Ugh er is hier nu ook iemand aan het verbouwen
Dat de mensen in mijn straat het niet voor mekaar krijgen om de kerstbomen op 1 centrale plek neer te leggen maar dat ze 4 verschillende kerstboomdumpplaatsen gemaakt hebben nu.
Ligt het aan mij of is 9.15 op zaterdagochtend wat aan de vroege kant om je klopboor in het beton te zetten en het hele gebouw wakker te maken?
Hier ook een om 07.45.
Ik wil weten wie het was zodat ik op maandag lekker om 6.45 bij die persoon even kan belletje trekken wanneer ik de deur uit loop.
Wel met een tandenstoker de bel vastzetten dan hé!
Dat moment dat de muziek van je bovenburen zo hard staat dat je het kunt shazammen.
Dat moment dat je tot het besef komt dat ze zich toch niet gaan aanpassen, ook al heb je na zoveel keer aanspreken de politie gebeld voor geluidsoverlast.
Ik heb een buurman die altijd zo aso parkeert en irriteer me echt zo hard aan die lul. Hij heeft een grote werkbus die hij nooit netjes in het vak zet maar altijd eroverheen zodat de overige buren kut moeten parkeren. Hij heeft dan ook nog een auto die hij erachter zet ook uit het vak omdat die kutbus snachts geladen wordt. Dus voor hem parkeren is kut en achter hem ook.
Ben echt in staat om de politie te bellen maar ik weet niet of ze hier uberhaupt tegen op treden.
Ik heb een buurman en die is nogal neurotisch over zijn auto en scooter. Hij laat zijn hond vaak uit (kudos) en als hij de deur uitstapt controleert hij elke deur van de auto. Als hij terugkomt van het uitlaten, controleert hij wéér alle deuren. Maargoed daar heb weinig last van. Maar zijn scooter heeft een soort bewegingsalarm en 8 keer op een dag tikt hij die scooter dus aan om te checken of het alarm er nog op staat. Dat geluid van die 5 piepjes kan ik echt dromen inmiddels.
Erge is nog: in 4 jaar heb ik 'm misschien 3 keer in die auto zien rijden. Scooter nooit.
Pure nieuwsgierigheid, waarom maak je een foto?
Ik vind het niet heel erg klinken hoor, je hebt best een goede manier gevonden om er mee te dealen, kon een stuk minder. Lijkt me wel heel kut, vind het vervelend dat je er zolang een naar gevoel over kan hebben.
Waarom verwijder je de oude foto’s niet? (Wederom nieuwsgierigheid )
Oooh ik wilde je absoluut geen vervelend gevoel geven! Sorry daarvoor.
Mijn levensmotto is: “iedereen moet lekker doen wat ie zelf wilt”. Het gedrag maakt me niet uit, moet hij lekker zelf weten maar het piepen word ik gek van!
Gewoon lekker foto’s maken als dat jou helpt.
Ik heb mezelf aangeleerd dat ik de voordeur alleen dicht kan doen met de sleutel (dus niet met de klink of gewoon dichttrekken). Daardoor kan ik nooit vergeten de voordeur op slot te doen. Misschien helpt dat😙
Ik heb precies hetzelfde als jij! Een foto maken was ik nog nooit op gekomen. Dat ga ik vanaf nu ook doen. Dankjewel!
OMG, echt ik doe dit ook haha. Dacht dat ik de enige was! Zodra ik meer last van stress heb of te druk in mn hoofd ben krijg ik een soort van controledwang en dat uit zich ook zo
Heel herkenbaar jouw verhaal! Ook met het foto’s maken. En steeds herhalen in je hoofd of het wel echt dicht of uit is. Dat je jezelf gewoon niet vertrouwd. Ook al zeg ik hardop “Petunia je stijltang is echt uit, kijk maar”. Blijft lastig.
Ik heb dit ook, gekregen van mijn vader. Ik heb mijn vader jaren lang het fornuis etc zien controleren voordat we weg gingen. Wij moesten ook eerst allemaal buiten staan voordat hij kon controleren en afsluiten. En nu kan ik zelf ook niet zomaar weggaan. Mijn vriend is bijna een jaar thuis geweest en dat was heerlijk, maar sinds een paar weken werkt hij weer en toen is het weer even heel erg geworden. Ben maar 1 keer terug naar huis gereden haha. Het is nu weer aan het afnemen gelukkig maar ik doe alles heel bewust uit en loop dan nog 1 rondje. So be it.
Herkenbaar! Ik denk dat veel mensen zoiets wel hebben in meer of mindere mate. Ik hoef geen foto’s te maken en ik ben nog nooit omgekeerd om nog eens te checken of de deur wel goed dicht zit maar ik heb wel dat ik echt heel erg bewust dingen doe voor ik de deur uit ga. Dus echt in mijn hoofd tegen mijzelf praten wat ik doe zodat ik het beter kan herinneren als ik later twijfel. Ook bepaalde trucjes zoals nadat de deur dicht zicht nog even aan de klink duwen om te controleren of die niet open gaat. En als ik thuis kom ook andersom of die wel dicht zit. Ik heb een keer gehad dat ik 's ochtends wakker werd en naar de badkamer ging en de deur stond gewoon op een kier, was blijkbaar niet in goed in het slot gevallen. Sindsdien altijd even een heen en weer duwen zodat die echt klikt en niet meer beweegt
Woningbouw zegt bij elke fucking keer dat ik het zelf moet oplossen. Dus nee.
lekker makkelijk.
En de wijkagent?
Die was nog maar 1 keer langs geweest, dus dat zal wel een waarschuwing zijn. Kan ik diegene inschakelen als er weer overlast is dan?