Burenergernissen (Deel 1)

Mijn buren maken al een paar dagen zó’n erge ruzie. Echt schreeuwen tegen elkaar. Ik ben dan wel weer een ramptoerist die de deur opent om te kunnen horen waarover ze ruzie maken :grimacing:

5 likes

Mn ouders hebben ruzie met de buren …
De buurman zit al 15 jaar “ziek” thuis maar doet geen reet aan het huis. Hij zit 15 uur per dag achter de computer spelletjes te doen …
Mn ouders hebben nu al 3x lekkage gehad omdat de buurman zijn regenpijpen niet maakt.

Mijn vader was er klaar mee en heeft hem er pittig op aangesproken en vervolgens de verzekering op hem afgestuurd.
Toen is er een expert geweest en die gaf Mn ouders gelijk.
De buurman moest toen voor 1000,- aan reparaties uitvoeren.
Als hij het allemaal gewoon had bijgehouden was het hooguit over al die jaren 200 geweest.

Nu kwam ik vorig weekend bij mn ouders en het viel me op dat de conifeer aan die kant van de tuin wat bruinig was…
Vertelde mn moeder dat de buurman er spul over had gegooid en dat de haag nu dood gaat…

Man man man … wat een idioot

11 likes

Denk dat je er geld op kan zetten dat als jullie auto paar uur weg is dat zij hun auto daar alsnog neerzetten.

Dit is echt een Rijdende Rechter/Frank Visser doet Uitspraak-tafereel, zeg.

5 likes

Mijn buren zijn weer aan het drummen, gelukkig ben ik morgen vrij, anders zou jk nu al gaan slapen.

Als er binnenkort in het nieuw is dat er twee meisjes zijn vermoord in hun appartement, it wasn’t me :woman_shrugging:t3: (Oh dit kan ik eigenlijk niet zeggen he)

7 likes

Mijn bovenburen zijn echt zo vaak 's nachts met meubels(?) aan het schuiven en van de week dachten ze ook dat half 2 's nachts wel een prima tijdstip is om uitgebreid te gaan stofzuigen. Ik vergeet steeds om er overdag eens langs te gaan maar ik heb echt zo’n tokkiebeeld bij hun.

Verder heb ik niet echt last van buren maar mijn bovenburen… Grrrrr

Hihi geinvesteerd nog wel, alsof het 200 euro kost. Awh nee grapje goed van je!
Heb me er zelf ook wel eens schuldig aan gemaakt. Maar heb ook bovenburen die de hele tijd met meubels schuiven s nachts. Dan denk ik waarom? Wat moet je allemaal doen…

1 like

Ergens staat nu al hele harde muziek aan? Wtf

Mijn buren hebben een feestje op het balkon, come on na 12 uur moet je gewoon naar binnen.

Kennelijk vond de benedenbuurman van mijn bejaarde buurvrouw het leuk om haar gallerij met bier te besproeien, omdat wij allemaal “leuke” buren zijn (hij zei het anders). Hij is dus letterlijk naar boven gelopen en is dus voor haar deur gaan staan om een blik bier te legen. Dat is gewoon bedreigend. Ook heeft hij vandaag mij en mijn moeder voor “k-buren” uitgescholden. Nou, als ik hem zie wanneer hij nuchter en alleen is dan ga ik mooi tegen hem zeggen dat ik erg gevleid ben dat hij me zo leuk vindt om een koosnaanpje te geven, maar dat hij toch echt veel te oud voor me is.

He wat naar. Heeft ze zelf iets aangeboden voor de stoelen? Wat ik me afvraag: waarom hebben jullie niet teruggestuurd dat dat niet zo’n goed idee is vanwege jullie eigen katten?

Mijn buurvrouw is zo irritant

Haar slaapkamer grenst aan mijn slaapkamer en dat is dus de enige ruimte die best gehorig is.

Iedere avond/nacht rond 1:00/2:00 belt ze wel met iemand, soms is ze aan het roepen, soms lachen, en vaak huilen. Echt keihard. Om dan om 6:30 weer wakker te worden van precies hetzelfde?! Ik snap niet hoevaak zij mensen belt en dan vooral op van die rare tijdstippen??

