Burenergernissen (Deel 1)

Ok vandaag de ballen bijeen geraapt en gevraagd naar roken: mag volgens contract niet binnen, ze zou voortaan wel buiten gaan want dat is zo met de verhuurder afgesproken. Maar nee hoor, nu alweer hasj en sigarettenlucht binnen. Zo motherfucking irritant. Ik geef d’r morgen nog een kans en anders bel ik de verhuurder op.

7 likes

Ulgh ik heb ook zo iemand. I feel ya.

1 like

Ik woon in een heel groot studentenflat en alle mensen in de gebouw zijn zo asociaal. Mensen gooien glas naar beneden vanaf hun balkon of water naar mensen waarvan zij vinden dat ze ‘overlast’ hebben.

Gisteren stond er een of andere idioot van zijn balkon te schreeuwen, naar… niks?

Mensen gooien met hun voordeur en dat dreunt lekker door in je huis. Mijn vriend doet dat overigens ook, spreek hem er telkens op aan.

Er slapen zwervers onder de brievenbussen beneden.

En mensen nemen ook pakketjes aan voor je, als je zelf niet thuis bent, om vervolgens weken te verdwijnen, waardoor je je pakketje nooit op kan halen.

1 like

Mijn buren zijn volgens mij officieel een kdv begonnen. Elke dag stipt 15.17 komen de kleinkinderen en die blijven tot papa en mama en de kids hebben gegeten en dan tyfen ze op met hun geschreeuw. Ik herhaal: ELKE DAG.

1 like

Bah wat naar zeg, ik snap ook niet hoe mensen zo kunnen zijn en ook niet hoe mensen daar gewoon mee kunnen leven? Ik heb dus ook rotburen en ik word er echt gek van, hoe doen anderen dat?

Weet verder niet wat ik er van moet zeggen behalve dat ik het rot voor je vind.

1 like

Ja dat is ook een beetje het nadeel van de internationale studenten hier. Ik wil ze niet allemaal over een kam scheren, maar het merendeel van de asociale mensen is internationaal.

Het enige waar ik oprecht last van heb is dat ze al sinds begin zomervakantie aan het verbouwen zijn hier. Ze zijn extra kamers aan het maken en dat betekent dat ze elke dag om 08:30 beginnen met boren. Ze zouden al 3 weken geleden klaar moeten zijn met boren, maar nee hoor. Overigens zijn de bouwvakkers ook vrij irritant. Roken in het gebouw, overal ligt stof en er wordt niks schoongemaakt. Ze houden de lift minutenlang bezet. En het ergste vooral dat ze de deuren open laten (ook ‘s avonds/‘s nachts) zodat iedereen naar binnen kan. En een gat op elke verdieping lieten ze onbewaakt open. Iemand had wel van de 12e verdieping naar beneden kunnen vallen.

Ugh schijnbaar zit het me allemaal erg hoog. Thanks for the rant, fijne avond hahah!

Ik ben blij dat het weer wat kouder wordt… Mijn tokkie buren hadden van de zomer midden in ons hofje een zwembad neergezet, die heeft er zeker een paar maanden gestaan… Inclusief al het drijvende speelgoed wat over het hele hofje verspreid ligt. En dan boos worden dat er over een waterpistool wordt heengereden. Hoe moeilijk is het om die troep aan het eind van de dag even op te ruimen?

5 likes

Vanmiddag kwam ik de vriend van dat klaagwijf onder ons tegen, ik zei gedag en hij zei niks terug. Zal ik de volgende keer iets zeggen als ‘zeggen we geen gedag meer ofzo?’ heb echt zin om die buren uit te dagen

Ik zou dat niet doen. Je bereikt daar helemaal niks mee, alleen mogelijk nog meer gezeik.

