Caronatopic #11

Weet iemand of ze bij de priklokaties heel strikt checken of je wel op het juiste tijdstip komt?
Was bij mijn 1e vaccin uiteraard op tijd, maar mijn 2e is 29 juli om 15.10 uur.
Had vandaag afspraak bij mijn therapeute en moest vervolgafspraak maken en had agenda niet bij me, 29 juli stelde ze voor. Wist wel dat ik 2e vaccin krijg die dag maar dacht rond 13.30 uur, maar is dus 15.10 uur.
Heb nu afspraak bij therapeute om 16.00 uur. Zou het allemaal nét redden maar dan moet er geen kink in de kabel komen.
Dacht eraan om 15 a 20 minuutjes eerder heen te gaan voor het vaccin. Of moet je dan wachten tot het je afgesproken tijdstip is?

Nee, dat wordt niet gecontroleerd. Ik heb al gelezen over mensen die twee uur later of eerder waren, dus een kwartiertje moet al helemaal kunnen.

2 likes

Ik was een kwartier te vroeg (was met de bus en het was een kwartier te vroeg of te laat) en ik mocht gewoon gelijk naar binnen. Ze hebben er niks over gezegd ook.

2 likes

Bedankt @lisaanna en @Warboel. Dan ga ik een kwartiertje eerder :+1:

1 like

Gewoon doen idd! Door het ov was ik vandaag 3 kwartier te vroeg. Niemand die kijkt of vraagt naar het tijdstip. Het is echt lopende band werk.

3 likes

Ik krijg morgen mijn vaccinatie en ben een beetje zenuwachtig omdat ik ooit (15 jaar geleden ofzo) een keer ben flauwgevallen na een prik. Heb verder geen angst voor prikken ofzo, in de tussentijd is er wel eens bloed geprikt bij me en dat ging gewoon helemaal goed. Enerzijds wil ik me nu een beetje gaan inlezen over flauwvallen na vaccinaties maar ik wil mijn onderbewustzijn ook niet negatief beïnvloeden waardoor het morgen dan alsnog misgaat :sweat_smile: meer mensen ervaring met flauwvallen na een eerdere prik icm het coronavaccin?

Bij mij hielp het om de app te verwijderen en opnieuw te downloaden

Gewoon aangeven op je gezondheidsverklaring en dan houden ze er rekening mee.

1 like

Inderdaad aangeven op je gezondheidsverklaring. Ik mocht daardoor liggend geprikt worden en dat was bij de 2e keer maar goed ook. Ze nemen heel erg de tijd voor je en er komt een EHBO’er bij om je gerust te stellen, komt goed! Succes alvast.

1 like

En kies je dan wel voor de optie “negatieve tesuitslag” of zou er een optie bij moeten komen? Ik heb een paar maanden geleden een positieve test bij de ggd gehad, maar krijg die nog niet naar voren in de coronacheck helaas…

Wel fijn dat het bij sommigen al wel lukt, maar vraag me dan af of ik iets verkeerd doe haha. Opnieuw installeren en updaten hielp nog niet

Dank je wel! Dan ga ik gewoon een half uur eerder, weet ik zeker dat ik goed zit.

1 like

Is het bij jullie al gelukt?

Ik heb de app al verwijderd en opnieuw gedownload maar nog steeds niet gelukt. Heb niet persè nu die code nodig ofso, maar wil hem voor de zekerheid eigenlijk wel gewoon hebben. Ga zo maar de GGD bellen ofso.

Nee ook nog niet. Toevallig net ook een test voor toegang gedaan, was heel erg goed geregeld. Dus heeft nu niet echt haast, maar ga het wel af en toe even proberen…

1 like

Ik ben woensdag gevaccineerd en vannacht kon ik nog steeds niet op mijn arm slapen. Hopelijk kan dat vanavond wel weer.
Merkte ook dat ik gisteren ook nog wel erg moe was.

Ik heb zelf altijd moeite gehad met naalden, viel altijd flauw bij de tandarts als ik moest verdoofd worden. Bloedprikken ook. Ik heb epilepsie en ben altijd bang dat ik door stress een aanval krijg bij dit soort dingen. Ik heb het aangegeven in dat formulier en mocht liggen. Voelde niets van de prik en kreeg de tijd om rustig bij te komen. Het meisje was erg aardig en bleef bij me en kletste even met mij om me af te leiden. Gewoon aangeven dat je het spannend vind. Komt goed!

2 likes

Uiteindelijk zou er een derde optie bij moeten komen, “herstelbewijs”, waar je je positieve test kan invoeren. Die moet trouwens wel maximaal 6 maanden geleden zijn.

1 like

Zie dat je al antwoord hebt gehad, maar toch voor de volledigheid: jouw vaccin ligt die dag gereserveerd voor jou, als je 2 uur eerder komt is het ook niet erg, als je maar voor die dag op de lijst staat. Dus om het jezelf gemakkelijk te maken mag je ook wat eerder dan 15/30 minuten gaan, komt helemaal goed! Natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen dat doet, tijden zijn om de drukte te spreiden maar die enkeling die eerder (of later) is, maakt echt niet uit.

3 likes

Dank voor deze extra bevestiging! Zorg er dan voor dat ik er een half uurtje vroeger ben, dat is ruim voldoende. Normaal zou ik dit ook niet doen, en de afspraak voor de therapeute verzetten, maar dit was het enige plekje wat ze nog had voor die dag (ben op donderdag altijd vrij dus ga altijd op donderdag)
en de afspraak is zeer belangrijk voor me. En het vaccin ook haha.
Mooi dat dit zo kan dan.

3 likes

Ik heb dus zowel vaccinatiebewijs (daar zei hij eerst dat het niet geldig was) + herstelbewijs gedaan. Nu heb ik dus wel een qr code en staat er dit

Maar heb ik nu een vaccinatiebewijs? Of doe ie het gewoon alleen omdat ik een herstelbewijs heb?

1 like

Ik ga met de trein, voor het eerst in een lange tijd. Ik heb een uitzondering voor mondkapjes en heb express 1e klas geboekt omdat deze rustiger is. Conducteur is de enige dat er zit. Hij heeft mij zojuist uit weggestuurd uit 1eomdat hij het niet fijn vind dat ik geen mondkapje draag.

Ik ben weggegaan, zit nu in 2e klas want dit was de enige 1e klas.

Wat vinden jullie hiervan? Enerzijds snap ik deze man dat hij dat moeilijk vind, maar anderzijds mag hij me toch niet wegsturen? Of heb ik dat fout?

1 like