Ik zou Rebecca van Daphne du Maurier willen voorstellen Is een beetje een donkere/gothic classic. De Netflix verfilming komt ook uit in oktober.
voor een samenvatting: https://www.goodreads.com/book/show/27823798-rebecca
trailer van de film: https://www.youtube.com/watch?v=LFVhB54UqvQ
Deze lijkt me ook wel wat.
Jaaaa Rebecca en Frenchman’s Creek wil ik nog graag van haar lezen
Mij lijkt Murder on the Orient Express ook heel leuk!
Samenvatting boek:
Trailer:
Edit: ik wilde de samenvatting van de NL versie posten maar dit is niet gelukt zie ik, die is er wel als je dat fijner vindt lezen. Moord in de Orient Express.
Ik zie dat Rebecca ook is aangedragen, daar ben ik ook wel benieuwd naar
Niet ontopic: maar Kiley Reids boek is een enorme aanrader! Reid weet klasse, privilege en subtiel racisme enorm goed te vangen zonder het de hoofdlijn is in het verhaal. Vind de hoofdpersoon daarnaast enorm logische keuzes maken. Meerdere scenes over hoe zij met racisme dealt en dilemma’s die ze heeft zijn bijna 1-op-1 hoe ik het ook ervaar (twijfel aan iemands intenties, verontwaardiging, wanneer laat je het gaan) en daarnaast enorm leuk plot: ik heb drie dagen aan het boek vastgezeten en elke vrije seconde gelezen.
Dank voor alle inzendingen! Echt top zoveel.
Hierbij de poll:
- Lolita - Vladimir Nabokov
- Mexican gothic - Silvia Moreno-Garcia
- I’m thinking of ending things - Iain Reid
- De jonge bruid - Alessandro Baricco
- Such a fun age - Kiley Reid
- Het achtste leven (voor brilka) - Nino Haratischwili
- Rebecca - Daphne du Maurier
- Murder on the Orient Express - Agatha Christie
0 stemmers
Ik zou voorstellen dat als er een boek met verfilming gekozen wordt, we dan ook bepalen of we die met een aantal die het wil samen kijken na het lezen? Dat komt dus later als het van toepassing is.
Ik sluit de poll op maandagochtend en dan kiezen we de winnaar. Dan heeft iedereen ook genoeg tijd om het boek te lenen, aan te schaffen, wat dan ook.
1 november wordt de bespreekdatum.
Ik ben benieuwd!
Ik werd getipt op dit topic, zo leuk dat het weer actief is! I’m in! Benieuwd welk boek het wordt.
Nog even een reminder om te stemmen, morgen sluit ik de poll en kiezen we het boek
Ik heb zojuist voor gelijkspel gezorgd
Ja, het is steeds nek aan nek!
We’ve got a winner!
Het boek van deze keer wordt:
Such a fun age - Kiley Reid
Ik heb even gekeken waar hij beschikbaar is en volgens mij is dit de goedkoopste optie voor aanschaffen:
De Nederlandse versie raad ik dan weer aan via Libris, waarmee je je lokale boekhandel kunt steunen (sowieso een goed idee, ook bij de Engelse versie, maar die kost hier iets meer)
https://www.libris.nl/boek/?authortitle=kiley-reid/zo-n-leuke-leeftijd--9789044645620
Het lijkt erop dat het ebook overal ongeveer evenveel kost.
Lezers klaar? Lezen maar!
1 november gaan we dit boek bespreken. Mocht je vragen hebben die we kunnen gebruiken tijdens het bespreken, zet ze dan in dit topic of laat ze mij weten. Ik zal ze verzamelen.
@moderators Kunnen jullie de titel van dit topic aanpassen naar: Boekenclub: Such a fun age - Kiley Reid
En dan ben ik nog even benieuwd:
- Ik lees deze keer mee!
- Ik sla een keertje over
0 stemmers
- Ik ga het boek lenen
- Ik ga het boek kopen (fysiek)
- Ik ga het boek kopen (ebook)
- Anders
0 stemmers
Mijn bibliotheek heeft helaas alleen de Nederlandse versie, die heb ik meteen gereserveerd!
Ahhh wat leuk! Wilde deze al heel graag lezen.
Ik heb dit boek al gelezen. Mag ik dan nog steeds meepraten?
Tuurlijk mag dat!
Onder voorbehoud dat ik deze op tijd kan lenen!
Ik heb m al gelezen dus sla even over met meeposten, maar vond het een supertof boek!
Het is niet een boek dat ik zou hebben uitgekozen maar daarom is een boekenclub juist zo leuk.
Dit weekend heb ik het boek thuis en kan ik beginnen, ik ben benieuwd!
Volgens mij is het boek niet verfilmd, klopt dit?
Volgens mij ook niet, hij is volgens mij ook pas vorig jaar uitgegeven.
Besteld, zin in!