Boer zoekt vrouw/Onze boerderij #2 (Deel 1)

Ja dit vind ik dus echt een stomme boer om te volgen. Als deze jongen zn best doet kan hij dit prima zelf. Terwijl er van de 10 ook genoeg zijn die zelf echt gewoon niet durven/er niet uit komen. Dat is toch een stuk leuker om te volgen joh, die gun ik dat steuntje in de rug echt zoveel meer

6 likes

Ik ook hoor. Lange man, lieve kop. Benieuwd naar de vrouwen

1 like

Dat shot van Joost de plantenman op z’n kar. Geweldige tv

7 likes

Januari pas :sob:

1 like

Iemand moet zich echt opofferen zodat we wat te kletsen hebben voor januari

Oh nee tv geheim enzo

1 like

Pff lag al op de bank onder m’n deken met thee. Lekker wintersgevoel weer, klaar voor de zondagen. Maar eerst fijne kerstdagen en prettige jaarwisseling allemaal hè. Tot volgend jaar :santa:

5 likes

Onze boerderij dus vanaf eind oktober! Kunnen we ons daar even mee vermaken.

3 likes

Heeft iemand hier wel eens een brief geschreven?

1 like

Ahw wat een leuke seizoenstart, vind het echt leuke mensen allemaal met mooie oprechte verhalen. Alleen de plantenkweker lijkt me een beetje gecompliceerd.

@Tamara zelf niet, maar een vriendin van mij schreef op boer Tom. Ze is niet uitgenodigd voor de speeddates tzt :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Wie hopen jullie dat er in de afleveringen te zien zijn?

• Joost met de plantenkwekerij
  • Jouke met een melkveehouderij
  • Evert met een melkveehouderij
  • Janine met de loslopende schapen
  • Hans met een paardenfokkerij
  • Rob met de kersen en de liedjes
  • Hilda met een melkveehouderij
  • Gerben met de niet-loslopende geiten
  • Rob van de wit- en paarsloven
  • Robert met vleesvee
  • Fuck de melklobby

0 stemmers

Hahaha wat grappig. Ja de kans dat je bij hem uitgenodigd werd was ook wel erg klein. Maar wat zal dat spannend zijn geweest.

Kennen jullie Rick Evers al? Hij schrijft elke aflevering een mooi verslag vol met humor.
:arrow_double_down::arrow_double_down::arrow_double_down:

Jahaaaaa. Stop maar met al die berichtjes. Weten jullie wel hoeveel werk dat is? Een verslag schrijven over tien boeren. Ik heb dus niet eens geslapen hè. En maar typen en typen en typen. Maar het is af hoor. Veel plezier en tot januari!

Robert is 39 en komt uit Overijssel. Ik ook, dus ik kon hem goed verstaan. Hij heeft geen haar, maar wel blonde koeien. Hij zoekt een vrouw met temperament. Maar niet te veel, want dat geeft ruzie. Robert reageert namelijk heel snel. Dat heeft-ie met alles. Hij zegt dan dingen waar hij later spijt van krijgt. Om toch nog wat brieven te krijgen heeft Robert snel maar wat kuikentjes en konijntjes genomen. Die zijn namelijk heel schattig en compenseren al zijn lullige flapuit-uitspraken. Mijn voorspelling is dat Robert 36 brieven krijgt.

Dan Rob. Alle lof voor hem. Zowel witte als rode. Ik wist trouwens niet eens dat het bestond. Roodlof. Mijn spellingscontrole ook niet, want die verandert het woord telkens in Rodolfo, wie dat ook mogen wezen. Maar het zou mij niet verbazen als die roodlof gewoon een lokkertje is. Gewoon om vrouwen nieuwsgierig te maken en dat Rob later toegeeft dat hij in zijn kelder honderd liter rode verf over de witlof heeft gekieperd. Tegelijkertijd is Rob natuurlijk ook een held. Hij heeft zijn kleine mannetje gered uit een waterput en wonder boven wonder heeft hij het overleefd. De band die ze hebben is nu dan ook ijzersterk. Prachtig. Ik gok 36 brieven voor deze sympathieke man.

