Burenergernissen (Deel 1)

Ik woonde het afgelopen jaar in een huis waar ik boven mij een grote familie had met vier kleine kinderen. Ik baalde zo als ik een vrije dag had, maar die mensen die hele dag hoorde rondlopen, douchen, rennen, ruziën en huilen. Ik kreeg daardoor ook het gevoel dat ik thuis niet meer kon ontspannen. Ik was ook zo blij als ik merkte dat ze op vakantie gingen, en zo teleurgesteld als ik vervolgens een paar weken later merkte dat ze terugkwamen haha.

Inmiddels ben ik verhuisd naar een huis wat 100,- per maand duurder is, maar geen enkele last meer van buren! En dat is voor mij persoonlijk wel echt goud waard (blijkt).

13 likes

De mensen boven ons trekken de wc elke 5 minuten door!?!? Erger mij steeds meer :upside_down_face:

Er staat een redelijk groot dressoir in de gemeenschappelijke gang met een briefje dat diegene 'm niet beneden krijgt maar dat anderen hem mogen hebben/naar de afval kunnen brengen. Eh pardon? Gooi je eigen meuk weg.

20 likes

Wat is dat voor bullshit :joy:. Zovan; geen zin in dus ik zadel anderen met mijn probleem op.

1 like

afbreken en op hun bed zwieren

8 likes

Nouja bespreken? Verbieden bedoelt hij zeker?
Zou er ook niet gediend van zijn als ze tegen mijn huis/muur zouden voetballen…

2 likes

Mijn vader deed dit met stoepkrijten :’) Wilde hij liever niet voor ons huis want hij vond het lelijk (zeikerd), dus dan moesten we het maar ergens anders doen.

We deden het lekker toch hoor. En is natuurlijk anders dan een bal tegen iemands huis aantrappen.

Buurmannen die in de papierbak gaan snuffelen. Whyyy?

Extreme couponing? Nee grapje, halen ze er ook wat uit? Ik zou dit echt gaan observeren haha :face_with_monocle:

Heel naar! Ik heb laatst een keer een paar boeken weggedaan. Ik kreeg ze niet verkocht en dacht, dan maar in de papierbak. Heb ik tot wel 3 dagen lang steeds die boeken weer van bovenop de container naar ín de container moeten verplaatsen??

Iemand vond het dus blijkbaar zonde dat die boeken weggegooid werden maar wilde het zelf niet hebben en heeft dus minstens 3x die dingen eruit gevist om bovenop uit te stallen. De eerste dag dat ik ineens die boeken zo vond was ik al met stomheid geslagen! Hallo, ik heb besloten om dit weg te doen, laat gewoon liggen? Het werd dus nog raarder dat het gewoon nog een paar dagen aanhield. Tot ik uiteindelijk de boeken helemaal begroef onder ander papierwerk en pizzadozen. Daarna heb ik ze niet meer gezien.

Maar goed, het heeft me wel aan het denken gezet… Iemand snuffelt door de papierbak… Wat zou er gebeuren als er privé dingen tussen zitten? Naar idee! Sindsdien gooi ik privé papieren alleen weg als de container leeg genoeg is dat ik denk dat er vast niemand in gaat klimmen om te snuffelen.

Wellicht zou het beter zijn om een papierversnipperaar te nemen trouwens.

1 like

Wow dat is ook next level! Ik heb gelukkig een shredder voor de belangrijke papieren, maar kartonnen dozen kunnen daar natuurlijk niet in.

Ben ik mijn moeder geworden als ik het asociaal vind dat onze nieuwe buren al dagenlang aan het boren en slopen zijn zonder dat ze zich even hebben voorgesteld? :thinking:

1 like

Zou ze nog ff de tijd geven joh. Verhuizen is slopend. En je kan ook zelf langsgaan. En misschien hebben ze geen behoefte aan contact.

