Burenergernissen (Deel 1)

Onlangs ben ik met mijn vriend verhuisd naar een super rustige straat, je hoort letterlijk helemaal niets, geen burengeluiden, geen blaffende honden, geen jankende kinderen. Ik denk dat wij nu diegene zijn die het meeste "overlast " geven. Voel me soms al bezwaard als ik met bezoek in de tuin zit haha.

7 likes

Ik woon dus in een klein appartementencomplex met prive parkeerplaats en iedere keer wordt er op deze parkerplaatst ‘gehangen’ door vrienden van de buren. Staan ze bij hun auto’s te chillen, roken, muziek te luisteren. Echt heel vervelend en veel mensen hebben er last van.

Wat vervelend en belachelijk… Kan je niet wat zeggen tegen de buren?
Snap niet waarom mensen dit doen voor het huis van iemand anders. Ga lekker voor je eigen huis staan.

Ja, meerdere mensen hebben er wat van gezegd en hoewel het minder is geworden, toch eens in de zoveel tijd is het weer zo ver. En dan voel ik me weer de zeikende buurvrouw. Ik woon ook niet in een goede buurt, dus dit was wellicht wel te verwachten. Voor mij is dit ook een reden om verder te kijken voor iets anders.

1 like

Moeilijk. Je wilt je natuurlijk niet mengen in prive kwesties. Als je een goede band hebt met je buurvrouw, zou ik een keer als ze alleen thuis is langsgaan. Voor jou ook prettig om te weten wat er zich daar afspeelt, want je zal je vast ook veel zorgen maken. Hoelang speelt dit al?

Hoi. Superlate reactie hierop, maar ik lees blijkbaar sinds september dit topic weer terug en zie het nu.

Werkte het goed? Mijn schoonouders roken binnen en ik vind het zo ranzig, misschien dat ik het ook ooit cadeau doe als het werkt haha.

Ja het werkt! Als ze weten dat ik kom doen ze hem een paar uur van tevoren aan en dan ruikt het echt frisser. Eigenlijk zou hij permanent aan moeten staan voor écht schone lucht.

1 like

Eerst maakten de buren elke morgen om 7 uur een smoothie/blender ging aan. Nu hoor ik elke morgen om 7 uur fucking gesnijd/gehak van fruit/groenten/I don’t know. Zelfs op een zondag werd ik er wakker van. Echt fuck waarom zijn huizen zo gehorig :S

Beetje late reactie, maar dat laatste realiseer je je denk ik pas als je het zelf hebt meegemaakt ooit.
Bijv mijn flatgenoot aan de achterkant snapt echt niet hoeveel lawaai alles maakt. Ze was helemaal verbaasd dat ik bij mij binnen gesprekken van de straat letterlijk kan volgen. Ook met de ramen dicht.

Ik hou er nu dus ook altijd rekening mee maar denk dat heel veel mensen zich niet realiseren dat overal mensen wonen en buiten is toch buiten daar mag je lawaai maken

1 like

Iemand in de straat (of de straat hierachter?) heeft een drumstel gekocht en gaat het al hele weekend helemaal los. Ik weet nog niet wie het is, maar je kunt het binnenkort lezen in de overlijdensberichten.

53 likes

:joy::joy::joy::joy:

6 likes

Zou je dan meteen mijn bovenburen mee kunnen nemen? Gepaste vergoeding!

3 likes

Doe ik. Ben niet zo moeilijk :+1:

2 likes

Mijn buurvrouw heeft drie (!) teckels die steeds aanslaan en af en toe echt een paar uur achter elkaar keffen. Zo blij dat mijn hond er niet op reageert.

We zijn nog aan het verhuizen naar ons nieuwe huis. Het is een heel smal doodlopend straatje. Voor ieder zijn huis is plek voor 1 auto. En nu snap ik best dat het prettig was dat er ruimte was om je 2e auto ook in de straat te zetten… Maar zoveel ruimte is er nu niet meer. Ik zet onze 2e auto netjes op het parkeerplein een stukje verder op en onze andere auto staat voor de deur. Belde de buurvrouw aan om zich voor te stellen (super aardig), en het gesprek eindigde met het verzoek om onze auto te verzetten. Want nu past haar auto en de auto van haar vriend niet goed meer. Uhm nee. Wij willen ook graag 1 auto voor de deur hebben. We zijn druk aan het verhuizen en het is best ver lopen met je dozen… meteen een hele fijne eerste indruk.

7 likes

Auto’s parkeren in een doodlopende weg is sowieso altijd wat onhandig. Thuis thuis is helaas aan het einde van een doodlopende straat en ergens in het midden staan altijd twee auto’s zo dat je er echt net net tussendoor kan. Dat er nog geen spiegels af zijn is een wonder. Als ze een auto wat verder naar voor of achter zetten is het zo opgelost maar nee hoor ze moeten bijna naast elkaar staan.

Buren verderop in de straat hebben een garage en een oprit waar twee auto’s op kunnen en nog staan ze soms voor mijn deur geparkeerd terwijl er bij henzelf gewoon plek is. Als ik dan vraag of ze dat even niet kunnen doen want kut voor mij én kut voor hen, krijg ik een grote mond want het is allemaal openbare ruimte hier.

Ja, behalve jouw oprit die leeg is. Rot lekker op daarnaartoe.

1 like

Gewoon bij hun op de oprit parkeren.

8 likes

Haha goeie! En dat ze dan komen klagen en ik zeg okee maar zullen we dan gewoon even ruilen, ik voor mijn huis en jij voor jouw huis :+1: maar dit is alleen leuk als ze niet de politie bellen en mn auto wordt weggesleept.

3 likes