Burenergernissen (Deel 1)

Mijn bovenburen hebben blijkbaar geen Spotify premium want ik hoor constant reclame tussendoor. Zo hard staat de muziek dus al 2 dagen :+1:t2:

10 likes

Ik zie het nu inderdaad, wist ik niet!

1 like

Ik woon in een hele rustige straat met veel gezinnen EN een enorm studentenhuis, waar echt iedere avond tot in de ochtend feetjes zijn
. Met keiharde muziek en de heeeeeeele tijd “whoehoeeeeeeee, whoeeeeeeeeee” (zoals de whooooo girls in HIMYM). Net om 01:45 weer hetzelfde verhaal en ben er wakker van geworden. Politie gebeld, krijg ik een hele preek dat ik wel een huisnummer moet weten. Ja weet ik veel, er wonen 500 studenten ofzo in dat complex :sob: Het klinkt alsof ze allemaal aanwezig zijn op het feest dus leef je uit. Maar goed, nu gaan ze dus niet langskomen :triumph: :cry:

Het is een studentenhuis voor internationale studenten (ze wonen er 6 maanden tot een jaar) en ik snap dat je wilt feesten tijdens je semester abroad
 maar doe even normaal. En er is niks tegen te doen blijkbaar, want ik kan mij niet voorstellen dat mijn buren wel huisnummers weten.

Mn baby denkt tegenwoordig dat 5:00 een goed moment is op de dag te beginnen, dus ik ga weer proberen te slapen.

Ik zal morgen even kijken welke huisnummers er allemaal in dat gebouw zijn! (De ingang bevindt zich aan een pleintje in een zijstraat van mijn straat.)

En ga idd klagen bij de verhuurder :sob::sob:

Ik heb vannacht zelfs gedroomd dat ik op het feestje was hahahah, het ziet diep (of misschien ben ik stiekem gewoon jaloers en wil ik ook de hele nacht whoe’en).

1 like

@Echo hoe gaat het met jouw buurman? Heb je nog een briefje door de bus gedaan?

1 like

Nou de kinderbijslag is weer gestort hoor. Dit resulteert er in dat wij een postnl punt zijn voor de buren (die overigens gewoon thuis zijn).

Vanochtend zijn we gewoon uit bed gebeld door de postbezorger, terwijl de buren ook gewoon thuis zijn :rage:

Ik zou dit ook gewoon tegen de bezorger zeggen hoor.
Ga maar bij de mensen langs die hebben besteld en niet gelijk bij mij aanbellen.
Zou hier echt niet blij mee zijn

16 likes

Urgh lekker begin van de dag. Ik zou gewoon tegen de bezorger zeggen dat je geen pakketjes meer aanneemt.

Laatst vroeg de bezorger of hij een pakketje kon achterlaten voor mijn overburen en toen heb ik eerlijk gezegd dat het me spijt (voor de bezorger) maar dat dat niet mijn mensen zijn :joy: ze groeten ons nooit en laatst had m’n vriend wel hun pakketje aangenomen, kwamen ze het pas na een week ophalen en krijg niet eens een dankjewel :woman_shrugging:t3:

7 likes

Ja ik heb ook tegen mijn vriend gezegd dat we het niet meer aannemen.

Zaterdagavond kwam ik laat thuis. Had al gezien dat eerder op de dag dhl had aangebeld. Had hij gewoon het pakketje voor die buren voor onze deur gelegd?!

En idd @Glitterpen zelf komen ze het niet halen. Vorige kinderbijslag zat ik met vier grote pakketen in mijn kleine gang.

2 likes

Op je deur een brief plakken voor dhl en post nl dat je geen pakketpunt bent voor de buren. Of erop aanspreken maar daar hebben ze toch nooit tijd voor of geen zin om naar je te luisteren. Je kunt ook langs de buren en aangeven dat je het heel vervelend vindt.

2 likes

Maar die buren hebben niet echt invloed op bij wie het afgeleverd wordt, vooral als de pakketbezorger niet eens bij je aanbelt. Je zou het alleen bij een opmerkingenveld kunnen zetten bij het plaatsen van een bestelling maar dat komt vaak niet op het pakketje gezet.

Je kunt als buren bij bestelling meestal wel aangeven wel of geen aflevering bij de buren. Of zelf ophalen bij een post NL punt. Ik ben ook wel eens aangesproken door de buren omdat zij idee hadden dat alles bij hen gedumpt werd. Sindsdien noteer ik het er netjes bij en als die optie er niet is haal ik het op bij een punt.

