wil ik eigenlijk echt een keer langs bij de brouwerij!

1 like

Leuk topic!

Ik ben niet van de ipa’s, want die vind ik te bitter. Ik ben wat meer van de zoetere biertjes en triples. Helaas gaan die laatste wel snel naar mijn hoofd haha.

Dit zijn tot nu toe mijn favo’s:

Thai Thai van Oedipus (triple met chilipeper en dat proef je er ook wel een klein beetje in)
Polyamorie van Oedipus (een sour maar hij is niet te zuur, lekker fris)
Karmeliet (lekker zoet)
Koyt van Jopen (dit is denk ik wel mijn lievelingsbiertje, ook zoetig).

5 likes

Oe gaaf! Inderdaad leuk om te bewaren voor een speciale gelegenheid. Ik ben benieuwd wat je er van gaat vinden. En ben inderdaad heel nieuwsgierig ook, het hele proces van bestellen en ophalen heeft iets mysterieus.

Dat van de St. Bernardus 12 wist ik niet, dan ga ik die sowieso op mijn wishlist zetten! Wist wel dat de brouwerijen gedeeltelijk het zelfde recept gebruiken en heb wel een een Bernardus Tripel gehad maar dit is wel leuk om te weten, dankje voor de tip!

Gebruiken jullie ook Untappd?

Leuk, ik ga je andere suggesties ook proberen want ik vind Karmeliet (Tripel) echt zooo lekker en houd ook niet van IPA’s. Mijn andere favorieten zijn Leffe blond en Affligem blond, niet echt spannend dus.

2 likes

Affligem is ook een van mijn lievelingsbiertje! Weet alleen nooit hoe ik dat spel, dus had het niet genoemd haha. Ben benieuwd wat je van de anderen vindt!

1 like

Oh ik hou van IPA, die van brouwerij t ij is top. En ik had er pas een uit Zweden, Flyktsoda, die was ook echt heel lekker. (Maar zo te lezen weinig IPA liefhebbers hier haha)
Ik hou ook echt van sour. Aanrader: lucy’s sour van Gulpener. Heerlijk zuur.
Nog een paar aanraders:
Gueze lambic van mort subite
Delirium tremens
Skuumkoppe van Texelse brouwers
Barbãr
De Tripel en Noordtsingle van Noordt
En de kersenbieren van Delirium en La Chouffe zijn ook super lekker (en wat hoger in alcoholpercentage, dus ook iets minder zoet)

@Marsepein heb je swingers en mannenliefde ook al eens op van Oedipus? Ik geloof dat ik alles van ze lekker vindt haha (maar heb nog niet alles van ze gedronken).

1 like

Jaaa Skuumkoppe was ik vergeten maar <3 zooo lekker ook.

Oeh, skuumkoppe vind ik ook lekker!

Swingers ken ik nog niet! Mannenliefde vind ik niet zo bijzonder.

Ik heb ooit een biertje gehad van oud brood ofzo? Met banaan? Ik kom even niet op de naam, maar die was ook erg lekker! (Al klinkt het geloof ik niet zo lekker nu)

1 like

Bammetjes bier! Vond ik ook lekker

2 likes

Mijn favoriet is denk ik Honingblond van Brouwerij Troost (sowieso een leuke plek om eens heen te gaan als je een bierliefhebber bent) of Bloesemblond van Gebrouwen door Vrouwen. Ik houd ook heel erg van La Trappe Isid’or en Skuumkoppe (ook heel leuk om die brouwerijen eens te bezoeken).

1 like

Jammer! Maar kan het me wel voorstellen, het blijft gewoon bier en het zal vast lekker zijn maar buiten de exclusiviteit zal het ook niet zo bijzonder zijn.

Ja mijn vriend en ik gebruiken untappd ook! Ofja bijna onze hele vriendengroep wel haha. Mijn vriend zit al over de 1200 verschillende check ins :see_no_evil: Ik 386 verschillende en 406 in totaal. Het is ook een leuke hobby om steeds weer biertjes te zoeken en in te checken die je nog niet hebt gehad.

2 likes

@Rozecoupeschaar Wow veel check ins al! Ik heb 223 unieke en 300 in totaal. Ik vind het wel echt een hele leuke app.

1 like

Dol op IPA! Ben nu bezig met Berlijnse biertjes en bijna alles lijkt wel ipa.

2 likes

Ik vind deze echt super lekker
Flora en Fauna van Uiltje Brewery

2 likes

Ik hou ook van IPA’s dus mijn steun heb je :stuck_out_tongue:

1 like

Ik vergeet trouwens altijd de namen van wat ik lekker vond. Hou ook van geuzes. Maar kan even niet veel bedenken haha

Viven Master IPA
Mamzelle

1 like