Burenergernissen (Deel 1)

Mijn buurmeisje rookte ook echt 24/7 wiet. Maar in ruil daarvoor was ze wel mega rustig en deed alles met een koptelefoon op.

Wat een ellende zeg :disappointed: maar het is zo onrealistisch om te verwachten dat je je buren nooit hoort vind ik… Echt kut als je letterlijk op je tenen moet lopen in je eigen huis

Ik heb sinds een tijdje een bovenbuurvrouw en vooral toen ze er net woonde kon ik vrij veel horen, soms letterlijke gesprekken etc. Maargoed kan gebeuren.
Totdat ik een keer midden in de nacht wakker werd (nadat ik dus al wat uren sliep he :neutral_face:) van echt een hard geluid. Eerst dacht ik dat de zonwering van buurman los aan t gebouw hing en tegen de muur ramde. Daarna dacht ik dat er wat in mijn woonkamer was, totdat ik goed ging luisteren. Hoorde ik dus haar bed over de vloer schuiven en tegen de muur rammen. En haar slaapkamer is recht boven die van mij. Ik heb dus een uur moeten aanhoren dat zij seks had en het is niet bij die ene keer gebleven, al waren die andere keren wel wat minder lawaaierig. Maar wat kut om dat van een ander te moeten horen :angry:

Nu heb ik nooit eerder bovenburen gehad. Kan ik t maken om een briefje in haar bus doen? Ik heb haar nog nooit ontmoet. Of moet ik mn huisbaas vragen haar ondervloer te checken? Van via andere bewoners weet ik dat hiervoor Polen in dat appartement woonden en dat zij die vloer heeft laten liggen. Straks hebben die Polen geen ondervloer gelegd… What to do? Tegen lopen, stofzuigen en soms gespreken kunnen horen kan ik nog wel. Maar ik wil niet wakker worden van haar seksleven :frowning:

Ik denk dat het zeker niet verkeerd is om dit even na te gaan bij de buren zelf of bij de verhuurder hoor. De buren zelf zijn zich er misschien niet van bewust

1 like

Ik heb hele leuke buren, alleen de kinderen gooien zo 3x achter elkaar perongeluk de bal in de tuin. Dan bellen ze aan en moet ik dus de bal zoeken (het is vaak een tennisbal) en teruggooien. Ben daar nu wel een keer klaar mee. Maargoed, leuke mensen verder dus ik kan het hebben.

1 like

Mijn buren roken en dat doen ze in de voor of achtertuin. Ze vinden het binnen denk ik vies ruiken? Maar het waait 9 van de 10 keer dus ons huis in. Kan moeilijk zeggen dat ze niet mogen roken, maar vind t zo goor. Zit ik binnen op de bank ruik ik opeens een mega rookwalm. Of in de slaapkamer van de kinderen. Verder zijn ze heel stil en klagen ze nooit over mn herriekinderen dus dat is wel weer fijn

Had ook zoiets maar dan met een doorgesnoven kindsoldaat. De dag daarna kwam er een forummeisje langs en heb haar gesmeekt om te blijven slapen. Was ook zo bang. Vooral als dat soort dingen midden in de nacht gebeuren, dan schrik je je echt rot. Was ook wel heel erg blij toen ik daar weg kon.

1 like

Ik word helemaal gek van mijn onderbuurvrouwen ze zijn continue aan het schreeuwen. Praat gewoon op een normaal volume.

1 like

Echt vreselijk. Toen m’n dochter een huilbaby was en moeilijk in slaap viel ben ik eens naar ze toe gelopen. Heb heel vriendelijk gevraagd of hun kleinzoon niet meer om 21.00 uur in de tuin wilde voetballen want daar werd dochter steeds wakker van. Ook verteld dat ze een huilbaby was en ik als nieuwe moeder ook niet zo goed wist wat ik moest doen. Kreeg als reactie dat ze toch geen rekening konden houden met mijn kind. Zo naar. Ze hebben heus gelijk maar een beetje compassie mag ook wel.

Haha ja tuurlijk vinden ze het binnen vies ruiken. Gaat in je gordijnen zitten, alles. Toen wij nog rookten deden we dat ook buiten.

Wél vervelend dat jij het ruikt. Wij rookten altijd expres voor zodat de buren er geen last van hadden!

2 likes

Hoe reageerden ze als je dat vroeg? Ik ga het niet eens meer vragen na die eerdere ervaring, zo jammer.

Jeetje wat belachelijk. Goed dat je uiteindelijk de politie hebt gebeld.

Ik zou dit ook even navragen bij de verhuurder. Als zij de vloer heeft overgenomen weet de verhuurder het misschien wel. Als de verhuurder het niet weet, zou ik langs gaan

1 like

ik woon weer bij mijn ouders en onze buren zijn echt aardig maar wat ik zo irritant vind is dus dat ze ooit gevraagd hebben aan mijn ouders of ze nadat mijn ouders de krant uit gelezen hebben, zij hem mogen lezen. Dat vind ik dus echt te groen voor woorden maargoed, mijn ouders doen dat al jaren nu dus iedere fucking morgen moet die krant in een zakje en die word dan door de schutting gestoken. En soms als ik dus later opsta dan mijn ouders moet ik dat doen. En dat vind ik zo kut

10 likes

Hahaha! Mijn ouders deden dit alleen op zaterdag. De buren hadden alleen op zaterdag de krant (Telegraaf) en mijn ouders gewoon dagelijks het AD. En op zaterdag deden ze altijd krantenruil als ze hem beide uit hadden :rofl:

2 likes

Buren schuin boven mij gaan iedere nacht pas om 4 uur slapen, moeten ze zelf weten natuurlijk maar ze gaan dus tot 4 uur door met krijsen met alle ramen open. Valt verder ook geen normaal gesprek mee te voeren. Horen ze andere buren, denken ze standaard dat ik het ben, krijg ik gekrijs naar mijn dak omdat ik de enige ben die wel eens aan ze gevraagd heeft of ze wat stiller kunnen zijn. Vorige week werden ze pissig op een groep meeuwen. Die krijsten overigens zachter dan zijn doen.

5 likes

Überhaupt buren hebben vind ik een ergernis maar kan vrijstaand alleen niet betalen HAHA
Dus ik deal nu maar met mijn rokende, blowende onderbuurvrouw… Hoop echt dat ze niet lang blijft… En dat de verhuurder (waarmee ik als enige in de VVE zit) me de volgende x betrekt met zoeken van een huurder. Lijkt me handiger gezien ik hier woon en de mensen en buurten ken, zij wonen 4 provincies verder zelf :’)

4 likes

Er is hier iemand in de buurt die al zeker een week lang de vlooienmars aan het oefenen is en m’n fight or flight response gaat aan als ik het hoor nu.

2 likes

Wij wonen op 45 vierkante meter en schuin boven ons werd standaard elke woensdag van 7 tot 7 verbouwd. Al maanden lang, zeker 5 maanden. Hoe lang kun je 45 m2 verbouwen? Op een gegeven moment ben je toch klaar? Na 8 volle dagen ofzo?

En het klonk HARD die dagen, alsof er recht naast m’n oor geboord werd uren achter elkaar.

BTW ik ben ook een keer zelf de gekke buur geweest. Gehuild en geschreeuwd op straat in een drama moment. En ik seks vaak te luid. Verder ben ik een prima buur

4 likes

Ik heb soms intense irritaties richting mijn ‘buur’ (huisgenoot) en dan fantaseer ik over hoe ik de tv aansluiting eruit trek (zit in mijn kamer), mijn deur op slot doe en vertrek voor een weekend😊

3 likes