1 like

Oh dat hebben deze buren wel. Ze zijn thuis, maar doen gewoon niet open.

We hebben elkaar net nog ‘gezien’ door het keukenraam. Ze haalt het nu ook gewoon niet op bij mij. Jeuken mijn handen alweer om het langs te gaan brengen.

Gisteren was ze nog helemaal verontwaardigd. De bezorger had het in de container (papier) voor haar deur gedaan. Ehh ja vind je het gek. Je doet nooit open.

4 likes

Ooh dan haal ik jouw verhaal en van iemand anders door elkaar, ik dacht aan die DHL bezorger die gewoon alles dumpt bij de eerste de beste die de deur open doet.

Je zou dan ook bijna geneigd zijn het gewoon voor haar voordeur neer te leggen.

Hoezo bestelt ze ook iets maar doet ze niet open voor de bezorger?

2 likes

Mijn buren waar ik al helemaal klaar mee ben zijn een Ikea kast in elkaar aan het zetten. Naast dat ze heel hard aan het timmeren zijn schreeuwen ze ook zo en hebben ze muziek aanstaan wat dreunt. Mijn vriend had het denk ik ook gehad en bonkte op het plafond. Staat er gelijk eentje beneden dat ze een kast in elkaar aan het zetten zijn en echt bijna klaar zijn. Komt die andere naar beneden tetteren dat we in een oud huis wonen. Vervolgens zijn ze dik 20 minuten later nog steeds bezig.

Mijn bovenburen zijn echt lekker bezig de laatste tijd, haha.
Ze zijn vorige maand ingetrokken en hebben sindsdien elke vrijdag en zaterdag een feestje gegeven. Niet tot superlaat (1, 2 uur) maar wel met hele luide muziek. Nu hebben wij een nieuw huis gekocht en verhuizen we volgende week en heb ik er niet over geklaagd, want ik vind het op zich niet zo’n mega probleem.
Maar ze zijn lijken echt heel onvolwassen of lui wat betreft afval??? Wij hebben hele strenge recycling hier en gisteren heb ik ze dus moeten appen omdat ze etensafval (KFC zakken met eten erin) in de glas-en-plastic bak hadden gegooid? En toen ze net verhuisd waren hadden ze alle dozen enzo gewoon voor het huis geflikkerd, met blikjes en afval erin (Dus gewoon niet gesplitst). Had geen zin om te appen dus die heb ik zelf opgeruimd.
En nu hoor ik net allemaal gebons op de trappen, loop ik naar buiten en zie ik dit:

Nu is dit een uur geleden gebeurd en zit ik mezelf helemaal op te vreten, want ik weet dus gewoon zeker dat ze hopen dat iemand het meeneemt en dat ze de gemeente niet hebben gebeld/het niet naar het grofvuil brengen. Maarja wie neemt er een magnetron mee als het net heeft geregend???

Ik ben natuurlijk aso als ik nu al ga aanbellen want het is een uur geleden en ik moet ze het voordeel van de twijfel geven. Maar dit is dus recht voor ons huis (ze wonen boven maar dat raam erachter is dus van mij) en onze kopers krijgen volgende week donderdag de sleutel - dus dan moet het gewoon allemaal weg zijn.

1 like

Uhh staan ze dan niet met hun spullen in je voortuin? Zo lijkt het wel. Zou hun er wel op aanspreken. Vind dit best asociaal zeker als het voor je raam staat. Hebben jullie in je gemeente een app waarmee je meldingen van grofvuil kunt maken? Kun je daarna nog evt doen als ze zelf niks hebben aangemeld bij de gemeente . Meestal is het dan binnen een dag weg ( ervaring in Rdam).

4 likes

Misschien had iemand van marktplaats die magnetron net gekocht :grinning:

9 likes

Oh ben vergeten te antwoorden. Ja en tot nu toe niks meer gehoord maar ik wil nog niet te vroeg juichen want soms is het een week stil en dan de volgende week weer feest.

Als het weer gebeurt dan ga ik denk ik de huurbaas maar smsen want de grap is nog dat we specifiek hadden gevraagd of er een beetje rustige buren waren want we gingen verhuizen door overlast bij ons vorige appartement :expressionless: er staat ook iets in het huurcontract over geluidsoverlast dus


3 likes