Burenergernissen (Deel 1)

Ik woon in een heel gezellig hofje en ga goed met alle buren om, maar die kinderen die kunnen me toch een partijtje gillen… Ik moet voor het middagdutje van mijn dochter haar raam dicht doen, omdat ze anders wakker wordt door dat gegil. En van die vaders en moeders die dan gillend roepen dat ze niet zo moeten gillen… :o_o:

3 likes

Mijn buurvrouw is familie van Pieter Post (met haar poes, verdient de kost) dus heel gezellig elke paar uur een andere vent bij haar aan de deur. Inmiddels vind de eigenaar waar zij de woning van huurt het minder grappig en heeft gezegd dat ze moet vertrekken. Ze is al een paar dagen luid schreeuwend en klagend bezig om de boel leeg te halen. Zal blij zijn als die natte spons vertrokken is.

26 likes

In al mijn onschuld dacht ik eerst dat ze postbezorger was of altijd alle pakketjes voor de hele wijk aannam

54 likes

Ze neemt heel wat ‘pakketjes’ in ontvangst op een dag ja… Soort omgekeerde postbezorger eigenlijk :stuck_out_tongue:

5 likes

Mijn buren verhuizen aan de lopende band (appartementencomplex). Dus zodra er weer iemand nieuw woont, weet diegene niet hoe fucking gehorig het is, totdat er iemand over klaagt :’) Onlangs stond de muziek van mijn nieuwe onderbuurman zo hard aan, dat ik makkelijk kon meezingen. Gelukkig heeft hij een goede muzieksmaak, maar om 11 uur 's avonds heb ik daar geen zin in

3 likes

Mijn gebouw is ook bizar gehorig want ik hoor mijn bovenbuurman plassen en onder de douche zijn neus leeg snuiten :sob: de hel.

Ik heb een nieuwe onderbuurman die graag gamed dus ik hoor veel frustratie en gescheld met kanker.

Mijn onderbuurman is een professioneel saxofonist die heeeel veel oefent (maar wel heel aardig is)

4 likes

Ik woon in een gesplitste woning, ik heb de bovenste woning. Woon hier al 7 jaar en heb al 5 onderburen gehad. Geen van alle heeft gelukkig ooit geklaagd over mij.
De onderburen die ik nu heb, hebben zich nooit voorgesteld. Maken in de avond nog flink herrie. Of gaan om 2400 in de tuin nog dingen doen
Gooien altijd met de voordeur e.d. ben blij dat ik over 2 maanden hier weg ben.

Ik heb eigenlijk niets te klagen. Als het stil is, hoor ik soms wel mijn bovenburen plassen (ehhh). Onder mij staat het appartement al een tijdje leeg. Binnenkort komt daar iemand te wonen, ik ben benieuwd. De klussers kan ik namelijk verstaan als ze aan het werk zijn daar. Dat belooft wat.

Oh de wietgeur herken ik!
De tante van mijn moeder (80 jaar) zat in de tuin en zei ‘Zoooo, je zou hier high worden van de geur’

1 like

Ik kom ook ff klagen over wietlucht. De hele studio van mijn vriend ruft op het moment naar wiet omdat zijn buurman lekker uit het raam wil hangen en wiet wil roken. Flikker op man. Als je high wil worden dan doe je maar lekker je raam dicht.

1 like

Bij mij zijn de huizen vooral horizontaal gehorig, verticaal minder. Hoor mijn bovenburen zelden (ja als ze een trap oplopen, heel soms als ze rondlopen, of wc doortrekken als jij ook daaronder bent) en zit zelf boven een garage dus dat scheelt. Vind het wel schijtirritant als jochies tegen diezelfde garage(deur) gaan voetballen, maakt echt een kabaal.
M’n huisgenoten gooien fucking hard met de voordeur/deuren en naast ons woonde iemand die heel vaak een soort stem/zang oefeningen deed, leek een beetje als die zang uit een moskee, suuuper luid kon je dat horen :neutral_face:. Gelukkig heb ik het al een tijdje niet meer gehoord.
Denk dat mijn naaste buren zich eerder aan mij ergeren met m’n pakketjes altijd, maar had al een keer aangegeven dat ze het niet hoeven aan te nemen. :sweat_smile:

1 like

Mijn buren vonden het leuk om de hele dag luidruchtig te bellen op het balkon, maar heb ze volgens mij getraind nu :sunglasses:. Elke keer als zij gingen bellen zetten ik muziek op. En nu bellen ze niet meer daar. Verder ruik ik de hele dag Indisch eten in mijn huis, best lekker behalve om acht uur ‘s ochtends wanneer je net wakker bent

8 likes

De buurvrouw die overal op let en conclusies trekt die nergens op slaan. Ik woon sinds 1,5 maand weer bij mijn ouders, omdat mijn relatie voorbij is. Mijn ouders vertelden dit aan de buurvrouw en toen zei ze: ‘Ooh ja dat had ik al lang zien aankomen. Ze kwam zo vaak bij jullie langs, dan moet de relatie niet goed zijn.’
:confused:

4 likes

Omg ik heb precies dit meegemaakt! Uiteindelijk ben ik ergens anders gaan wonen door haar, ik werd er echt heel onzeker van en heb ik mn nieuwe huis nog maandenlang op eieren gelopen. Mijn gekke buurvrouw ging met een bezemsteel tegen het plafond slaan als ik om 17:00 thuis kwam en door m’n kamer liep, en schreeuwen!

1 like

Heb jij bovenburen? Hoor je hen niet?

Pfff vreselijk he… ik wilde vandaag m’n bed verschuiven om erachter te stofzuigen nahhhh ik durf gewoon niet!!
@ontherun nee ik woon bovenaan!!
Maar ik ben wel eens in haar huis geweest en heb toen gevraagd of zij naar mijne wilde lopen en rondlopen en sleutels op de grond laten vallen en voor de spiegel heen en weer stappen etc.
Ik moet toegeven, je hoort het wel maar meer als een soort dof gebonk. Weet niet hoe hard het is als je zelf ligt te slapen en alles doodstil is.

Och wat ellendig! Ik heb gelukkig goed contact met Mn onderbuurvrouw .

Ik zou ik gesprek gaan. Als jij op een normaal tijdstip stofzuigt hebben ze daar niks over te zeggen hoor.

tussen 9 en 9 vind ik dat ik alles mag doen wat ik wil, ook binnen lopen met schoenen aan. dat heb ik ook gewoon tegen haar gezegd, ik zei ik kan niet anders ik WOON daar ik moet daar rondlopen en dingen doen het is niet anders.
Het gaat wel goed maar ze appt me gewoon wel altijd als ik geluid maak. misschien blokkeren zoals iemand in dit topic eerder zei maarja ze is verder wel aardig en kletsen vaak even, nemen pakketjes voor elkaar aan etc haha dus dat kan ik ook weer niet maken

Lastige situatie . Misschien volgende keer zeggen hoe je je voelt bij haar berichtjes . Misschien heeft ze het niet door.

1 like