Burenergernissen (Deel 1)

Mijn vroegere buurvrouw schreeuwde altijd ‘hoertje!!’ als ik voorbij liep

23 likes

Mijn vorige buren hadden vaak echt midden in de nacht enorme ruzie en ik dacht een keer echt dat ze elkaar gingen vermoorden. Ook de politie gebeld toen want het was echt niet normaal meer. Ze hadden blijkbaar relatieproblemen :roll_eyes:

1 like

Da fuck? Sorry maar dan spoor je echt niet. (Ik heb het over de buurvrouw he).

Klopt haha ze is echt gestoord.

Heel de straat heeft al 196 keer aangifte gedaan maar er wordt niks aan gedaan. :neutral_face:

1 like

Dat deze woonwijk niet gemaakt is voor tweeverdienersgezinnen waarvan iedere ouder een eigen auto heeft. Het hoeft maar prime-time te zijn of iemand geeft ergens een feestje en je kan je auto amper ergens nog kwijt en als je de auto verderop zet kijken mensen je zo aan van “WAT MOET DAT HIER, ONZE PLEKKEN INPIKKEN!1!!”.

6 likes

Ja goor he? Wij zitten ook vaak in de rooklucht van de buren…

2 likes

Raar dat ik nog niet in dit topic gepost heb.

In het complex van mijn vriend woont er een stel, waarvan vooral de vrouw verwacht dat wij muisstil zijn. Terwijl het complex een monument is uit het jaar kruik en letterlijk midden in het centrum ligt, tussen alle uitgaansgelegenheden.

Een jaar geleden, toen mijn vriend met de buurman van 2G stond te praten (wij wonen in complex 2A t/m 2F, 2G is daar pal naast) kwam ze hysterisch schreeuwend naar hem toe gelopen, met dat hij NU moest kappen met de overlast en dat ze al bezig is met een rechtszaak aanspannen, want wat hij deed was niet normaal!!! En heel veel verwijten die mijn vriend op een normale manier weerlegd had. Uiteindelijk wilde mijn vriend wel schikken, want als het zo erg was dan moest ze maar een appje sturen zodat we op ons gedrag konden letten. Terwijl hij juist alle buren af aan het gaan was met de vraag of we nou echt zoveel overlast veroorzaken, waarop de meerderheid zei: alleen tijdens voetbalwedstrijden.

En niet te vergeten dat er naast ons ook nog een enorm buitenlands gezin woont die om de haverklap alle familie-, land- en geloofsgenoten uitnodigen omdat het zo gezellig is. Ik heb er absoluut geen problemen mee, het zijn hele lieve, gezellige mensen, maar al het geluid dat zij maken, is volgens de onderbuurvrouw onze schuld :joy: En het gebeurt ook bijna elke week dat ze weer een feestje hebben.

Oh en al helemaal niet te vergeten die vrouw schuin boven ons. Zit de hele dag thuis, heeft een vriend-ex-vriend-ex-ikweethetniet die schimmige deals maakt met willekeurige mensen die het portiek ook weer komen vervuilen en zij heeft overdag de muziek zo hard op dat je het aan de andere kant van de straat kan horen, no joke. En als bonus nodigt zij elke dag 19347 hysterische meiden uit die dan HEEEYYYY LUFJOEEE DARLING HIHI DOEIIII NOU NU GA IK ECHT HOOWR schreeuwen als die weggaan. Ook met deze mensen heb ik geen problemen, maar ook hier krijgen wij de schuld van :joy:

We mochten na een tijdje niet eens meer lopen, plassen of iets laten vallen overdag omdat mevrouw er gek van werd. Ze ging zelfs appjes sturen dat we moesten kappen terwijl we niet eens thuis waren, en we logen de boel bij elkaar als we dat zeiden tegen haar. Want ze wist het toch écht zeker. En we liepen niet in huis, nee we hadden naaldhakken aan en dansten de polka.

Uiteindelijk gingen mijn vriend en zij aan tafel met buurtbemiddeling, waarop alle punten die zij aankaartte (niet mogen lopen, dat heeft de buurtbemiddelaar zogenaamd gezegd, dat ze al bijna klaar waren met ons het huis uit gooien met die rechtszaak enzo) dat gewoon verzonnen bleek te zijn.

Oja en had ik al gezegd dat de politie bij ons aan de deur kwam, en zij uiteindelijk lachend weggingen omdat ze duidelijk niet wisten wat ze met de situatie aanmoesten?

Ik zweer, als mijn vriend en ik gaan samenwonen, gaan we zo’n groot feest houden dat ze daaronder helemaal leip worden. En we gooien bij iedereen een briefje in de bus behalve bij hen. doei.

