Leuk! Ik twijfelde even om mee te doen omdat ik ook heel veel moet lezen voor m’n studie, maar ik wil al jaren meer ‘gewone’ boeken lezen en dit is de perfecte kans daarvoor.
1. Ga je voor de Nederlandse versie of de Engelse? En waarom?
Engelse
Ik vind het een goede manier om meer gewend te raken aan Engelse teksten, woorden en zinsopbouw en om zo de taal beter te leren.
2. Wat voor verwachtingen heb bij het boek. Waar hoop je op en waar juist niet op?
Op basis van de beschrijving en een paar bladzijden lijkt het me eigenlijk een heel stom boek haha, of ja, het onderwerp spreekt me niet echt aan en Emma lijkt me irritant. Verder hoop ik op een wat meer feministische insteek (voor die tijd) en het dan te kunnen linken aan feministische kwesties nu of juist met de blik van nu te kijken naar feministische kwesties toen.
3. Lees je vaker klassiekers of valt dit echt buiten je normale leesgenre?
Ik lees meer moderne klassiekers, maar het genre klassiekers spreekt me wel aan, al triggert het m’n fomo ook heel erg omdat er eindeloos veel klassiekers zijn die je “gelezen moet hebben”.
4. Hoe ga jij aan de slag? Ga je notities maken of juist plakkertjes gebruiken of alles vanuit je hoofd bij de bespreking?
Ik lees een e-book in pdf formaat op m’n telefoon dus ik moet nog even kijken of het lukt met notities maken, en anders uit m’n hoofd.