Boekenclub: Yellowface - R.F. Kuang

Leuk! M’n studie was voor 50% een soort leesclub (taal gestudeerd) maar ik ben nu afgestudeerd en ik mis het best een beetje dus I’m in

Zag dat meer mensen dit noemen maar lijkt me vanzelfsprekend dat dat kan, kan geen reden bedenken waarom dat niet zou kunnen of mogen

2 likes

Lijkt me ook heel leuk! Heb best vaak dat ik nadat ik een boek uit heb, nog wil napraten met iemand. Maar dan moet ik maar net iemand kennen die het ook gelezen heeft

Alle zeven (Cursed Child tel ik even niet mee)? :nerd_face:

Oeeee Ken Follett?

2 likes

Ik wil ook wel graag meedoen! Heb al wel erger getwijfeld over een boekenclub maar dan moest je fysiek afspreken, ging me net iets te ver op dat moment.

Als we voor nu wel de klassieke kant op gaan, dan stel ik maar de zware pil Les Mis voor. Ligt onderin te verstoffen in mijn kast (de witte). :upside_down_face:

2 likes

Ja weet ik ook niet, lijkt me wel handig eigenlijk! Maar ik had maar gewoon een idee en heb ook de uitvoering niet 100% helder haha

Ik zou ook graag mee willen doen! Zit even in een leesdip… lijkt me ook leuk om gelijk met mensen over het boek te kunnen praten zodra je hem uitgelezen hebt!

Alleen weet ik ook niet zeker of ik bij ieder genre mee doe, maar zou super leuk zijn om dit op FF te ‘organiseren’. Als ik ergens mee kan helpen, hit me up! :raising_hand_woman:t3:

Mag ook. :nerd_face:

1 like

Desnoods een groep op Goodreads aanmaken?

1 like

Heel leuk idee dit!!

Steeds een topic per boek (als dat mag) lijkt mij het handigst toch; net als met de quizzen. Dus ‘Boekenclub #1: [titel boek]’ etc. Dan kunnen per topic de regels ook duidelijk worden afgesproken van welke data we aanhouden voor het aantal gelezen pagina’s. Ook kunnen dan mensen die later (een van) de besproken boeken gaan lezen makkelijk de discussie per boek teruglezen.

16 likes

Superleuk, ik doe mee! Nu ik mijn telefoon meer en meer links laat liggen, denk ik ook steeds vaker: maar wat ga ik dan doen? Dit wordt dus een leuke invulling van mijn tijd en een goede motivatie om meer te lezen.

1 like

Zijn leatherbound editions van Barnes & Noble! :heart:

Oeh dit lijkt mij ook wel wat! Wel een beetje afhankelijk van het boek natuurlijk. Maar als het me wat lijkt doe ik graag mee! Ik moet echt weer meer gaan lezen, ik heb in de zomervakantie geen eens een boek uitgelezen. Maar wil zo graag weer in een leesvibe komen…

Ik vind pitchen met een poll wel ideaal!

1 like

Wat ik wel vaak heb met de klassiekers is dat het soms in de tijdgeest van nu niet zo’n heel ‘goed’ boek is per se (of boeiend/bijzonder), maar dat je echt die context nodig hebt volgens mij. Het is wel interessant als je door het met elkaar te bespreken daar meer achter komt en waarschijnlijk meer waardering krijgt voor het boek.

3 likes

Superleuk idee! Lijkt me idd fijn als je per boek kan kiezen of je meedoet, zo kan ik een keer overslaan als het me echt niks lijkt of als ik weinig tijd heb. Ik ben slecht in de echte klassiekers, maar op deze manier lijkt het me veel beter haalbaar dan zelf lezen en ook leuker!

Superleuk ik wil meedoen😄

Ik doe ook mee!