Boekenclub: Yellowface - R.F. Kuang

Haha, thanks! En dan komt er zo waarschijnlijk weer iemand met ‘ik mis nog zus en zo!’.

Ooh, leuk! Ik wil ook wel meedoen, vooral een beetje als motivatie om weer meer te gaan lezen. Genres maken me niet zoveel uit (heb wel gestemd in de poll), ik sta voor vrij veel open. Maar niet voor de Ontdekking van de hemel want wat een KUTBOEK

6 likes

Nee dan haak ik ook echt af hoor :joy:

1 like

Ik doe niet mee want ik heb helaas niet genoeg tijd, maar wilde even zeggen dat ik dit volmondig onderstreep. Ik heb voor Hebban twee keer een leesclub gecoördineerd en het is inderdaad handig dat je ‘kadert’ zodat iedereen veilig mee kan posten zonder te verzanden in spoiler tags.

Zie het eigenlijk bijna als een serie waarvan wekelijks een aflevering verschijnt: vanaf dat moment mag je vrij posten. Dus als je bijvoorbeeld zegt: we lezen 50 pagina’s per week, dan moet je in de beginpost even een schemaatje zetten met datums en daarachter vanaf wanneer je ‘tot welke pagina’ mag praten zeg maar. (Degene die dat schema maakt kan dan ook handige hoofdstukindelingen maken zodat je niet halverwege een hoofdstuk ‘moet’ stoppen haha.)

Wel een leuk idee trouwens @Bertha!

14 likes

Ik zou liever wel kunnen meekiezen uit wat boeken denk ik

3 likes

Ongeveer 50 pagina’s per week lijkt mij goed te doen, dat lees ik nu per dag, maar als het een voor mij ‘lastiger’ genre is, is het per week wel haalbaar :slight_smile:

Lijkt me het handigst om degene die thuis is in het gekozen genre 3-5 boeken uitkiest waaruit we weer kunnen kiezen?

4 likes

Heel leuk idee! Ik heb aardig wat ongelezen klassiekers in de kast staan dus ik ben er helemaal voor om eerst een klassieker te lezen. Misschien kunnen we allemaal een klassieker noemen die we nog graag willen lezen en uiteindelijk een poll maken met alle genoemde klassiekers om er zo één te kiezen?

1 like

Ik meld me. Ik lees veel fantasy, maar ook weleens contemporary, dystopian, historical fiction et cetera. Zowel YA als adult!

Voor de fantasytwijfelaars: vergeet niet dat er weer verschillende gradaties fantasy zijn haha. Urban fantasy, high fantasy… Het is zo’n breed genre! :heart:

2 likes

@Foucher Zo verliefd op jouw avatar (pun intended), momo :heart_eyes:

Leuk idee! Ik wacht even af welk boek er gekozen gaat worden.

1 like

We doen hier aan schriftelijke overhoringen, bij een onvoldoende mag je niet meer mee doen :wink:
Nee, ik doe ook mee op vrijblijvende basis, het gaat geheid voorkomen dat ik een week niet heb kunnen lezen of dat het boek me niet aanstaat en dan sla ik ook gewoon over.

5 likes

En dan komt er een troll allemaal spoilers posten :cold_sweat:. Nee, leuk idee! Alleen zou ik wel wat ‘discussietijd’ inplannen, bijv. twee dagen ofzo? Want niet iedereen is tegelijkertijd online. En als je alweer doorleest, weet je misschien meer dan iemand die wel pas die 50 bladzijdes heeft gelezen.

2 likes

Ik volg dit topic ook even! Leuk idee!

@Bertha, wat een super idee!!! :ok_hand:

Ik ga dit ook even volgen! Leuk idee.

Ik doe ook graag mee, ook vooral als motivatie om meer te gaan lezen. In de zomervakantie zat ik er lekker in qua lezen, dat wil ik blijven volhouden!

3 likes

Ik wil ook meedoen! Ebook beschikbaarheid zou fijn zijn. Lees trouwens nu al een paar keer dat mensen hun smaak niet terugvinden in het boekentopic (ik ook niet per se nu), maar juist leuk als daar over meer verschillende genres gepost wordt! Ik ga zelf ook wat actiever zijn daar, lees heel erg snel en veel dus altijd op zoek naar tips.

5 likes

Ik doe ook mee! Superleuk idee dit :hugs:

Jaa leuk! Ik zou het wel leuk vinden als je per boek kunt bepalen of je meedoet. Ik wil best eens wat nieuws uitproberen maar tegen je zin in lezen is niet leuk.

7 likes

Ik wil ook meedoen. Ik heb alleen nog nooit een boek besproken met anderen, alleen tijdens m’n examen Nederlands haha!

Ik wil ook mee doen :slight_smile: