Dit doet me denken aan een burenergenis van vroeger… Ik ben opgeroeid in een vrijstaand huis, de tuin van de buren en ons grensde aan elkaar. Ieder jaar van maart tot september hadden zij de caravan bij huis en ging die vrouw daar iedere middag een dutje in doen en dan mochten haar kinderen niet buiten spelen en wij eigenljjk ook niet
Ik had laatst wat op straat gevonden wat ik graag terug wil hebben bij de rechtmatige eigenaar maar via gemeente niks gemeld, dus even nextdoor geinstalleerd, en het is allemaal zo passief agressief er werd geklaagd over “een vrouw” (iedereen weet wie er bedoeld wordt maar niet met naam ofzo) die altijd over de weg loopt en niet op de stoep. Anderhalf week later klacht van die vrouw dat er in deze straten zoveel hondenstront ligt dat je haast gedwongen wordt over de weg te lopen
daarna moeilijk veel berichten over die hondenpoep, niemand noemt een naam maar wel meerdere berichten met “oh ik weet wie dat doet/ik weet precies wie je bedoelt” etc. Dan gaat iemand met hond die nooit poep opruimt reageren maar alleen over katten en postduiven (? Sportduiven?) die nog veel ranziger zijn voor de buurt.
De boomers zijn op oorlogspad. Sowieso wordt er hier echt achterljjk veel geroddelt…