Burenergernissen (Deel 1)

Heb echt een tijd geen last gehad van mn bovenburen, behalve wat gebonk af en toe. Alleen nu staat de muziek weer zo achterlijk hard. Ik hoop dat het voor 10 uur stopt want dan wil ik gaan slapen. Heb echt geen zin om aan te gaan bellen maar ik weer zeker dat ik er niet van kan slapen :weary:

Heb je al goede oordoppen gevonden? Zo ja waar?

Nee helaas! Ik heb van die dingen van was gehaald maar die blijven niet goed zitten.

Kun je deze verbruiken? (Omdat er 12 in het doosje zitten).

1 like

Exact het antwoord wat ik nodig had haha

Pluggerz zijn ook echt top!

Was dat heel prijzig?

Hoor je dan helemaal niks meer?

Ja deze heb ik dus gehaald maar ze ploppen uit m’n oor ofzo. Ga het nog een keer proberen vanavond.

Muziek is overigens gestopt yessss.

2 likes

Mijn bovenbuur heeft sinds kort de gewoonte om bij het koken met zijn lepel of whatever op de rand van de kookpot te slaan. 5x snel na elkaar. Dit zonder overdrijven minstens 20x per kooksessie. Dus metalig geklangel van die lepel op de pot + de pot op het gasvuur. Na de 15de keer sta ik op ontploffen. Mijn theorie is dat het eigenlijk de vriend van de bovenbuur is die niet goed kan koken dus dan maar compenseert door veel lawaai te maken.

1 like

Mijn buren zijn heel muzikaal en dat laten ze op de meest random momenten blijken. Laatst toen ik dronken thuis kwam ben ik heel hard mee gaan zingen met Hollandse hitjes zoals ‘Dr. Bernard’ om ze terug te pakken. Ben benieuwd of ze het mooi vonden.

15 likes

Jezus de muziek van mijn bovenburen staat zo hard. Lijkt wel alsof ik in een club sta en ik probeer te leren. Echt ik haat die mensen.

Ik zou wellicht kijken of je de buren kan uitnodigen voor een kopje koffie. Dan kan je ze uitleggen wat er precies met je aan de hand is. Zou dit enkel doen als je het zelf ook ziet zitten hoor, dit is eigenlijk niet hun zaak en al helemaal niet als ze het verhaal aandikken, maar ik kan me voorstellen dat het je gemak vergroot en dat het als buur handig is om te weten wat er is als het iets is wat de omgang/het wonen als buren beĂŻnvloedt. Verder wil ik je sterkte wensen. Hopelijk heb je zo min mogelijk last van zulke emotioneel nare momenten.

1 like

Kopje koffie lijkt me ook niet nodig hoor. Ik zou wel even langsgaan en het uitleggen. Vertellen dat je hun bezorgdheid en alertheid waardeert (als dat zo is), maar dat er niks + toelichting.
Misschien kan je telefoonnummers uitwisselen, dat ze kunnen appen als er iets is of als ze zich zorgen maken? Alleen als jij je daar goed bij voelt natuurlijk.

3 likes

wat een vervelende situatie zeg! Ik zou proberen zelf de angel uit de situatie te halen door zelf het initiatief te nemen en op de buren af te stappen (en eventueel ook zelf contact opnemen met de politie). Nu gaan mensen zelf dingen invullen zonder enige achtergrond info (al hoef je echt niet meer te delen dan je zelf kwijt wil hoor, maar pers contact in deze kan vast geen kwaad). succes!

1 like

Zou het nog helpen als jij dit alleen doet, zonder je vriend? Dat ze niet denken dat hij je onder druk zet om dit te zeggen
 Irritant eigenlijk dat je je hier bezig mee moet houden, maar hopelijk helpt het! En het is natuurlijk goed bedoeld van ze.

1 like

Ik zou, als je het doet, ook echt niet teveel in detail treden. Het zijn en blijven vreemden. Enkel een simpele kennismaking waarin jij eventueel kan uitleggen dat ze zich geen zorgen hoeven te maken als ze iets horen en het is denk ik sowieso wel fijn om je buren een keer gesproken te hebben

1 like

Verbaasd me vooral dat de politie zo snel in actie komt. Ik vind je buren ook niet netjes. Zeker niet als je er pas 2 weken woont.

6 likes

Ik vind dit wel te waarderen eigenlijk, er gebeuren genoeg mishandelingen waarbij buren niets doen. Volgens mij komt het vooral vanuit zorgen.

36 likes

ik vind het heel goed en knap van je als je dat doet, zeker gezien de omstandigheden!

en je zou even naar 0900-8844 kunnen bellen (geen spoed, wel politie) en even overleggen.

edit: ik zie nu je edit, zou ik zeker doen. kunnen ze ook aantekening maken van jouw verhaal, altijd handig mocht t nog eens voorkomen.