Burenergernissen (Deel 1)

Bah zo vies!
Hier loopt ook elke werkdag een man langs het huis rond 6 uur en die hoest en roggelt dan zo verschrikkelijk goor, echt elke dag!

2 likes

Ik heb een oudere buurman die met pensioen is en niks te doen heeft. Soms staat hij gewoon random om 7 uur in de ochtend al buiten gewoon naar mensen te kijken.
Ook houdt hij her stukje gras voor zijn huis heel goed in de gaten, laatst liepen wij daar langs en ik zag hem al staan en ja hoor, gaat hij weer zeiken op een hondendrol die daar lag en waarom mensen dat toch niet gewoon opruimen.
Waar maak je je toch druk om denk ik dan? Wilde je daar gaan liggen ofzo?:joy:
Later kwam er ook een ambulance voor iemand verderop in de straat en 5 minuten later zie ik hem daar ook weer heenlopen om te gaan kijken wat er gebeurd was. Ik weet het niet maar ik denk dat hij zich echt heel erg verveeld of iets.

1 like

Aah zo herkenbaar. Zo iemand hebben wij ook voor de flat staan. Dan staat hij gerust een uur op de parkeergarage om tegen mensen wat te zeggen. Aan vrouwen vraagt hij dan of ze met hem mee naar zijn huis willen. Dat is dan wel weer creepy.

Mijn overbuurvrouw is ook zo

Ik had samen met mijn moeder boodschappen gedaan, we passeerden aan mijn huis en ik zei tegen mijn moeder, ik ga gouw alles afzetten en dan voer ik jou naar huis. Mijn moeder staat dus aan mijn voordeur te wachten, beetje te kijken (het was goed weer en ze wou niet naar binnen komen). Ineens trekt mijn overbuurvrouw haar voordeur open en kijkt kwaad naar mijn moeder. Op dat moment kom ik buiten (daarmee dat ik zag dat ze kwaad aan het kijken was), ze ziet mij, steekt haar hand omhoog, lacht eens vriendelijk en gaat terug naar binnen.
Als wij bezoek hebben ook, dan zie je dat ze haar gordijn wegtrekt om te kijken wie er aan onze deur staat

Vorige week was het gevroren en waren mijn autoruiten bevroren dus ik sta daar ijs van mijn ruiten te krabben, komt ze naast mij staan en zegt ze “Awel kind, is uwen auto bevroren? Ge moet daar zo een deken voorleggen zelle dan hebt ge dat niet voor.” Ik zeg “ja ik weet het en ik heb dat maar ik wist niet dat ze vorst gaven.” zij “jaja had ge het geweten dan had ge het wel gedaan e kind. Maar allez kom ge moest dan toch niet werken vandaag als ge zo laat nog thuis zijt en daarmee hebt ge direct uwen ochtendgymnastiek gehad.”
Ik was echt blij toen mijn ruiten klaar waren zodat ik kon vertrekken.
En het rare is tegen mijn vriend zal die nooit praten. Ze ziet hem en direct haar hoofd in de grond en maken dat ze weg is.

6 likes

Dat is helemaal irritant ja, waar bemoeit ze zich ook mee?
Zijn altijd echt typisch van die mensen die tijd teveel hebben lijkt het wel.

:smile: Ik had geen idee dat ik dit doe.
Moest het toch iemand storen/ergeren laat het weten dan zal ik proberen in het algemeen beschaafd Nederlands te typen. :grinning:

1 like

Nee niet doen! Veel te leuk!

6 likes

Eerlijk gezegd moet ik ook echt geen hondenstront in mijn voortuin of voor mijn huis hoor. Ik vind het de verantwoordelijkheid van de eigenaar om achter zn dier op te ruimen. Waarom zou je het laten liggen?

2 likes

Nou het was niet in zijn tuin en ook niet voor zijn huis maar aan de zijkant van zijn huis zit stoep met daarnaast een beetje gras (van de gemeente) ik ruim dit zelf wel op als een van mijn honden daar poept maar als iemand anders zijn hond daar laat poepen kan ik me daar echt niet druk om maken, je loopt daar verder niet dus ik heb er geen last van.

Ik had niet goed gelezen! Dacht dat het gras zijn voortuin was. Ik kan me aan heel veel echt niet ergeren/storen wat er in de buurt gebeurd of wat mensen doen. Maar ik ben dus wel zo’n flauwerik die het echt stoort als mensen niet achter hun hond opruimen :sweat_smile: Fijn dat jij dit wel netjes doet!

2 likes

He wat naar. Zijn het mensen waar je hierover mee zou kunnen praten?

En also ik wou dat ik het gebrek aan gene van je buurman had. Mijn buurman denkt dat hij zanger is en oefent elke dag luidkeels en vals en ik ben dus ziek thuis en hoor hem door merg en been. Zou daar graag aankloppen en zijn boodschap uiten.

3 likes

Een van m’n buren luistert de meest irritante rotmuziek. Al twee uur lang ofzo, ik voel die beat gewoon in mn hoofd bonzen. En ik weet gewoon niet welke buur het is (flat, kan letterlijk ook 3 etages boven zijn, want beton, dus alles galmt gewoon door de muren heen), anders zou ik nu echt aanbellen. Maar hoezo begrijpen mensen niet dat dit gebouw daar niet voor is gemaakt? Hoe kan je zo aso zijn.

2 likes

Wow dit klinkt echt wel super rot ja :-1: Wat betreft het vegen en schoonhouden van die portiek, ik weet niet of jullie iets van een prikbord hebben in de hal waar je binnenkomt ofzo, maar zou daar misschien niet iets van een rooster kunnen hangen, waarop je kunt afkruisen wanneer het schoongemaakt is? Schept evt ook duidelijkheid over wie wanneer aan de beurt is en wanneer het gedaan is.
En ja jullie kunnen toch ook niet ruiken dat die man ziek is, 18:00 is een normale tijd om muziek te luisteren lijkt me, hij kan dat wel even wat netter vragen. Echt niet oké.

2 likes

Arghhh mn buurman is al 3 weken op rij op zaterdagochtend een uur lang aan het boren. Als het nu nog langer doorgaat ga ik aanbellen. Ben er zoooo klaar mee. Hoezo moet je een uur???!!! Achter elkaar boren?? :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth:

Misschien hangt ie al zijn bestek aan de muur.

27 likes

Gisteravond om kwart voor twaalf WEER but who’s counting :cautious:

2 likes

Ja en doe het anders ff in de middag ofzo zou ik denken

1 like

Ik word echt gek van het kind van mijn bovenbuurvrouw. Hij rent en stampt elke dag heel het huis door, heel mijn huis trilt er door.

1 like

Pfff er staat een container onder mijn balkon met verbouwingsafval van de buren en er zit ook iets van een zeil of plastic in wat mega wappert in de wind. :weary:

Shit. Bedenk me hierdoor dat wij ook zo’n container hebben staan
 MET ZEIL BOVENOP :scream: Ik hoop niet dat jij de overbuurvrouw bent van het appartementencomplex. Voel me nu sowieso meteen een slechte buurvrouw.

2 likes