Burenergernissen (Deel 1)

Laatst kwam ik thuis en zag ik een paar rupsen bij de voordeur… toen heb ik ze doodgemaakt en ben weer naar binnen gegaan. Volgende dag kwam ik buiten, weer rupsen, dag erna weer, en ook steeds meer! Ik dacht echt dat ik gek werd want ik kon niet vinden waar ze vandaan komen. Toen ben ik online gaan zoeken naar het soort rups en het bleek dus een buxus rups. En mijn buurman heeft dus in zijn voortuin allemaal buxus struiken staan. De dag daarna kwam hij naar me toe om te zeggen dat hij ze weg ging doen in het weekend. Nou prima maar dat was aan het begin van de week en hij deed ze pas dat weekend weg dus ondertussen konden wij onze eigen voordeur niet eens meer gebruiken omdat hij zo verschrikkelijk onder de rupsen zat :nauseated_face:
Nou gelukkig zijn ze nu weg maar ik heb er af en toe nog steeds nachtmerries van :tired_face:

2 likes

Haha wij hebben ze ook hier! Schijnt een plaag te zijn nu in bepaalde regio’s…

Ja ik zag het hier in de buurt ook op heel veel plaatsen! Bah echt zo’n gore beesten :nauseated_face:

Voor het eerst woont er iemand onder mij en ik kan haar met vrienden horen lachen. En ik altijd maar volhouden tegen iedereen dat dit oude gebouw niet zo gehorig is. Niet zo moeilijk als er niemand woont.

Aan gewone geluiden stoor ik me niet, maar ik hoop stiekem wel dat mijn nieuwe onderburen niet al te luidruchtige hobby’s hebben.

Wij zijn 2 maanden geleden verhuisd naar een appartement en we zijn lang bezig geweest met een renovatie. De laatste dagen zijn we veel aan het boren om de laatste dingen op te hangen. Nu kwam ik vandaag thuis, en was onze voordeur besmeurd met ketchup!:eek: Ik moest er eerst een beetje om lachen, maar nu voel ik me er heel naar onder. Ik denk dat het met geluidsoverlast te maken heeft (hoewel we dit echt beperken tot max een half uur per dag boren, nooit in weekend/avond/ochtend). Maar ik weet dus niet wie het geweest is, en ook niet zeker wat de reden is, er daar voel ik me vooral vervelend om. We hebben hier een soort ‘woonvereniging’ die dingen regelen, en zij vertelden ons dat het een keer eerder is gebeurd bij de vorige bewoners omdat zij veel overlast gaven (zij hadden 10 kinderen). Ben nu de heletijd door het kijkgaatje van de deur aan het kijken om de dader te kunnen betrappen.:rolleyes:

5 likes

Ik denk dat die reactie juist averechts werkt bij dit soort mensen

@carrotcake Wow wat heftig? Ik moet eerlijk zeggen dat ik met alle plezier zoiets bij mijn bovenbuurvrouw zou doen omdat ze gewoon asociaal is en schijt heeft, maar jullie lijken me niet asociaal. Al is boren wel een van de meest vervelende geluiden maar ja, moet ook gebeuren. Ik weet niet zo goed wat ik ermee zou doen, mss briefjes in de bus doen bij de buren? Met uitleg en mss toelichting hoe lang het nog gaat duren?

Mijn bovenbuurvrouw is de laatste tijd zoooo vaak aan het bonken, stampen etc. Ben vorige week langs gegaan om te vragen of ze ermee kon stoppen en ik was ZO boos. Maar ze deed gewoon alsof haar neus bloedde en alsof zij het niet was? Maar het komt 100% van haar.

@Canvastas @monkeyslut

Ja het is sowieso in ons gebouw denk ik (flat) daar zijn 18 appartementen. We gaan inderdaad een briefje schrijven, en ik denk gewoon op onze deur plakken. We zijn toevallig vandaag net klaar met boren, maar dat vind ik wel jammer omdat die mensen dan denken dat we door die ketchup gestopt zijn met boren…

We hadden vandaag een bank/tapijt reinigingsapparaat gehuurd en mijn vriend is net langsgegaan bij een paar mensen om te vragen of zij dat apparaat vanavond ook even willen gebruiken, om hun reactie te pijlen :sweat_smile: Niks gemerkt helaas.

