Filmtopic (Deel 1)

In de eerste helft van de film zitten meer jumpscares dan in de laatste helft. Maar het valt heel erg mee hoor!

Ik ga vanavond naar Dumbo toe! Ik ben hier niet voor gemaakt want tijdens de trailer moest ik al bijna huilen

Draait bij jullie de nieuwe Dumbo al? Bij ons draait deze week (elke dag 3/4 keer) de originele versie.

Bedoelen ze niet met originele versie de Engelse versie ipv Nederlands gesproken? Of draaien ze echt de animatie? Hier draait hij in ieder geval al wel!

Ja dat zou wel goed kunnen ja! Het tekstje eronder slaat ook op de nieuwe film zie ik nu pas

Oke we zijn halverwege en ik heb al gejankt

Ik zag em gisteren en had het ook zwaar. Maar, minder zwaar dan ik vreesde. Was echt bang voor zo’n ugly cry

1 like

De eerste helft ging echt fout hahaha. Na de pauze viel het mee! Wel een schattige film

Oh hebben ze nog pauze bij jouw bios? Ik heb een Pathépas en daar is nooit pauze :pensive:

En Dombo was echt om op te vreten ja!

Ik had meerdere “aaah”-momentjes bij Dombo. Zo vertederend.

1 like

Ik ben de laatste tijd even helemaal los gegaan qua films.

Lazarro Felice: Hele mooie Italiaanse film. Zeker een aanrader. Was wel even vlak na de film helemaal de weg kwijt haha, bij deze film moest ik het even allemaal laten bezinken.

Green Book: Super fijne en toegankelijke film. Zag pas later dat de Italiaanse man door Viggo Mortensen wordt gespeeld. Hij speelt echt goed!

Mid 90s: een hele andere film, maar vond hem ook zeker vet. Al was ik niet helemaal in de stemming voor deze film. Komt misschien doordat ik eerder Minding the Gap heb gezien, daar deed deze film me heel erg aan denken. Wel super leuke muziek, ga even op spotify spieken of er ergens een lijst is te vinden.

At Eternity’s Gate: Deze film wilde ik al langer zien. Wel hele vette beelden. Acteur die Vincent speelt is eigenlijk veel ouder dan Vincent echt was maar hij speelde goed. Al kan Vincent van Gogh me nog steeds niet helemaal bekoren, maar dat is mijn persoonlijke smaak.

Pfoe, ben nu even filmmoe haha. Na jullie reacties wil ik ook graag naar Us. Maar dat kan ook over een week of twee :stuck_out_tongue:

5 likes

Vanavond heb ik Le Jeu gezien. Echt een leuke film! Goede verhaallijnen, knap dat ze een film op één locatie zo vermakelijk kunnen maken.

Ik ben in de afgelopen twee dagen naar 4 films geweest om even mijn pathe unlimited flink te gebruiken haha. Ik ben naar Clovehitch killer geweest, Us, Escape Room en The hummingbird project. Waren allemaal wel goede films eigenlijk. maar vond Escape room echt verrassend genoeg de beste film! Wat wel grappig was omdat ik de eerste versie op Netflix echt shitty vond. Verder ben ik in slaap gevallen tijdens the hummingbird project, maar dat was meer omdat ik doodmoe was, niet omdat het een slechte film was ofzo haha.

Ja ik had deze in het begin van de film. Een echte ugly cry. Mijn man heeft 10 minuten lang over mijn arm geaaid en gevraagd of het wel ging. Het 5 jarig kindje voor mij voelde zich verbonden met mij. Zij moest ook zo hard huilen. Dus we hebben elkaars hand vast gehouden.

4 likes

Ik heb Arctic gezien echt een hele mooie film. Weinig dialoog maar echt goed geacteeerd en mooie shots. Het verhaal is goed opgebouwd en best spannend, dit had ik van tevoren niet gedacht.

Je moet wel echt een beetje in the mood zijn om een film met heel weinig dialoog te kijken, maar ik vond het echt de moeite waard.

1 like

Gisteren heb ik On the basis of Sex gezien, hij draaide ineens al voor het laatst hier in de bios. Vond het echt een interessante film.

4 likes

Vanavond Dumbo en What men want gezien, maar ik vond ze allebei een beetje mehh.
Misschien te hoge verwachtingen door dit topic?

2 likes

Ik vond ze ook beide meh, wel vermakelijk, maar echt goed. Dat niet. Ook geen tranen bij mij voor Dumbo, hoewel ik juist heel makkelijk huil. Meningen verschillen en dat is maar goed ook.

2 likes

Klopt! Ik had ook verwacht dat ik zou gaan janken maar nee dus. Mijn gedachten dwaalden ook wat af.
Maar geen slechte films zeker niet.

1 like

Bij onze bioscoop kan je elke week raden welke film volgende week bij de sneak preview komt en ik heb deze week gewonnen! De film die ik geraden had wil ik ook echt zien (en is er een waarvan ik twijfel of hij wel in onze bioscoop gaat draaien), maar ik ben ziek dus ik denk niet dat ik heen kan. Echt jammer :frowning:
Ik vind het wel leuk dat deze week zo veel nieuwe films zijn uitgekomen. Ik heb echt zin om ze allemaal te gaan bekijken!

1 like