Bloggers voor bloggers

Sommige zijn wat betaalbaarder dan anderen. Maar ik vind $30 niet veel als je er een hele tijd gebruik van gaat maken en je meteen een mooi design wilt.

1 like

Ik ben heel tevreden over Antagonist. Hun helpdesk helpt me ook altijd snel als dat nodig is. En ThemeForest is inderdaad een goed tip, daar staan veel betaalbare themes op.

2 likes

Ik weet niet hoe… maar bij mij staat m’n adres niet onderaan de nieuwsbrief.

Weet dat ik ooit wel een adres in heb moeten vullen en gewoon iets willekeurigs verzon. ‘Hoofdstraat 123, 4567 AB’ in ‘Stad’, zoiets…

Ik zit al bijna 10 jaar met verschillende hostings bij antagonist. Ze hebben al die jaren nog nooit downtime gehad en ze hebben echt een hele goede klantenservice die snel antwoorden en je heel uitgebreid helpen. Ik vind het echt een aanrader!

Qua lay-out deed ik het vroeger zelf, nu vind ik het fijner om er iemand voor in te huren. Goedkope tussen oplossing is een design kopen via bv Etsy :slight_smile:

1 like

Ik zit ook bij Antagonist inderdaad! Verder heb ik een theme gekocht via Wordpress. Je hebt daar een hoop gratis en betaalde opties. Ik heb ook zo’n 30 dollar betaald en dat vind ik echt een prima prijs voor alle mogelijkheden die je hebt.

1 like

Weet niet of dit nut heeft want ik heb geen idee hoeveel FF’ers er nou bloggen (zou leuk zijn als dit topic wat actiever werd haha), maarrrrr… ik heb helemaal ontdekt hoe ik m’n eigen storytemplates maak in Canva! Ik gebruikte Canva daar al voor, maar ik heb nu templates in m’n eigen huisstijl gemaakt. Nu hoef ik in de app alleen nog even een foto erin te slepen et voila! Voorbeeldje:

Ik vind het ook echt heel leuk om te doen en je hoeft hier helemaal geen handige harry voor te zijn.

Dan nog een tip. Ik gebruikte altijd Linktree of lnky om vanuit Instagram naar verschillende links door te linken. Dus laatste blog, maar bv ook m’n receptenpagina of m’n weekoverzichtjes. Maar eigenlijk is het ‘dom’ dat je hier een externe partij voor gebruikt, terwijl je ook gewoon een speciale pagina binnen je eigen blog kan maken waarop je snelkoppelingen plaatst. Niet alleen behoud je zo je views (ipv dat ze naar linktree oid gaan), je kunt ook zelf de vormgeving bepalen. Bij Linktree moet je daar bv al voor betalen.

Zie mijn insta voor een voorbeeld: https://www.instagram.com/lastdaysofspringblog/

Vond het wel een goede tip :smile:

Oh en voor iedereen die een beetje bloginspiratie nodig heeft schreef ik laatst een blogpost met ideetjes voor persoonlijke blogs:

Het lijkt me leuk om wat meer blogs van FF’ers te ontdekken! Ik zie soms iemand wel verwijzen naar haar blog, maar dan zonder link. Dus bij dezen ook een oproep om je updates in het blog tip topic te delen: Het blog tip-topic

6 likes

@tuula gaaf gedaan!

Ik blog op dit moment niet, wel echt jaaaaren gedaan en soms kriebelt het wel weer om op te starten. Maar ik weet gewoon niet zo goed hoe en wat ik wil. Lezen mensen nog blogs? Vooral beginnende blogs? En wil ik me dan vooral op lifestyle focussen, of toch een poging wagen op beauty? ik weet het nieeeet.

1 like

Ik ben gestopt met bloggen en wil nu mijn daglichtlamp en scherm verkopen, iemand hier die interesse heeft?

Je kan sowieso gewoon starten, als het niet bevalt kan je namelijk ook ‘gewoon weer’ stoppen natuurlijk!