Gerben de geitenhouder is 30 en durft Yvon niet goed aan te kijken. Hij is verlegen. Hij hoopt op een leuke stoere meid die hem goed kan begrijpen. Ook al is hij niet altijd even duidelijk. Ik begreep trouwens niet wat hij hiermee bedoelde. Wat mij betreft is Gerben dus niet altijd even duidelijk. Maar misschien is er een leuke stoere meid die hem goed kan begrijpen. En je moet natuurlijk ook een ochtendmens zijn, want om zes uur stipt melkt hij de geiten. Dus niet nog even snoozen, zes uur is zes uur. Vooruit met de geit. Oh ja, ook goed om te weten: eens per maand sorteert Gerben zijn geiten op grootte. Heel veel zin heeft dat natuurlijk niet, maar het houdt je van de straat.

Ik gok trouwens dat ook Gerben 36 brieven krijgt. Ik moet het toch bij iemand een keer goed hebben. Bovendien, stel dat ik bij Gerben een ander getal noem, dan ben ik bang dat juist hij 36 brieven krijgt.

Bij Hilda krijg je er zowel paarden als koeien bij. Samen met haar vader bracht ze zeven koeien de wijde wereld in. Een plaatje om te zien. Naast melkkoeien heeft Hilda zestien rijpaarden voor de verhuur. Ze is dus altijd met klanten in de weer en is niet verlegen, zoals Gerben. Wel is ze een beetje onzeker en toen Yvon dat proefde ging ze er meteen dieper op in. Puur om die tranen eruit te persen natuurlijk. Tranen zijn kijkcijfers.

Wat me opviel aan deze aflevering is hoe routinematig de boeren altijd hun ding doen. Waar Gerben stipt om zes uur opstond, kookt de moeder van Hilda stipt om twaalf uur de warme hap. Daarna gaan ze precies veertig minuten eten omdat vader om stipt twaalf uur veertig de vaatwasser inruimt. En dan heb ik het nog niet eens gehad over Joost, die acht miljoen plantjes op de millimeter nauwkeurig op een rij heeft staan. Oh ja, Hilda krijgt natuurlijk ook 36 brieven.

Rob is kersenteler. Nee, ik zeg het niet goed. Rob heeft passie voor kersen. Pure passie. Bovendien schrijft hij liedjes. Die komen spontaan in hem op tijdens het kersenplukken. Mister Jukebox zou ons allemaal een groot plezier doen als hij die liedjes gewoon alleen voor zijn kersen zong. Maar helaas valt hij er ook anderen mee lastig. Sterker nog, hij nam vroeger altijd vrouwen mee uit eten en dan ging hij in het restaurant voor ze zingen. En Rob vindt het heel gek dat hij nu nog vrijgezel is. Yvon denkt dat het komt omdat Rob thee zet met een pannetje, maar wij als kijker weten wel beter: als die gitaar in die opbergdoos blijft, komt het wel goed met Rob. Zesendertig brieven.

Hans is 69 en lijkt op Bassie van Adriaan. Alleen houdt Hans meer van worstenbroodjes dan slagroomtaartjes. De grootste gunfactor van de aflevering gaat natuurlijk naar deze lieve paardenhouder. Bovendien, en dit is een tip aan alle vrouwen van zijn leeftijd, hij is succesvol fokker van springpaarden. Succesvol. Springpaarden. Dat is handel dames, dikke handel! Als Hans nog een paar jaar succesvol doorfokt, kun je straks samen elke dag vakantie vieren op een luxe jacht op Monaco. Het is maar een tip. Ik denk dat Hans minstens 36 brieven krijgt.

Blijf ik nou iedere keer gokken op 36? Nee, Janine gaat er meer krijgen. Veel meer. Ze stinkt wel naar schaap als je haar een knuffel geeft, maar dat nemen vast veel jonge mannen op de koop toe. Ze zorgt met haar drieduizend schapen voor een stukje natuurbeheer in het zuidelijkste stukje van Limburg. Drieduizend schapen! Hoe lekker kun je dan slapen? Als je Janine schrijft, moet je wel weten dat haar vader graag nog een keertje opa wordt. Dat is belangrijk. En je moet tegen de ene hond Engels praten en tegen de andere Nederlands. Waarom weet eigenlijk niemand.

