Rick Evers heeft mijn mening over Bastiaan zo goed samengevat.
Samenvatting
En dan wordt het nu tijd om even heel erg boos te worden. Op de man die liever ondernemer van het jaar wordt dan verliefd. De man die zijn hond in vijf minuten meer aandacht geeft dan zijn gasten in een week. De man die ervan uitgaat dat zijn gasten het complete huis van top tot teen schoonmaken en dan ook nog op tijd koffie, thee, lunch en avondeten verzorgen en dat de normaalste zaak van de wereld vindt. Kortom, de man die de titel âmanâ niet mag dragen. Ja, misschien was zijn gedrag in 1950 heel normaal. Man werkt, vrouw poetst en zorgt. Maar het is geen 1950 meer. En dan nog iets. Bastiaan. Waarom schrijf je je in hemelsnaam in voor een datingprogramma als je nog geen twee seconden tijd hebt voor je dates. Serieus. Vind je het heel gek dat je meisjes dan gaan hardlopen? En dan heb je nog strontveel mazzel dat die andere er niet achteraan rent. Als ik Milou en Elise een tip mag geven: Opzoutelande daar. Heel snel. Hardloopschoenen aan, de hond nog een aai over zijn bol geven en gaan! Laat die Bas zijn witlofpennen in zijn reet steken.
Overigens kijk ik alles met ondertiteling (888), niet omdat ik doof ben maar omdat ik meestal chips zit te vreten.
En dan merk je dat de ondertitelaar soms echt geen fuck geeft. âZe somt de stamboom van haar paard opâ. âStem Nienke sterft wegâ etc. Prachtig.

. En andersom. En hoeveel context nodig is om daar wat van te vinden.