Boekenclub: Yellowface - R.F. Kuang

Heb ‘m ook bestel, jaaa zo’n zin in!!

2 likes

Leuk, Emma!
Ik zit nu nog op m’n werk dus straks eventjes kijken of ze het bij de bieb hebben of anders ergens op de kop tikken.

1 like

Ik ben heel benieuwd hoe het zal zijn, ik denk superleuk om samen te lezen en erover te kunnen praten. Ik ga het op mijn e-reader zetten, de vertaalde versie maar wel ouderwets.

1 like

Vrijdagen, zodat er (in theorie) in het weekend tijd is om te discussieren, want ik denk dat de meeste mensen dan meer tijd hebben dan doordeweeks? Ik wel iig, dus als de deadline op zondag is is het lastiger voor mij om snel mee te discussieren ivm werk etc. Maar misschien hebben jullie wel allemaal heel andere ritmes en roosters natuurlijk die minder gebonden zijn aan de werkweek.

10 likes

Ik vind dit zo’n leuk initiatief!!!

9 likes

Leuk! Ik ga morgen even in de kringloop kijken of ze hem hebben. :smiley:

1 like

Ik wil niet irritant zijn, omdat ik later aansluit haha, maar:
Zondag vanaf 12:00 mag er worden gediscussieerd. Bij welke pagina/hoofdstuk moeten we dan zijn?

Ik ga hem ook aanschaffen! Ben wel bang dat ik niet ‘op niveau’ mee kan discussiëren. Heb veel literatuur gehad bij mijn opleiding (Nederlands) en was daar zo slecht in dat ik lezen echt heb gehaat voor een aantal jaar. Ik heb alle tentamens die met literatuur te maken hadden ook pas bij de laatste herkansing óf bij een mondeling (noodoplossing als je het na vier kansen nog niet gehaald had) afgesloten. Dus ik ga er met gemengde gevoelens in…:joy:

1 like

Ik heb me net ook aangemeld op Goodreads! Leuk dit :blush: Ik ga meteen het boek bestellen.

1 like

Ik ben ook van plan om hier ongenuanceerd te haten of op te hemelen. Misschien met hier en daar een filosofische overweging van de gebeurtenissen in de historische context om me goed over mezelf te voelen en mezelf neer te zetten als pseudo-intellectueel.

Maar denk over het algemeen genomen dat je er dan alsnog meer kaas van hebt gegeten dan anderen hoor @anon37686689

7 likes

Moet ik me persé opgeven voor Goodreads of staat dat los van deze boekenclub? (Misschien heb ik er overheen gelezen.)

Ik ben stiekem wel blij dat het Emma van Jane Austen is geworden, want de mooie Engelse versie had ik al liggen en heb toevallig de Nederlandse versie een maand terug gekocht op de boekenmarkt in Deventer :grin: Dus was het sowieso al van plan. Alleen wilde ik ook IT lezen, dus even kijken of dat tegelijk lukt.

2 likes

Oh wat leuk, ik wil ook meedoen!

1 like

Ik heb hem net besteld!

1 like

ik wil een ereader

3 likes

Ik ben meteen uit mijn werk even langs de bieb gefietst en er stond er precies nog één!

Ik heb er zin in :blush:

9 likes

Ik vind t zo’n leuk idee dat er straks tientallen mensen dit boek lezen, lijkt me echt leuk om iemand in de trein ofzo te spotten met Emma en me dan af te vragen of het een FFer is.

30 likes

Hfd. 1 t/m 7 :flushed:
Heb het boek nog niet gezien maar hoop dat het kleine hoofdstukken zijn!

1 like

Plusminus 50 pagina`s in totaal!

1 like

Voor de mensen met een kobo plus abonnement, daar staat Emma ook op! Wel in het engels, geen nederlandse versie helaas. Er staan ook veel verschillende versies op (de druk?), maar dat zal vast niet veel uitmaken.
Ik weet niet of en hoe goed ik ben in het bediscussiëren van een boek, maar ik ga wel meelezen :grin:. Leuk om op deze manier gestimuleerd te worden om eens heel wat anders te lezen dan normaal! (Normaal voornamelijk fantasy en thrillers)

3 likes