Mijn buren hebben gisteravond de hele avond muziek gemaakt, en zijn nu alweer een half uur bezig. Oh en ik denk dat ik erachter ben waar het gestamp vandaan komt: volgens mij passen ze veel op. Maar ik hoor soms 's avonds laat (± 11 uur) nog gestamp en gegil, en m’n huisgenoot zei dat ie het ook wel eens had gehoord om 2 uur 's nachts :roll_eyes:

Mja misschien stel ik me aan. Ik ben thuis ivm zwangerschapsverlof dus krijg alles mee. Als ik gewoon had gewerkt had ik me wsl niet druk gemaakt. Ben iig blij dat ik niet lig te bevallen in de herrie :smile:

Ja ik snap dat je last hebt van de herrie! Helemaal als je zoveel thuis bent. Misschien kun je de komende dagen lekker veel de deur uit met het mooie weer.

Ik heb echt de kutste buren ooit :roll_eyes:
Naast ons woont een man die niet vaak muziek maakt maar als hij het doet is het zó hard. Echt doe normaal, de hele vloer trilt ervan en de tv hard opzetten helpt niet.

Maar die onders ons is echt nog veeeel erger. Door hem hangt er vaak een wietlucht in onze studio, en hij heeft ons nu al zovaak 's nachts wakker gehouden. Toen we er net woonde zei hij ‘Ik houd soms feestjes, als het iets te hard is mag je gewoon appen’, nou laatst appte we dus of het iets zachter kon want het was zondag avond en de dag erna mogen wij gewoon om 6 uur uit bed. Hij reageerde niet maar omdat alles zo slecht geisoleerd is hier konden we hem wel meerdere keren horen zeggen ‘‘nou kanker op hoor’’ en dat soort dingen zorgen er echt voor dat ik bang voor hem raak. Hij heeft soms de hele nacht harde muziek op tot 6 uur dus ik had allang de politie kunnen bellen, maar ik durf dat gewoon weg niet omdat ik bang ben voor zijn reactie.

3 likes

Onze buren brachten ons een vers gebakken cake toen we aan het klussen waren en wij ons nog niet hadden voorgesteld. Dat was zo fijn! Dat is ook echt iets wat ik ga onthouden mocht ik zelf ooit in die situatie komen (hoop het niet want de buren zijn zo leuk :smiley:)

6 likes

Ah dit is echt vervelend! Kan je niet kijken voor iets anders? Ik snap heel goed dat je het eng vindt om de politie te bellen. Hebben andere buren geen last van hem?

Ik vind het een beetje lastig dat ik niet met mijn Afrikaanse buurvrouw kan communiceren. Er zit geen hekje tussen onze tuinen dus al haar blad waait nu weer naar mijn tuin omdat ze te lui is om blad weg te halen uit haar tuin. Ik neem het haar ook niet kwalijk dat ze maar half Nederlands spreekt maar het is wel lastig om iets te vragen zoals of ze haar tuin bladvrij kan maken of dat de schuur leeg moet.

Oh en als ik toch bezig ben… Ik vind het echt vreselijk kut dat alle buren de brieven negeren van de woningbouw over onze gemeenschappelijke schuur. Dit was de laatste waarschuwing en 24 april gaan ze het op onze kosten leeghalen. Ik heb al gezegd dat ik geen stuiver ga betalen voor de meuk van andere mensen. Ik heb zelfs toen ik er net kwam wonen een klacht ingediend en nu kan ik er zeker voor betalen… Ja dag.

1 like

We kijken wel voor iets anders maar het is heel lastig als student zijnde, soms zien we iets moois maar mogen er geen studenten in en/of is de inkomenseis veel te hoog. :sweat_smile: Voor iemand onder 23 is de grens voor huurtoeslag ook echt belachelijk laag, we hebben wel besloten als we iets anders kunnen krijgen wat net te duur is dat we dan gaan lenen maar ik houd het iedere dag in de gaten maar het schiet nog niet echt op.

Dit zijn mijn enige buren trouwens, we wonen boven een winkel en er zijn maar 4 studio’s. Laatst is er wel iemand uit de vierde gegaan (die ik nog nooit had gezien??) dus wie weet komt er eindelijk iemand wonen die ons kan helpen

1 like