Ik snap dat ook niet goed. Hoe gaat die afweging dan?
We kunnen stoppen. Dan redden we de komende 3 maanden 10 levens.
We kunnen doorgaan. Dan redden we de komende 3 maanden 10.000 levens.
Oke duidelijke zaak, we gaan stoppen!
Ik snap dat ook niet goed. Hoe gaat die afweging dan?
We kunnen stoppen. Dan redden we de komende 3 maanden 10 levens.
We kunnen doorgaan. Dan redden we de komende 3 maanden 10.000 levens.
Oke duidelijke zaak, we gaan stoppen!
Dit geldt toch ook in hogere mate voor corona zelf. Kans op trombose als je op de ic ligt is echt rampzalig hoog vergeleken met deze kans. En op lange termijneffecten, voor zover die duidelijk zijn, is bij corona ook een kans. Dus ja wat @Kauai ook al zegt: waar red je meer levens mee?
Wel om weer lol te mogen maken
Niet alleen dat @Howth, ik vind terug dat voor jonge mensen <40j, Corona zo’n sterftecijfer van 0,2% heeft. Dat zijn 2 sterftes per 1000 besmettingen. Oftewel 2000 keer hoger dan de kans op trombose na vaccinatie (die 6 gevallen op 7 miljoen wat werd aangehaald). Dan spreekt het toch voor zich waarvoor je kiest?
Krijgen 65+’ers nu ook AZ? Omdat er telkens over “60+ers” wordt gesproken?
Nee maar de leeftijd tussen 60 en 65 krijgt ‘m, dus dat zijn wel zestigplussers. Zestigminners krijgen m niet ()
In België krijgen 65+ers wel AZ, de opa en oma van mijn vriend (beide dik in de 80) zijn vorige week met AZ gevaccineerd. Ben toch benieuwd waarom het in Nederland dan niet kan, Nederland en België houden zich toch in principe aan dezelfde richtlijnen binnen de EU?
@EllaFitzgerald ja wel 60-64 dus?
Dit soort artikelen, dan denk ik; wie heb je dan gevraagd haha? Want de 60-64 groep is toch al voor het grootste deel ingeeent? Die worden sinds februari al opgeroepen toch?
Mijn schoonmoeder heeft nu ook een oproep gekregen, 62 jaar. Ze kan zelfs al over 2 dagen terecht Goed nieuws!
Geen sorry zeggen, beter het even de vrije loop geven dan alles opkroppen en het coronatijdperk uitstappen met psychologische problemen.
Welk voordeel? Twintigers kunnen ook gewoon op de IC belanden toch
Zeker. Maar dat niet alleen! Niet te vergeten de lange nasleep aan langdurige gezondheidsklachten wat best veel jonge mensen nu aan een COVID besmetting overhouden. Dat wordt echt onderschat.
Maar de kanttekening die @Ovenschaal hier ook bij gaf was ook dat dit plaatje uitgaat van 20 besmettingen per 100.000 inwoners per dag en we zitten momenteel op ongeveer 45. Dat doet ook iets met het risico om covid te krijgen en dus gaat het plaatje ook niet helemaal op.
Plus, en vooral, ik wil me niet alleen vaccineren om te voorkomen dat ik op de IC beland door covid, maar ook vooral om te voorkomen dat ik langdurige klachten overhoud aan een ‘mild’ verloop, want dat is voor mij waarschijnlijk een realistischer scenario dan een IC opname.
Hmm vind dit plaatje niet veelzeggend
Ik vind het best een egoïstische gedachte om als twintiger een vaccin niet te willen omdat corona toch niet zo’n grote impact heeft op jou vanwege je leeftijd (wat eigk niet helemaal waar is). Je neemt toch ook een vaccin voor bescherming van medemens, voor groepsimmuniteit… zucht al deze nieuwsberichten, zo kut als alles wéér trager gaat (niet dat we ooit snel waren)
Ik snap niet zo goed dat de gezette vaccins al twee of drie dagen niet meer worden bijgewerkt op het corona dashboard. Niet enkel Astra maar de andere nu ook. Is er een storing??
Daar hoef je geen sorry voor te zeggen! Iedereen heeft zulke dagen. Hopelijk zie je het snel positiever in/ kun je het weer wat lichter in zien.
Vind dit ook heel irritant
Nee Nederland is gestopt met bijhouden hoeveel vaccinaties er zijn gezet want dat is “te complex”