Boekenclub: Yellowface - R.F. Kuang

Ik zie dit ook als een excuus om mijn boekencollectie uit te breiden, zodat ik ze kan gebruiken als accessoires in mijn interieur. Kom ik lekker interessant en belezen over op mijn (mannelijk :smirk:) bezoek.

5 likes

Kunnen we niet allemaal een gele post-it op de kaft plakken als soort cue :stuck_out_tongue:

17 likes

Zo leuk dit! Ik doe ook mee

1 like

Een speciale boekenlegger?

Ah oke, dankjewel!

1 like

Voor mensen die al vaker hebben meegedaan aan een boekenclub: lezen jullie het aantal pagina`s ook echt per week of lezen jullie wel alles in 1 keer? Het eerste is wel logischer maar het lijkt me zo wennen om lang over een boek te doen want normaal wil ik altijd zsm doorlezen en ook niet meerdere boeken door elkaar lezen. Of went het wel?

Heel leuk initiatief trouwens!

Ik heb nooit meegedaan een boekenclub maar heb wel boeken moeten lezen voor studie die dan per zoveel pagina’s besproken werden, ik las gewoon het boek in mijn eigen tempo en liep dus vaak voor op schema. Ik vind dat zelf wel fijn want dan kun je ook soms een week wat minder lezen zonder dat je dan stresst om het achterlopen.

1 like

Leuk!

Ik ga ook meelezen. In mijn tienertijd dit boek wel al gelezen, maar staat me alleen nog vaag wat van bij :blush:

1 like

Leuk, ik heb het boek besteld! Vond dit zo’n mooie voorkant:

Wel tweede hands en komt uiterlijk volgende week dinsdag binnen. Maar neem aan dat dat wel eerder deze week kan :sweat_smile:

8 likes

Mag ik vragen waar je hem hebt besteld?
Bij mijn bieb moet ik hem uit een andere vestiging laten komen en dat duurt te lang (Ik woon in een klein dorpje)

Tuurlijk! Op bol.com

https://www.bol.com/nl/p/emma/1001004002133439?referrer=socialshare_pdp_androidapp

1 like

En een roos op je borst spelden.

Lijkt me hilarisch trouwens als twee mensen in de stiltecoupĂ© elkaar spotten, maar dan niks tegen elkaar mogen zeggen en alleen maar wild gebaren naar elkaar van wij horen bij elkaar! En dat de ene dan een eerder station eruit moet dan de ander en die voor eeuwig the one FF’er who got away is.

Zo ik ben al duidelijk in romantische Austen-sferen merk ik.

17 likes

Wat is het doel van de goodreads? Wordt het boek hier besproken of daar? Ik ben zelf wel meer voor hier. Ik probeer ‘het aantal groepjes met mensen van het forum buiten het forum’ een beetje te beperken. De ‘feministische activiteitengroep’ is bijv. ook gewoon via een groeps-PB.

Ik heb trouwens net gestemd op volgende week beginnen want ik kan het boek woensdag pas ophalen. Weet niet of ik nog op tijd was met stemmen?

(Het doel lijkt mij dat iedereen gewoon mee kan doen. Snap wel dat er mensen zijn die nu al willen beginnen maar het lijkt me ook dat als we de deadline volgende week doen daar meer mensen profijt van hebben dan dat er mensen last van hebben.)

3 likes

Hehe ben nu net de doorslaggevende factor, benieuwd of het zo blijft. In t weekend kunnen discussiëren lijkt me sowieso leuker!

1 like

Ja, dat vind ik ook. Als je het boek tweedehands bestelt, is er vaak een langere levertijd en wordt het al lastig om het boek voor het weekend te hebben. Jammer als er daardoor mensen niet mee kunnen doen of direct al achterlopen.

2 likes

Juliet Marillier en dan beginnen met Heart’s Blood bijvoorbeeld :heart_eyes: of de trilogie van de zevenwateren, wat 7 boeken zijn en afzonderlijk gelezen kunnen worden.

Thanks, besteld! Nu duimen dat 'ie op tijd binnen is!

1 like
  • Ga je voor de Nederlandse versie of de Engelse? En waarom?

Engels, omdat ik die in huis heb en graag in het Engels lees.

  • Wat voor verwachtingen heb bij het boek. Waar hoop je op en waar juist niet op?

Ik hoop op het zien van verbanden in meer hedendaagse cultuur en literatuur, zoals de film clueless bijvoorbeel. En gewoon op een mooi verhaal.

  • Lees je vaker klassiekers of valt dit echt buiten je normale leesgenre?

Ja, voor mijn studie wel gedaan en nu dwing ik mezelf af en toe.

  • Hoe ga jij aan de slag? Ga je notities maken of juist plakkertjes gebruiken of alles vanuit je hoofd bij de bespreking?

Ik doe het uit m’n hoofd omdat ik anders niet het gevoel heb voor de lol te lezen.

2 likes

1. Ga je voor de Nederlandse versie of de Engelse? En waarom?
De Engelse, omdat dat het origineel is
2. Wat voor verwachtingen heb bij het boek. Waar hoop je op en waar juist niet op?
Ik hoop dat het niet te moeilijk is om te lezen en dat ik het een leuk boek vind! Beetje simpel antwoord, maar ik heb niet zoveel verwachtingen dus.
3. Lees je vaker klassiekers of valt dit echt buiten je normale leesgenre?
Ja ik heb wel meer klassiekers gelezen
4. Hoe ga jij aan de slag? Ga je notities maken of juist plakkertjes gebruiken of alles vanuit je hoofd bij de bespreking?
Lastig! Maar vind het wel leuk om notities te maken. Dus ik denk dat ik een notitieboekje erbij houd om te noteren.
5. Zie je ergens tegen op of heb je juist goede tips? Laat het ons weten. Zo helpen we elkaar.
Het enige dat ik denk is: hoe snel is normaal om te lezen. Is het aan te raden om je echt aan het schema te houden? Raak je er dan niet uit? Of beter om gewoon te lezen zoals je normaal doet, en is de bespreking dan niet minder leuk?

1 like

Denk dat t wel belangrijk is dat we in het vervolg de polls iets langer open laten. Ik was er maar net op tijd bij, en had het jammer gevonden als ik was “vergeten”. Bij de laatste poll zijn ook maar 56 ipv 68 stemmers. Ik waardeer verder wel supererg alle initiatieven en acties!! <3 zou het alleen jammer vinden als iemand zich gepasseerd voelt.

1 like