Caronatopic #10

Oh geen idee, ik heb het alleen hier gelezen! Maar bij vorige jaren was er ook nog officieel nieuwsbericht, maar kon je toch al online een afspraak maken voor deze geboortejaren.

@Baron Als ik het probeer via https://coronatest.nl/ik-wil-me-laten-vaccineren/een-online-afspraak-maken in chrome doet deze het niet met jaartallen 1967 en 1968, maar in Edge werkt het wel. Dus als je/je ouder er niet uitkomt even een andere browser proberen!

2 likes

Ik heb me ook aangemeld voor dat onderzoek. Ben benieuwd naar dat vingerprikje, of er genoeg bloed uit m’n vinger komt haha

Ik vroeg dat aan de arts afgelopen week en die kon me daar eigenlijk niet echt over adviseren, omdat er geen onderzoek naar gedaan is kunnen ze ook niks zeggen over de verwachte effecten. Lijkt me lastige keuze! Voor mij gaat ie denk ik niet op omdat curevac wss eerder op de markt is dan dat ik aan de beurt ben.

RIVM-facebook-pagina onder andere.

https://www.facebook.com/RIVMnl/photos/a.329064947143507/3942441815805784/?type=3

1 like

Twitter van VWS/HdJ en liveblogs van nieuwswebsites staat dit soort info altijd heel snel op

6 likes

Still going strong, gewoon nérgens last van! Ben er zo verbaasd over vanwege de eerste prik, denk bijna dat ik een placebo spillage vaccin heb gehad :rofl: (grapje natuurlijk)

6 likes

Ik lees nu dat ‘69 waarschijnlijk weer Pfizer wordt, maar nog niet zeker.

Edit: er komt een flinke batch Janssen aan, maar dat is misschien niet genoeg voor 3 jaartallen.

5 likes

Ja klopt, heel lastige keuze, goedkeuring is natuurlijk ook al snel te verwachten. Maar weet even niet wanneer ik een bewijs van vaccinatie ga krijgen mocht ik de echte hebben gehad.
Alleen daarom zou ik dan ook de andere willen mocht ik echte hebben gehad.
Het is makkelijker inderdaad als blijkt dat ik de placebo heb gehad haha.

2 likes

Heb deze standaard open staan op mijn laptop Nieuws | RIVM

1 like

Ja klopt, zijn bijna klaar. Daarom twijfel ik ook zo, ook v.w.b. je laatste punt, dan kan iemand anders het vaccin nemen. Maar wil ook wel graag vaccinatie bewijs. Stel dat ik komende zomer ergens naar toe wil waar dat voor nodig is? Geen idee wanneer je dat bewijs krijgt mocht ik de echte hebben gehad. Maar goed, kan dat allemaal bespreken natuurlijk met Curevac.

Pfizer is hetzelfde soort vaccin als Curevac, dus ook dikke prima!

1 like

Dat gaat volgens mij gewoon op beschikbaarheid van vaccin. Want steeds die jaartallen gaat ook gewoon via GGD, niet via de huisarts.

We hebben nu maar 3 keuzes (want AZ is niet echt een keuze meer) en er komt nu een batch Janssen aan en die gaat nu dus naar de nieuwe leeftijdsgroepen. De personen met medische indicatie was Pfizer/Moderna voor gereserveerd. Mijn locatie had ook alleen Pfizer dus dat kreeg iedereen, maar dat kan bijv. in Groningen weer anders zijn, daar hebben ze misschien meer Moderna.

3 likes

GGD’s prikken gewoon met wat ze geleverd krijgen. Ik zie zorgpersoneel hun tweede AstraZeneca gewoon via de GGD krijgen. Verder is er vanuit de GGD’s idd tot nu toe alleen met Pfizer geprikt voor de uitgenodigde jaartallen, maar nu krijgen ze gewoon vanalles geleverd en gaan ze daar mee prikken.

2 likes

Volgens mij hebben GGD’s nog geen Moderna tot hun beschikking gehad!

Ik zie hier weer allemaal mensen reageren die geen Janssen willen. Het is ook nooit goed he

Helemaal nog niet? Ok! Ja ik zag in V alleen loketten met Pfizer en voor mij was het toch potato-potato haha

Ugh ik zag Gerard Joling (1960 = AstraZeneca via huisarts) op tv ook zeggen:

Ja ik krijg binnenkort m’n prik, ik had al AstraZeneca kunnen krijgen, maar ik zei: nee die hoef ik niet, ik wil die ene hebben, ik wil die Pfizer! Dus die krijg ik nu.

:fu::fu::fu:

4 likes

Pff ik hoor er ook al weer een paar. Zo vermoeiend. Wees gewoon tevreden met wat je krijgt.

Wat gebeurt er eigenlijk met mensen die Jansen of AZ weigeren? Worden die later opgeroepen voor Pfizer of Moderna? Of echt gewoon helemaal achteraan aansluiten?

1 like

Ik heb iig nog geen enkele Moderna-terugkoppeling vanuit de GGD gezien, alleen bij patiënten die in het ziekenhuis zijn gevaccineerd en ziekenhuispersoneel (en huisartsen, haha) heb ik Moderna gezien.

Maar over de medische risicogroep werd idd wel gezegd: deze groep krijgt Pfizer of Moderna. :face_with_monocle:

2 likes

Ah mooi! Dan zal het idd ook nog wel regionaal verschillen, wat @mikselke al zei.

1 like