Burenergernissen (Deel 1)

Net als je denkt dat het niet erger kan… mijn bovenburen hebben een DRUMSTEL aangeschaft. Ik kan wel janken.

6 likes

Ik snap niet hoe mensen op het idee komen!! Echt hoezo denk je dat dit een goed is in een appartement…

4 likes

ohhhh jawel hoor. zulke dingen zie ik als ik half in coma lig. alleen niet ingegrepen. ook niet in gegrepen see what i did there.

@Mhysa check Signalering Onjuist Spatiegebruik. het helpt om weg om legging te kennen.

7 likes

Ja ik snap het ook niet. Ze weten dat het heel gehorig is, en ze hebben gewoon schijt. Gelukkig stopten ze ermee om 10 uur, maar heb echt geen zin in deze herrie? Ik heb al meerdere keren per week last van ze, word er knettergek van.

2 likes

Ja vreselijk… vriend en ik willen ook echt weg weg weg uit de binnenstad. Ik kan gewoon niet ontspannen als ik de hele tijd bewust ben van de aanwezigheid van andere mensen. Laatst las ik een stukje van een andere forummer die zich om die reden niet kon voorstellen dat ze ooit ging samenwonen haha. Voelde super herkenbaar.

2 likes

Ik heb een half jaar geen bovenburen gehad maar nu is het gedaan met de pret. As we speak is de nieuwe bovenbuur de trappenhal op en af aan het rennen om te verhuizen. Weg rust en vrede. Terug naar de betonnen pantoffels boven, gekakel op de gang en het gevoel de hele tijd omringd te zijn door buren :sob::sob:

2 likes

Aparte reactie van haar. Vooral omdat je vriend aanbiedt dat ie ook voor het huis kan.

Ik heb een keer de wijkagent aangesproken over een (kapotte) auto die lang op de parkeerplaats stond. En binnen 2 dagen was die auto weg :joy: dus als je je heel erg aan irriteert kun je er mss een melding van maken?

2 likes

@anon13937616 ik zou dus eigk geen melding maken tenzij je echt bang voor haar bent/je veiligheid vreest. Anders zou ik het gewoon bij haar aankaarten.
Ik snap het ook niet helemaal want als ze voor je garage parkeert kan jij je auto toch niet meer in je garage zetten?

Er stond hier ook wekenlang een auto, maar zolang er wegenbelasting( en verzekering) wordt betaald, doen ze er niks aan helaas.

2 likes

Ik kan uit het verhaal van @anon13937616 niet opmaken of dat parkeerplaatsen zijn in dat doodlopende straatje. Want zo niet, mag je een auto daar niet zo lang neerzetten toch? Maar goed, ik heb geen auto, dus roep maar wat :grimacing:

Ligt aan de APV van je gemeente, soms is daarin opgenomen dat je niet langer dan een x aantal dagen ergens mag parkeren zonder tussentijdse beweging, vooral gemeentes rond vliegvelden enzo doen dat, zodat je niet 4 weken gratis ergens in een wijk parkeert terwijl je in Thailand bent.

Oh oké! Dit was gewoon in een buitenwijk in Rotterdam. Auto heeft er denk ik wel 3 maanden gestaan.

Ik vind het wel een beetje vreemd dat ze boos wordt op jou omdat het een openbare straat is en je geen plek op mag eisen, maar ondertussen wel zelf zes weken die plaats bezet wil houden

Hebben jullie daadwerkelijk last van die auto als die daar staat? Dus dat jullie dan met geen mogelijkheid verder kunnen met de verbouwing? Ik denk dat ze de situatie gewoon niet begrijpt. Ik zou het ook onredelijk vinden als in mijn ogen de auto helemaal niet in de weg staat en iemand anders vindt het niet oké als ik hem daar tijdelijk plaats. Dus misschien nogmaals proberen uit te leggen dat het niet kan vanwege de verbouwing?

Nu woon ik boven een winkel, of nouja meer boven een tattoo shop. Na maanden gestreden te hebben om mijn eigen (gekochte) parkeerplaats, blijven ze nu vaak na de gewone winkeltijden, hangen. Harde muziek etc. Nu vind ik het in het weekend niet zo heel erg (behalve dat ik mijn bed voel trillen qua muziek). Maar gisteravond was ik er zo klaar mee, dat ik naar beneden ben gegaan (rond 23u) en er wat van gezegd heb. Het enige wat ze zeiden was oh oke slaap lekker… :’) Had eigenlijk meer een discussie verwacht, maar toch fijn dat het gestopt was.

10 likes

Mijn nieuwe buren zaten gisteren om 11 uur 's avonds nog in de tuin te roken, luid te praten en met hun hond en z’n squishy fluffy geluidmakende speeltje te spelen. Heb weer zin in de zomer zo.

1 like

Oh vreselijk. Bij mijn buren stond de tuindeur ook weer de hele dag open toen het 14 graden en zonnig was. Ze zijn zo luid en aanwezig de hele dag en avond.

De mevrouw die op het gelijkvloers woont zet elke zondag vanaf 7 uur haar muziek kei hard aan. Ik hoor tot op het 2de verdiep welk nummer ze luistert.
Ik wil gewoon lekker uitslapen :sob:

Poeh, dat is wel errug vroeg op de zondagochtend!!

2 likes

Ik ben nu al voor de 2e keer wakker geworden door een huilend kind, en heb niet het idee dat iemand iets doet. Vind deze tijd niet zo erg, maar het was ook van 4.15 tot 5.15.

Ben net verhuisd en aan de ene kant staat leeg en de andere kant woont een gezin met volwassen kinderen dus weet ook niet echt waar het vandaan komt.

Hopelijk 1e en laatste keer