Ik zou lekker bloggen waar jij over wil bloggen! Kan niet inschatten hoe makkelijk het is om ertussen te komen als beginnende blog, maar heb zelf wel het idee dat er inmiddels zoveel content wordt gemaakt dat het lastiger is om op te vallen en lezers aan je te binden dan 10 jaar geleden…

Laat je een link achter als je bent begonnen? Ben benieuwd!

1 like

Dat denk ik dus inderdaad ook, vooral omdat de focus zo verplaatst is naar youtube. En daar weiger ik gewoon aan te beginnen haha. Lifestyle blogs zijn er al zoveel, en beauty helemaal niet meer. Maar misschien is dat juist met een reden. Misschien moet ik het gewoon combineren!

1 like

Ik zou inderdaad gewoon beginnen. En vooral in het begin is iedere lezer als spannend en leuk. Haha nou ja, dat vond ik. Als je links naar je posts in dit topic plaatst, heb je sowieso altijd een paar lezers.

2 likes

Afgelopen uur krijg ik rare reacties op blogs van ene Harrie, waaronder deze:

“Na wat ik het laatste kwartier gelezen heb op deze site heb ik wel een goed idee om jou en je lekkere kont heel relaxed te krijgen. Als ik dat hier tik ga je denken dat ik een heel platvloers persoon ben, maar volgens mij kun je er wel een paar uur van goed gebruiken. En nu ga ik offline; zoentje op een plek naar keuze ;-)”

Ik vind dit naar. Kan ik achterhalen wie het is? Bij het IP-adres staat: “IP-adres: xx.Xx.xx.xx, (dat zijn dan nummers) no-mans-land.m247.com

Weet niet zo goed wat ik moet doen.

Ik snap dat je dit naar vind! Rare mensen zijn er toch. Kun je dat ip adres niet blokkeren?
Ik heb er verder geen verstand van, sorry. Probeer je er niet te veel van aan te trekken.

Thanks, ja zal dat eens uitzoeken en proberen!

Het lijkt me zo leuk om een blog te beginnen, maar ik heb echt 0,0 verstand van websites/hosting en eigenlijk alles wat er daarbij komt kijken. Zou ik dan daar iemand voor moeten inhuren of zouden jullie het mij dan helemaal afraden om een blog te beginnen? Het lijkt me gewoon leuk om wat stukjes te schrijven, maar omdat het allemaal zo ingewikkeld lijkt twijfel ik steeds

Het is de laatste jaren alleen maar makkelijker geworden. Bij mijn host (ik heb alleen geen blog) kun je, nadat je bent ingelogd, met 1 klik op de knop Wordpress installeren. En het scheelt ook al een hele hoop dat Wordpress zo gebruiksvriendelijk is dat veel al voor zichzelf spreekt.

Thanks voor je reactie! Elke keer als ik erop google dan zie ik door de bomen het bos niet meer, maar fijn om te horen dat het minder ingewikkeld is dan het nu lijkt. Heb je misschien aanraders voor een fijne hosting?

Ik heb bij verschillende hosts gezeten, waaronder Antagonist en Vimexx. De laatste is een stuk goedkoper en heb ik nog niet helemaal goed getest, maar tot nu toe werkt het prima en is alles duidelijk.

Het lijkt alsof het heel ingewikkeld is, maar het valt écht mee, de laatste jaren is er een hoop veranderd en makkelijker gemaakt. Ik stam nog van de tijd dat je alles handmatig moest doen :’) Nu is het op een enkel knopje klikken en een beetje slepen met dingetjes.

1 like

Dat klinkt alsof het met wat uitzoekwerk wel moet lukken, dank je!

1 like

Volgens mij is het inderdaad heel makkelijk ‘tegenwoordig’!

En als je nu zin hebt om te schrijven, begin dan in ieder geval vast met schrijven! Gewoon in word enzo! Als je site er dan is knal je het er dan gewoon lekker op!

(Enne, zet je het dan in het blog topic? Ben benieuwd!)

1 like