De 58-jarige Evert heeft in Drenthe 186 koeien en die melkt hij allemaal. Al die blauwe buisjes aan uiers koppelen, dat kost zeker vijf uur per dag. En daarna moet je nog alles schoonmaken, want de koeien moeten van een schoon bord eten. Heerlijk om te zien, alle die nette boeren dit jaar. We hebben de afgelopen jaren een hoop viespeuken en rommelkonten gezien, maar dit coronaseizoen hebben ze duidelijk ook geselecteerd op hygiene. Ik gun Evert een fantastische vrouw. Hij wilde zo graag een gezin, maar nu heeft hij alleen veel koeien. En da’s toch anders. Ik gok op 36 brievenschrijvers voor Evert.

De grote valsspeler van het seizoen is natuurlijk Joost. Een plantenkweker is geen boer. Hij is alleen uitgekozen omdat ook Joost waanzinnig netjes is. Hij heeft acht miljoen plantjes en als er eentje scheef staat, wordt de betreffende medewerker per direct ontslagen. Ja, Joost heeft zijn lat op flinke hoogte liggen. Niet voor wat betreft vrouwen natuurlijk. Joost wil gewoon vrolijke meid die in het leven staat. En ook niet qua inrichting van zijn huis. Een bank uit het jaar nul zit ook prima. Op het einde vroeg Yvon nog of er wel eens een vrouw iets liefs tegen hem had gezegd. Dat was niet het geval. Het zou Yvon sieren als ze op dat moment iets liefs had gezegd, maar helaas. Ik gun Joost 36 brieven. Ook al is hij geen boer.

En oh ja, Joost, doe de volgende keer maar geen peper en zout met je handen over het ei gooien, het is coronatijd.

De laatste boer is 31 en heeft hele mooie en efficiënte koeien in Friesland. Hij heet Jouke en gooide bijna een hooibaal op Yvon. Jouke heeft wel eens wat geprobeerd, maar dag in dag uit op badslippers rondlopen, met zijn sokken nog aan, dat werd de meeste vrouwen toch een beetje te gortig. Jouke is ook van de tijd en staat om vijf uur op. Maar om ook nog wat aan de avond te hebben, gaat hij daarna wel weer naar bed. Ook dat vind ik eigenlijk valsspelen, maar vooruit. De KRO-NCRV had natuurlijk ook een brieventopper nodig. Dat wordt deze Jouke. Overduidelijk de grote winnaar met 312 brieven. Let maar op.

Wil je meedoen, stuur een mooie brief met twee recente foto’s. Een brief dus. Ze zeiden het heel duidelijk. Geen knutselwerkjes, geen papier-maché, gewoon een brief. Succes en tot volgend jaar!

8 likes

Ik heb me deze aflevering wel weer lekker zitten ergeren aan de infantiele manier waarop Yvon die boeren benadert. ‘186 koeien?? En die melk je allemaal??’ ja je kunt moeilijk de helft aan hun lot over laten he YVON

17 likes

Hahaha ook toen die boer een ei voor haar gekookt had maar die na het afgieten even in de pan liet om af te koelen. “Neem je nou de eieren niet mee??!!”

2 likes

Ik kijk nu pas de voorstelronde, maar wat een lieve mensen allemaal zeg! Gun ze allemaal echt een leuke partner

2 likes

Morgen begint er weer nieuw seizoen van onze boerderij :tractor:

1 like

Ja ik ook! Ben alweer glad vergeten welke boeren zich hadden aangemeld

2 likes

Ooh ik was hier van de week al blij om maar was het daarna weer vergeten dus ben nu wederom blij

3 likes

Via de socials werden ze nog weer benoemd en behandeld allemaal!

1 like

Pff gelukkig kunnen we vanavond even de zinnen verzetten en naar iets leuks kijken. Hopelijk dan even ontsnappen aan al het vreselijke wereldnieuws

5 likes