Ik vind het niet heel erg klinken hoor, je hebt best een goede manier gevonden om er mee te dealen, kon een stuk minder. Lijkt me wel heel kut, vind het vervelend dat je er zolang een naar gevoel over kan hebben.
Waarom verwijder je de oude foto’s niet? (Wederom nieuwsgierigheid )
Oooh ik wilde je absoluut geen vervelend gevoel geven! Sorry daarvoor.
Mijn levensmotto is: “iedereen moet lekker doen wat ie zelf wilt”. Het gedrag maakt me niet uit, moet hij lekker zelf weten maar het piepen word ik gek van!
Gewoon lekker foto’s maken als dat jou helpt.
Ik heb mezelf aangeleerd dat ik de voordeur alleen dicht kan doen met de sleutel (dus niet met de klink of gewoon dichttrekken). Daardoor kan ik nooit vergeten de voordeur op slot te doen. Misschien helpt dat😙
Ik heb precies hetzelfde als jij! Een foto maken was ik nog nooit op gekomen. Dat ga ik vanaf nu ook doen. Dankjewel!
OMG, echt ik doe dit ook haha. Dacht dat ik de enige was! Zodra ik meer last van stress heb of te druk in mn hoofd ben krijg ik een soort van controledwang en dat uit zich ook zo
Heel herkenbaar jouw verhaal! Ook met het foto’s maken. En steeds herhalen in je hoofd of het wel echt dicht of uit is. Dat je jezelf gewoon niet vertrouwd. Ook al zeg ik hardop “Petunia je stijltang is echt uit, kijk maar”. Blijft lastig.
Ik heb dit ook, gekregen van mijn vader. Ik heb mijn vader jaren lang het fornuis etc zien controleren voordat we weg gingen. Wij moesten ook eerst allemaal buiten staan voordat hij kon controleren en afsluiten. En nu kan ik zelf ook niet zomaar weggaan. Mijn vriend is bijna een jaar thuis geweest en dat was heerlijk, maar sinds een paar weken werkt hij weer en toen is het weer even heel erg geworden. Ben maar 1 keer terug naar huis gereden haha. Het is nu weer aan het afnemen gelukkig maar ik doe alles heel bewust uit en loop dan nog 1 rondje. So be it.
Herkenbaar! Ik denk dat veel mensen zoiets wel hebben in meer of mindere mate. Ik hoef geen foto’s te maken en ik ben nog nooit omgekeerd om nog eens te checken of de deur wel goed dicht zit maar ik heb wel dat ik echt heel erg bewust dingen doe voor ik de deur uit ga. Dus echt in mijn hoofd tegen mijzelf praten wat ik doe zodat ik het beter kan herinneren als ik later twijfel. Ook bepaalde trucjes zoals nadat de deur dicht zicht nog even aan de klink duwen om te controleren of die niet open gaat. En als ik thuis kom ook andersom of die wel dicht zit. Ik heb een keer gehad dat ik 's ochtends wakker werd en naar de badkamer ging en de deur stond gewoon op een kier, was blijkbaar niet in goed in het slot gevallen. Sindsdien altijd even een heen en weer duwen zodat die echt klikt en niet meer beweegt
Woningbouw zegt bij elke fucking keer dat ik het zelf moet oplossen. Dus nee.
lekker makkelijk.
En de wijkagent?
Die was nog maar 1 keer langs geweest, dus dat zal wel een waarschuwing zijn. Kan ik diegene inschakelen als er weer overlast is dan?
Als het goed is houdt de politie wel de meldingen bij en zullen ze na een paar meldingen ingrijpen
Thanks voor de tip dat wist ik niet
Dat klopt, die zeiden dat het geluid zachter moest. Maar toen stonden ze ook met z’n tienen constant te springen en te stampen.
Ik wist dus echt niet dat ze voor een tweede keer boetes gaven. En da’s goed, nu voel ik me niet meer zo bezwaard om de popo te bellen
Heb je toevallig de link van het plaatje?
Thanks geeft weer een beetje hoop
Sinds mijn vriend en ik in ons appartement wonen horen we de bovenburen heel vaak ruziën (nu ongeveer 4 maanden). Dit komt minstens 1x per week voor, soms wel vaker. Soms zijn het echt hele heftige ruzies waarbij ze beide tegen elkaar schreeuwen en ook met dingen gaan gooien enzo. Hun honden zijn dan ook helemaal overstuur, we horen ze dan heel erg piepen.
We hebben eigenlijk geen contact met ze, maar maak me soms wel zorgen over hoe het er daar aan toe gaat. Ben bang dat het een keer goed mis gaat ofzo. Heeft iemand een idee wat en of ik hier iets aan kan doen?
Aanspreken wel, maar vind het heel moeilijk om over het geruzie te beginnen, dus dat zie ik ons niet zo snel doen.
@Vaiana Thanks, ga even kijken!
Ja joh, gewoon weer contact opnemen met de politie. Ik heb ooit eens de politie gebeld vanwege enorme geluidsoverlast. Politie is daar toen langs geweest midden in de nacht. De volgende ochtend ben ik terug gebeld. Ze zeiden dat het echt terecht was dat ik gebeld had en bij een volgende keer zouden ze het geluidsapparatuur innemen en een boete geven. Was echt netjes dat ze even weer contact met me opnamen , want ik voelde me best bezwaard dat ik midden in de nacht ging bellen… daarna echt veel minder last gehad. Niet lang daarna ben ik zelf verhuisd
Mijn buurman spijkert elke week ongeveer drie keer iets in onze gezamenlijke muur. Nu vraag ik me al een poos af wat daar dan hangt. Heb op z’n Facebook gekeken en hij hangt elk. stuk. bestek. individueel aan de muur + recepten, snijplanken, een bezem ed. Ook gewoon op verschillende hoogtes enzo. Ik heb zoveel vragen
Edit: hij maakt duizend foto’s die hij elke dag deelt dus ik was al bijna zeker dat ik daar een foto van de muur zou vinden