Caronatopic #10

Omg mn geduld is echt op met iemand. Het hele jaar nam ze corona al niet serieus dus heb r t hele jaar niet gezien. Zegt ze nu ja mondkapjes zijn vanaf 1 juni niet meer verplicht dus heb mn verklaring al uitgeprint. Eh die verklaring kan de hele tijd al dus waarom nu al opeens. Plus je droeg m al niet eens over je neus. Plus je bent gewoon zo fuckin egoistisch I cant. En dan zeggen dat onze meningen te veel uit elkaar liggen. En dan moet zij nog even benadrukken dat ik gek ben door te vragen maak of ik mn boodschappen nog schoon maak. Ik word hier zo zo zo boos van. En dat werkt dan met peuters. Oftewel als zij t krijg kunnen hun t krijgen en dus hun ouders. Als ik een ding heb geleerd door deze pandemie is dat ik toch lichtelijk gek ben, maar nog belangrijker dat ik de mensheid over t algemeen heel kut vind.

En ja laat los en weet ik t. Maar als er genoeg van dit soort mensen zijn blijft corona altijd een gevaar. En ik ben t zoooo zat.

1 like

Ik vind het echt te treurig voor woorden dat er nu weer iets bedacht moet worden voor de groep mensen die met volle bewustzijn NEE aanvinkt bij toestemming om vaccinatie door te geven aan het RIVM (want: roverheid), maar nu gaat janken omdat hun vaccin niet digitaal geregistreerd staat en dus niet digitaal zichtbaar is. Wtf denk je nu helemaal.

54 likes

Inderdaad om gek van te worden hoor, maar waarom vraag je aan zo iemand of ze d’r boodschappen nog schoonmaakt? Is toch verder niet jouw probleem en je weet toch al wat het antwoord gaat zijn.

Stond niet helemaal helder. Zij vroeg t aan mij. Als echt zo’n sneer van jij bent gek. Boeit mij wat jij met je boodschappen doet. Ik zet in deze tijd geen blikje van de winkel aan mn mond. En trouwens super ranzig dat dat normaal is. Ook in normale tijden.

5 likes

En nog ter aanvulling: ik heb samen met een collega 500 oproepbrieven inclusief die ja/nee-keuze persoonlijk in ontvangst genomen en bij elke “nee” (gelukkig niet veel hoor, denk 5%) gevraagd: geeft u géén toestemming? Dit kan gevolgen hebben voor als u straks wilt reizen. Maar niemand veranderde van gedachte, allemaal met een star hoofd: nee wil ik niet.

Prima, maar ga dan geen oplossing via de overheid verwachten, als je daar blijkbaar juist geen vertrouwen in hebt.

39 likes

Inderdaad, mensen mogen best leren dat aan hun keuzes consequenties vastzitten. Bye bitches

6 likes

:heart: voor je bevlogen pleidooi midden in de nacht. Helemaal eens ook met je opmerkingen over ‘achterstand’. In het VO is er ook wel wat inspraak voor docenten, maar doordat het grotere organisaties zijn, wordt daar denk ik soms wel iets meer van bovenaf opgelegd. Zo kozen veel schoolleidingen dit jaar bijvoorbeeld voor het inschakelen van commerciĂ«le bureautjes, die van alles beweren en doen, terwijl docenten alsnog de verantwoordelijkheid dragen en op resultaten afgerekend worden. Gelukkig dat de Tweede Kamer wil dat dat met de NPO-gelden niet zomaar kan.

Dat er extra geld komt, lijkt me ook wel hard nodig. De dubbele lockdown (verspreid over nu 2 leerjaren) heeft er in het VO wel echt ingehakt. Niet alleen qua leerontwikkeling, maar vooral ook op mentaal vlak. Zeker bij leerlingen die net in zo’n overgangsfase zitten: van PO naar VO of van onderbouw naar bovenbouw. Daar zit zoveel angst, stress en paniek. Met 16 leerlingen in een klas kan ik nu goed individuele aandacht geven, maar met 32 is dat in een uur nauwelijks te doen. Voor juist die kwetsbare groep veroorzaakt weer zo’n verandering zo veel onnodige onrust.

