Filmtopic (Deel 1)

Ik heb hem ook gezien en ik vond het fantastisch. Ik had het wel snel door, bij de eerste vechtscène al met die mannen in donkere pakken. Toen zei ik al, let maar op, dat is hijzelf, haha

Ja, dit had ik ook wel, maar vond het allemaal wel verder gaan dan ik dacht

Ik heb nog 34 uur om hem nog een keer te kijken, zal ik? :joy:

Ja

1 like

ik heb dat ook bij veel van zijn films. dat die personages zo leeg zijn.
ze lopen vaak gewoon heel de film lang van hot naar her terwijl ze het plot aan mekaar uitleggen. dus weinig tijd voor een persoonlijkheid.

sowieso een onnatuurlijke trope (as you know), maar in tenet en inception ligt het er zo dik bovenop dat hij zijn verhaal anders niet verteld krijgt. alsof je een instructievideo kijkt in plaats van een film.

3 likes

Ooooooh, ik kende dit niet maar inderdaad, ik vond dat wel de zwakkere momenten in de film. Bijvoorbeeld de scènes tussen de protaganist en Priya en de protagonist en die deftige meneer in het restaurant.

1 like

Mwoa zou eerder zeggen dat exposition in het algemeen toepasbaar is en niet zozeer deze subtrope, omdat Nolan juist altijd veel varianten van exposition gebruikt.
Vind ik zelf overigens niet per definitie iets slechts, het is hoe dan ook onderdeel van zijn stijl en die moet je sowieso maar net aanstaan natuurlijk.

Binnen zijn films vind in het prima bijvoorbeeld, heb dan geen behoefte aan allerlei unieke karakters want kijk juist voor actie en het plot en niet om de mensen te zien.

Maar er zijn zat andere werken waarbij ik het niet te excuseren vind.

Maar de trope waar jij het over had vind ik niet zozeer in de film zitten, wel andere varianten van exposition. Onnatuurlijke dialoog kan door allerlei tropes komen inderdaad, vond het zelf niet zo’n probleem maar hoorde er meer mensen over.

In Memento zou ik het ook geen klassieke flashback trope noemen trouwens, dat is te generiek voor hoe het gebruikt wordt. Zelfs de scenes die duidelijk als flashback verpakt zijn blijken dat niet te zijn en verder is hoe het hele verhaal in beeld wordt gebracht niet zozeer een flashback maar wordt het omgekeerd verteld met tijdssprongen.

Ik lijk nu net een trope purist maar bedoel bovenstaande niet feitelijk maar eerder filosiferend, zeg maar.

1 like

Ja precies, het is niet het klassieke gebruik van de flashback en daardoor vind ik het een beetje apart om Memento als voorbeeld te geven waarom je flashbacks nooit erg vindt.

Ik hoor dat vaker over Nolan inderdaad, maar zelfs los van dat ik me er in zijn geval niet aan kan storen vind ik dat de dialoog überhaupt niet op de voorgrond is in Tenet. Het draait continu om actie en er is haast voortdurend beweging, de dialoog ervaarde ik als bijzaak. Leeg vond ik de film ook echt niet maar het zijn allemaal smaak dingetjes natuurlijk.

Vond het een uitermate fascinerend concept en had er zo nog 10 uur van willen zien, graag in precies dezelfde stijl haha.

Bijzaak? Zonder de dialoog tussen de verschillende personages denk ik niet dat de film goed te volgen is. Er werd veel gezegd in de dialogen; zonder die informatie kon je naar mijn idee niet.

Oh maar daarmee bedoel ik natuurlijk niet dat het nul waarde heeft. Ook als je kijkt hoe de film bewust afgemixt is, lag voor mij de focus gewoon niet op de dialoog maar wel op het ervaren van het spektakel zelf.

1 like

Oh ja, nu begrijp ik je!

1 like

Ik overweeg om over te stappen van Pathe naar Kinepolis vanwege de nieuwe bioscoop die in Leidschendam komt. Hoe zit dat met een abbo? Vind de site nogal vaag van Kinepolis, ik heb nu bij Pathe unlimited gold en wil zoiets ook weer bij Kinepolis. Hebben ze dat?

1 like

Kinepolis heeft voor zover ik weet geen abonnementen. Ze hebben alleen 5 en 10 ritten kaarten (zo noem je dat vast niet bij een bioscoop, maar je snapt het vast wel).

Bij die 10x kaart mag je wel met meerdere personen tegelijk, dus dat kan best voordelig zijn

Thanks! Moet je dan steeds bijbetalen als je naar bijv 4d wilt? Ik vind het eigenlijk helemaal geen goede deal😂 ik ga soms wel zeven keer per maand voor 30euro met pathe

Het is in vergelijking met een abonnement zeker geen goede deal hoor, maar in vergelijking met de reguliere prijs op zich wel. Volgens mij moet je dan inderdaad bijbetalen ja

1 like

Zo jammer, ik had gehoopt Wonder Woman 1984 ooit nog eens in de bioscoop te kunnen zien. En hoopte stiekem ergens dit jaar. Maar kom er net achter (door dit artikel) dat de film definitief niet in de bioscoop komt. Echt zonde.

Huren jullie veel films via Pathe etc.? Bij mij ligt het wel een beetje stil. Op groot scherm kijken is toch wel heel vet en mis ik ook echt.

:frowning:
Balen! Al denk ik wel dat al die films van die speciale vertoningen gaan krijgen als de bioscopen weer goed lopen. Net zoals dat je soms de Terminator nog kan kijken.

1 like

Oh ja goeie! Dat is idd wel een optie. Hopelijk gaan ze dat doen want ik wil deze echt graag op groot scherm zien!

Ik heb m laten doorlopen.