Toen ik haar voor het eerst hoorde huilen dacht ik dat er iemand gestorven was dus vond het echt sneu, maar ze jankt gemiddeld 5 keer per week en dan zo heel hard dat ik er ongemakkelijk van word.

1 like

Uit het niets? Die is niet goed joh! Wat ging hieraan vooraf?

Hij maakt vaker herrie en er is meerdere keren bij hem geklaagd. Gewoon op een beleefde manier. Bij een vorige keer had de buurvrouw na een tijdje rond twaalven de politie gebeld (ze durfde niet meer voor de deur te staan). Toen is de bom gebarsten en sindsdien is iedereen “tegen hem”. Gisteren had hij een feestje en toen was er weer herrie, drank, drugs en deze keer dus ook een bierdouche :neutral_face:

Even ter informatie: ik woon in een seniorenflat waar een paar jonge gezinnen wonen (zoals de mijne en de zijne). Onder hem woont een 86-jarige man en een iets jongere vrouw die bang voor hem zijn. Het jonge gezin naast hem is ook bang. Mijn buurvrouw heeft hij dus bedreigd. Dus de enigen die niet bang zijn, is mijn gezin. Dus ik ga mooi wanneer hij alleen is eventjes er wat van zeggen, want dan is hij een bang vogeltje

Die gast mist ook gewoon reflexief vermogen met zijn drank en drugs feestjes… Raar zeg. Goed dat je je niet bang laat maken

1 like

Jongens, wat is een goede tijd om m’n nieuwe bovenbuurvrouw erop te attenderen dat het hier super gehorig is? Ze is nu 1,5 week bezig met verhuizen en ik begrijp dat ze dan geluid maakt. Maar ze zit echt keihard te telefoneren (tot diep in de nacht, kan zelfs bepaalde woorden meekrijgen die ze zegt), loopt heel zwaar en ze gooit constant alle deuren en/of kasten dicht (het gestamp en gegooi met deuren begon vanochtend vroeg alweer). Ik wil niet die buurvrouw zijn die moeilijk doet om geluid, maar ik kan er echt heel slecht tegen (de vorige 2 bewoners heb ik zelden last van gehad, dus ik weet dat het mogelijk is om geluid te minderen)

Topic teruggelezen en vraag me af hoe die situatie nu is?

Wij hebben een beetje hetzelfde. Hebben een eigen oprit en voor onze voortuin is ook plaats (wonen in een soort hofje dus er is geen stoep) Tussen de oprit en de voortuin is ons pad naar de voordeur. Wij hebben twee auto’s dus 1 van ons staat op de oprit en de ander voor onze voortuin. Nu parkeren er soms mensen tussen onze twee auto’s in wat dus gewoon ons tuinpad is. Ik kan dan met de kinderwagen niet langs en zou eigenlijk over de oprit van de buren moeten lopen. Wat ik zelf ook niet tof vind. Van de ene kant wil ik me koest houden want we willen hier nog lang blijven wonen in geen zin in burenruzie. Maar aan de andere kant wil ik bij de hele straat briefjes in de bus gooien of ze hun bezoek niet daar willen laten parkeren. Aan het begin en einde van het hofje zijn namelijk ook gewoon parkeerhaventjes.

We hebben 1 auto voor de deur en als er ruimte is de andere ook. Zeur buurvrouw (ze heeft de naam verdiend) zet nog steeds beide auto’s standaard in de straat. Maar nu voortaan op de plek van de buurman.
Gelukkig gaat ze in juli verhuizen. Ze ging de hele straat af om te vertellen dat ze een nieuw huis hadden gekocht. In een veel nettere buurt. En groter. Want ze willen kinderen en dat kan hier echt niet (Hoi ik ben 32 weken zwanger).

1 like

Gewoon legitiem. Het is jouw huis. Dus als je er last van hebt, zeker doen.

1 like

Legitiem. Ik mocht echt geen ballen tegen huizen trappen van m’n ouders vroeger.

6 likes