Filmtopic (Deel 1)

Green Book vorige week gezien. Had een hele zware film verwacht, maar heb me echt vermaakt! Meerdere keren hardop gelachen! Vind het echt een aanrader.

1 like

Captain Marvel gezien en vond hem leuk. Had ook niet verwacht dat het me zou ‘raken’ dat de vrouw een superheld is, maar vond het echt gaaf. Zat ook in een zaal met enthousiast publiek, vind ik ook altijd tof.

Ben wel benieuwd wat het verhaal gaat zijn waar ze al die tijd is geweest en nu pas weer terug is tijdens End Game? Begreep wel dat ze een home ging zoeken voor de skrull, maar is toch wel lang mee bezig geweest. Wel ontzettend zin in die film :smiley:

1 like

Ik ben naar What men want geweest. Duurde een beetje lang maar verder een prima film waar je niet te veel bij na hoeft te denken

Gaat iets niet helemaal goed met je spoiler haha.

Maar indd! Goed om het weer ff te zien hoe dat er echt aan toegaat in het witte huis

Ik ga vanavond, heb wel zin in iets hersenloos haha.

1 like

Ja he! Echt ongelovelijk. En toch weten we naar mijn gevoel maar zo’n klein deel van wat zich daar allemaal afspeelt.

Ps zelf ook totaal geen verstand van spoilers etc😅

Weer een biosdagje gehad vandaag en 3 films gekeken.

On the Basis of Sex, de film over Ruth Bader Ginsberg. Echt een goede film, als je een beetje haar leven kent zit er niet zo veel spanning in, want je weet al hoe het gaat lopen. Maar het is wel inzichtelijk en laat goed zien hoe de tijden (gelukkig) veranderen.

Daarna iets luchtiger gekeken: What Men Want. Grappige komedie, weinig origineel, maar prima voor wat lachen, gieren, brullen. Hier zit een midcreditscene bij, vermakelijk maar als je haast heb zou ik er niet op wachten, hoewel het maar iets van 30s ofzo is. Kritiekpuntje, ik vind het wat gemeen om te zeggen, maar de kindacteur vond ik echt heel slecht.

En tot slot Us. Die wilde ik graag zien omdat ik de spoilers voor wilde zijn (wat gelukt is!). En omdat horrorfilms kijken het leukst is met een volle enthousiaste zaal. Ik ben zelf geen horrorfan, want schijtluis, maar ik vond het wel te doen. Het is echt een thriller/horrorcombo, maar wel enger dan Get Out. Goed verhaal, echt heel goed geacteerd ook door de kinderen.

3 likes

Ik ging dit weekend naar Us, inderdaad heel goed geacteerd. Maar weet iemand wie die man is met dat lange haar aan het begin met het bord Jeremiah 11:11, ik kom alleen die van t riool tegen, Alan Frazier maar dat is 'm toch niet???

Goeie film he! Ik begreep dat stukje ook niet.
Dit is echt een film die ik nog een keer wil zien, extra goed op details letten.


Ik heb vandaag On The Bases of Sex gezien, erg mooie film! Ik ben dolllll op ‘50 kleding dus dat was echt top haha. En omg die man die Marty speelt. Ik heb niet vaak dat ik echt word afgeleid door de schoonheid van een acteur maar damn :heart_eyes:

2 likes

Het lijkt alsof ik alleen op kleding etc heb gelet maar het verhaal is uiteraard ook heel mooi. Belangrijk dat dit verteld wordt (vrouwenrechten zijn niet vanzelfsprekend).

Ja, 1 van de betere films van de afgelopen jaren m.i.
Jammer dat m’n vriend er niks van snapte, maar die kijkt liever films met een cijfer onder de 4 op imdb :sweat_smile:

1 like

Haha nee zulke films moet je echt begrijpen moet je ze goed vinden :crazy_face:

1 like

Ook net terug van On the Basis of Sex en vond hem ook echt goed! Snap de lage score op IMDb echt niet. Vind het ook verrassend dat dit nog maar zo kort geleden is.

Minder belangrijk, maar vond de 50’s kleding ook heel tof! (behalve de korte mouwen blouses van Marty :sweat_smile:)

1 like

Vanaf woensdag is Dombo in de bioscoop, dat wordt echt keihard janken denk ik!

5 likes

Gisteren heb ik Fighting with my family gezien. Ik vond hem echt verrassend leuk. Verwachte er weinig van, maar ik heb meerdere keren echt gelachen. Mooi verhaal ook.
Ik was samen met een vriendin en we hebben nu meteen kaarten gekocht voor een worstel show in Nederland :biggrin:

1 like

Ik heb vanavond Shazam gezien. Echt een leuke film. Goed verhaal en niet alleen maar flat characters. Echt een aanraders. En ook bij deze DC film weer een mid- en postcreditscene.

1 like

Ik ga vanavond naar The Clovehitch Killer. Super veel zin in!
Afgelopen weken heb ik oa What Men Want gezien. Dat vond ik echt een leuke comedy.
The Hummingbird Project vond ik in tegenstelling tot veel anderen in zaal erg goed! Goed gespeeld en een bijzonder verhaal (dat doet denken aan een waargebeurd, maar het is dus fictie)
Ook op de valreep Greenbook en A Star is Born gezien. Allebei mega goed, vooral Greenbook.
Us vond ik super spannend. De tweede helft van de film zat ik continue gespannen op mijn stoel. Niet echt eng of horror verder.
Valt me op dat ik bijna alle films leuk of goed vind. Zijn de films in de bioscoop nou zo goed of ben ik niet kritisch genoeg? Misschien helpt het wel dat ik al bij voorbaat niet ga naar films die me niet leuk lijken.

Ik vond Us ook vet! Tof dat de film heel simpel begint en steeds meer dimensies krijgt, niet wat je verwacht.

2 likes

Ik ga morgen naar Us en krijg er nog meer zin in door jullie reacties :smile:

Clovewitch killer en Dumbo zou ik ook nog graag heen willen

1 like

Ja er zitten wel jumpscares in. Ik hou daar normaal ook niet van, maar ik vond het in deze film wel meevallen. Het was miet alleen schrikken om het schrikken, maar het bouwde de spanning goed op. Ik vond het meer spannend zoals een goede thriller!


The Clovehitch Killer vond ik erg tegen vallen. Helemaal niet zo spannend. Het verhaal was matig en niet zo goed opgebouwd. In de tweede helft werd het wel beter, maar ik had er meer van verwacht.

1 like