Punt is alleen dat scholen natuurlijk wel verantwoordelijk worden gehouden voor de kwaliteit van hun onderwijs. Als je als school niet volledig opengaat of docenten dit zelf laat beslissen, dan word je daar in elk geval door de onderwijsinspectie op afgerekend. Een school mag daarom volgens mij alleen dicht wanneer dat in opdracht van de GGD gebeurt. En het verschilt erg per GGD hoe die daar tegenaan kijken. Bij mij is nog nooit een klas of jaarlaag in quarantaine gegaan, terwijl er vaak wel 3 soms 5 en ook wel een keer 10 actieve besmettingsgevallen in één klas zaten. Dan wordt namelijk gezegd dat het niet aangetoond kan worden dat ze elkaar besmet hebben, maar dat ze het ook ergens anders hebben kunnen oplopen. Daarvoor zullen nu wel die sneltesten zijn, maar dan moet je maar hopen of dat echt en goed gebeurt. Genoeg moederharten die dat niet aankunnen.

2 likes

Maar wordt het echt verplicht voor alle VO kinderen om 2x per week te testen? Of een ‘dringend advies’?

Als die testen net zo vlug beschikbaar komen als in het PO (is in februari beloofd, waren er in mei
), zijn zelf alls baby’s al ingeĂ«nt :face_with_raised_eyebrow:

4 likes

Dit klopt niet helemaal, er is in februari gezegd dat ze met een proef zouden starten met zelftesten in het onderwijs (is ook gebeurd) en dat het binnen drie maanden landelijk doorgevoerd zou zijn. Waarom dat pas na drie maanden kan is me ook een raadsel, maar dat is wel van tevoren gecommuniceerd (ik vroeg me op dat moment namelijk ook al af waar die proef voor nodig was, zet het gewoon zsm in
)

2 likes

Ik was gisteren bij mijn ouders en zij zijn beide afgelopen dinsdag ingeënt. Maar mijn moeder was dus echt onwijs ziek drie dagen lang. Ze heeft ook diabetes en mijn vader had nergens last van. Maar ze heeft echt een paar dagen hoge koorts gehad, overgeven, overal spierpijn, geen reuk en smaak.

Er ging toch wel door mijn hoofd: ‘stel dat ze besmet was geraakt, misschien was ze dan ook wel zo ziek geweest
’ ben in ieder geval blij dat ze ingeĂ«nt zijn.

5 likes

Nee ik kan t ook niet vinden. Haar bron: facebook. Heb alleen kunnen vinden dat die mondkapjeswet ofzo tot 1 juni is. Ben nog niet ready voor een mondkaploze wereld hoor. Vieze mensen.

En ja onder de neus. Maar vaak genoeg ook onder de mond.

1 like

Ik hoorde in de BNR podcast dat op Lareb staat dat vrouwen veel meer last hebben van de bijwerkingen van de vaccins dan mannen.
Dus ook dat kan een logische verklaring zijn.

1 like

15 likes

Oh zo, dan heb ik het mis😅 en idd waarom die proefđŸ€·â€â™€ïž

Maar goed toch eersr zien dan geloven dat die er volgende week zijn

3 likes

Denk dat het niet verplicht kan worden. Het is natuurlijk best ‘invasief’ vergeleken met bijvoorbeeld een temperatuurscanner en dat laatste mag een school al niet doen, omdat medische gegevens privĂ© zijn. Een zelftest lijkt me ook nogal fraudegevoelig (ik heb nog wel een paar negatieve liggen). Nu waren ze alleen beschikbaar voor leerlingen bij een uitbraak en volgens mij is het verschil dat leerlingen bij volledige heropening ook routineus zouden moeten kunnen testen.

2 likes

Bedoel je volgende week voor het VO of PO? Want wij hebben ze sinds vorige week wel binnen!

Ik hoorde laatst oudere mensen voor een winkel zeggen dat het nu onzin is voor hen om mondkapjes te dragen omdat ze al 2 prikken hebben gehad. Maar ze doen het dus maar half ofzo omdat anders mensen raar gaan kijken.

1 like

Zijn geen wilde verhalen. Het valt ons in het ziekenhuis op vooral bij de laatste golf dat mensen zich laten vaccineren terwijl ze al besmet zijn met Corona. Deel is echt onbewust absoluut niet doorhebben, maar deel ook struisvogel gedrag en gewoon klachten negeren om perse het vaccin maar in te rassen. En deze groep doet het opvallend slechter. Maar goed echt mooi gerandomiseerd onderzoek is niet, maar wel opvallend.

4 likes

Slechts dringend advies.

Of zoals nu.nl erover schreef: indringend advies