21 likes

Dit topic deprimeert mij, ik realiseer mij dat er een hele grote kans ik dat ik nog veel vaker kutburen ga krijgen en dat idee vind ik echt ondraaglijk. Ik ga echt in een noors bos wonen ofzo.

16 likes

Geen burenergernis maar wel woningcorporatie-mensen ergernis. Hoe vaak kun je verbouwen aan een kleine flat? Ik woon hier nu 6 jaar en ze hebben bijna letterlijk elke baksteen opnieuw gelegd. Om gek van te worden als je weer een paar weken in de herrie zit.

Nou daar erger ik me ook aan. Ik huur een weinig met “diverse inbouwapparatuur”. Bij mij is dat een elektrisch kookstel en een koelkast. Kom ik er achter dat er ook bewoners zijn met een vaatwasser en moderne mengkranen. Heb ik gemaild hoe dat zit of dat mijn woning nog op de planning staat of overgeslagen is. Nee dat was niet het geval, het klopte dat de appartementen verschilden en je hebt dat geaccepteerd door het tekenen van het contract. Uuuh… hoe heb ik dat kunnen weten dat een ander appartement een vaatwasser had kunnen hebben?

Dan nog het volgende.
Toen ik het contract tekende stond er in de advertenties dat ik een berging van 6m2 zou hebben. Bleek voor nu nog een bergingkast te zijn maar dit jaar gingen ze beginnen met echte bergingen te realiseren. Dus prima, ik wacht wel even.
Krijg ik vorige week een brief: de huidige bergingkasten gaan weg zodat ook daar bergingen gemaakt kunnen worden. Als je er een berging voor terug wil, kun je dat aangeven maar dan gaat dat wel €3,50 per m2 PER MAAND kosten. Dus gewoon 25,- tot 50,- extra per maand. Dus eerst had ik een berging, dat wordt op de schop gedaan omdat ze nieuwe plannen hebben en als ik er een terug wil moet ik er extra voor betalen. Wtf… Heb daar even een serieuze mail aan gewijd, morgen word ik gebeld. Ben heel benieuwd. Mag dit überhaupt? Vind dit echt een gevalletje rijdende rechter :joy::joy:

9 likes

Ik werk voor woningcorporaties, dus weet wel eeA over de regelgeving. wil morgen wel even met je meedenken! Stuur maar een pb als je interesse hebt.

3 likes

Jammer dat het in de werkelijkheid niet zo werkt maar in de perfecte wereld zouden ze ja dan wel tegemoet mogen komen met een vaatwasser. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Nodig het forum uit, doen we allemaal onze hakken aan

11 likes

Dat er mensen zijn die hun afvalzakken en complete matrassen voor de deur dumpen, echt zo pauper! En laatst heeft ook een hond zitten pissen in de gang, ruimt dan het baasje niet even op, zo vies!

2 likes

Mag ik hier ook iets positiefs kwijt? :smile:

Toen wij hier kwamen wonen had mijn buurvrouw echt extreem overgewicht. Ik hoorde heel goed hoe ze door het huis heen stampte. En ook dat zij en de buurman echt vaak ruzie hadden met veel geschreeuw en gehuil.

Inmiddels is zij echt suuuuperveel afgevallen. Ik zie haar nu dagelijks heel vrolijk aan haar wandelronde beginnen. Ik hoor geen gestamp meer. Ik hoor bijna nooit ruzie meer. En de buren zien er allebei echt een stuk gelukkiger uit. Leuk vind ik dat om te zien!

75 likes

Zijn er hier trouwens mensen die ervaringen hebben met luchtreinigers? Omdat er zoveel last hebben van rokende buren? Ik word er namelijk echt benauwd van, naar huisarts geweest etc. maar heb geen copd/ allergie/ andere luchtwegaandoening dus doe nu maar het raam open maar heb er dan nog steeds last van (minder dan met raam dicht vreemd genoeg, ventilatie doet het ook niet)
Dus als iemand een tip heeft hoor ik het graag.

Geen ervaring mee maar ik heb er ook wel eens over nagedacht! Niet vanwege rokende buren maar meer voor een betere luchtkwaliteit in huis. Vind het nog even iets te duur maar ik geloof er wel in zeg maar.

Ben er op dit moment ook over aan het denken en heb alles op coolblue al bekeken en zelfs op ali express gekeken en daar veeeel recensies gelezen :’)

Mijn vader werkte jaren voor een bedrijf wat op industrieel niveau luchtreinigers bouwt. Dus wij hadden altijd zo’n ding in huis. Ik weet niet of het helpt met rokende buren, maar wij vonden het altijd erg prettig!

Ik door mijn buurvrouw de hele dag in ee soort van Indische eet lucht. En in de ochtend kan mijn maag daar echt niet tegen :face_vomiting:

1 like