Heb een klein cameraatje besteld haha, zodat ik het de volgende keer op beeld heb. Ik kan niet steeds in de lift staan met mensen en niet weten wie het is.

11 likes

Vervelend zoiets! Hopelijk blijft het hierbij en heeft het geen invloed op jullie woonplezier daar. Maar ze zullen er snel genoeg achterkomen dat ze minder last hebben van jullie dan van een gezin met 10 kinderen gok ik :stuck_out_tongue:

1 like

Heb jaren in een studentenhuis gewoond en dacht dat ik daar alles wel meegemaakt had, totdat ik 's nachts door de brandweer mijn huis uit gehaald werd omdat er brand was (door schuld) bij de bovenbuurman. Zit nu in een tijdelijke flat omdat ons huis weer opnieuw opgebouwd moet worden en vergeleken bij onze oude bovenbuurman valt iedereen nu mee. Gelukkig, want anders had ik me vast enorm gestoord aan de onderbuurman die elke dag (maar niet tot later dan 22 uur) communiceert door te schreeuwen.

Hoe dealen jullie met geluidsoverlast door muziek?
een paar maanden geleden ben ik verhuisd naar een dakappartement dat ik gekocht heb. Nu speelt de buurman naast mij heel harde muziek, vooral de bas. Heb dit al een paar keer aangehaald bij hem en het is wel wat beter, maar ik hoor het nog steeds hard.
Nu sinds een paar weken hoor ik de muziek van de buren in het aangrenzend appartement naast mij ook heel luid. Dit is wel enkel in het weekend (tot nu toe), maar dan heel de dag van 's morgens tot 's avonds laat…

Ik word echt helemaal gek hier. Ik zou zo graag willen verhuizen, maar dat is geen optie. Hebben jullie advies?

Mijn onderbuurvrouw heeft een nieuwe vriend denk ik… en hij is vreselijk irritant.

Hij praat keihard en vaak met irritante stemmetjes!
Heel vreemd.

Hij is er niet vaak… maar wilde dit ff kwijt

1 like

Hmm zal ik toch eens moeten doen vrees is. Ik ga eerst eens polsen bij andere buren in dat appartement om te horen.
geluidsisolatie ga ik eens opzoeken. Bedankt!

1 like

Een van m’n bovenbuurmannen stinkt zo dat je op alle etages van onze gezamenlijke gang kunt ruiken dat hij thuis is.

Hoe vaak was jij je buurman?

35 likes

Maar echt naar zweet of gewoon bepaalde voeding of zo?

1 like

Haha heel herkenbaar. Ik heb ook een buurman waarbij ik kan ruiken als hij net in het trappenhuis is geweest

1 like

Ik vermoed zweet want het lijkt niet op voeding. Het is hier heel erg gehorig dus ik kan ook horen dat hij nooit langer dan 20 sec doucht :+1:

3 likes

Mijn buurvrouw die altijd de duiven voert op haar balkon (weet ik zeker, zelf gehoord en gezien) kwam laatst tegen me zeuren over de overlast die die beesten geven. JOH!! Waarom denk je dat de hele straat lelijke netten voor hun balkon heeft moeten hangen?
Ze zei wel dat ze nu hulp van de gemeente gaat krijgen om zelf ook netten op te hangen, dus hopelijk voert ze ze dan ook niet meer.
Kan in de zomer niet eens een raam open zetten want die beesten vliegen gewoon naar binnen en schijten dan alles onder

1 like

:face_vomiting::nauseated_face:

2 likes

Mijn bovenbuur is dj. Voor ze gaat optreden draait ze vaak harde muziek. Een keer ben ik woedend naar boven gegaan en sindsdien let ze er op. Maar ze heeft niet door dat de bas nog storend is.

Verder oefent ze haar teksten. Dus hoor ik haar dagen achtereen op verschillende manieren kreten en aankondigingen roepen.

9 likes