4 likes

Grrr, in de buurt wordt rond een plein de straat terug aangelegd. De mensen die daar wonen moeten hun wagen dus ergens kwijt, resultaat: onze hele straat staat vol. Als men nu een beetje zich aanpast aan de situatie dan kan je in de buurt zowat iedere auto van die bewoners wel kwijt, maar zij moeten zonodig overal tussen elke auto een ruimte laten waar er geen andere auto meer tussenpast. Echt ergerlijk
Nu woon ik over een klein stuk grond dat als parking gebruikt wordt. Had me er vanmorgen geparkeerd voor een andere auto. Vanavond wou ik wegrijden, ben ik langs 3 kanten ingesloten (voor, achter, rechts) en links is er een haag. Hoezo zou je dat doen? Zooo aso want ik heb geen idee van wie die wagens zijn (vast dus van mensen die aan dat plein wonen). Heb er 10 minuten over gedaan om mn auto er alsnog uit te proberen te wurmen waarbij ik bijna hysterisch werd van dat constante gepiep van de sensoren :mad: :mad: :mad: pff ben zo pissed, laat desnoods een briefje achter als je nergens anders een plaats vind (was niet het geval want 10 meter verder was er nog een zee van plaats maar ja iets verder stappen…)

Onze buren laten hun hond in tuin poepen. Zo vies! Gisteren was ik in de tuin aan het vegen en rook ik het gewoon de hele tijd. Waarom kunnen mensen hun hond niet uitlaten. Of het in ieder geval opruimen als je je hond in de tuin laat.

Het vreemdste is dat ze zelf een kind hebben en die speelt dus ook in die tuin :neutral_face:

Update: heb me gisterenavond geparkeerd op een manier dat iedereen perfect weg kon rijden (de mensen die me geblokkeerd hadden konden vooruit rijden om weg te komen want stond achter hen), komen ze net aanbellen ‘wil je maken dat je auto daar weg is!!!’ Als ik zeg dat ze perfect vooruit kunnen wegrijden en dat ze me gister volledig geblokkeerd hebben ‘dat was een andere situatie!!! Het was nu eenmaal een druk moment!!!’ What?? Ga deze logica nooit snappen

Komen mensen die niet eens bij jou in de straat wonen aan jou vragen of jij je auto weg wil halen? Dit is echt de omgekeerde wereld, haha.

Jep hahaha
Eerst iemand alle kanten blokkeren met je auto om vervolgens te vragen of ik me wil verplaatsen, sta nota bene voor mn eigen huis, achter hen geparkeerd terwijl ze langs voren weg kunnen rijden?
Vraag me echt af of dit nu hogere wiskunde is of zo :stuck_out_tongue:
Die man ging ook schreeuwen snapte er niks van

OMG ik hoop dat je blijft staan en niet aan hun toegeeft. Wat een achterlijke mensen!

Haha, wat een figuur. Je hebt je auto toch niet plaatst he :stuck_out_tongue_winking_eye:

Moest van mn moeder :redface:
Als ik alleen woonde had ik de deur in hun gezicht gesmeten haha stomme tokkies

1 like

Hoi! Ik heb er net eentje tweedehands gekocht via Marktplaats. Ben nog in de testfase maar als ik meer te zeggen heb zal ik het laten weten. Het is eigenlijk een soort cadeautje voor mijn ouders (mijn moeder rookt binnen en het is supervies vind ik) maar ik heb hem daar nog niet getest.

Oh super als je het tegen die tijd laat weten, ben benieuwd!

1 like

Ik heb een buurvrouw, niet eens direct naast mij, die ik gisteren even aansprak om iets behulpzaams te doen. Nou had ik dat maar niet gedaan. Ze begon er gelijk over dat we af moesten spreken, “want het contact verwatert zo”. Dat we dan meteen met het ‘rijtje’ (:expressionless:) af kunnen spreken.

Het is best een prima mens, maar ik heb gewoon zo geen behoefte aan zulk contact met mijn buren. Elkaar af en toe gedag zeggen, en een kerstkaartje in de bus vind ik meer dan genoeg.

2 likes