Zo ga ik vandaag maar mezelf vermaken
Op de spoed wordt om de haverklap eten gezorgd (paaseitjes, vers fruit) maar ook bloemen door mensen van buitenafš„° zo liefā¦
Ook hebben āzeā spandoeken aan het ziekenhuis gehangen om ons aan te moedigen. Kan daar echt door geraakt zijn, zo enorm lief.
Dit bevestigt voor mij wel dat het al veel verder is (geweest?) dan bekend is en de kans ook groot is dat t in Nederland ook zo is.
@Fishing ik hoor veel mensen in mijn omgeving, ook op mijn werk in de gehandicaptenzorg, er vanuit gaat dat het langer duurt. Wij geven zelf aan dat we duidelijke afspraken willen vanuit hogerhand. Daar komt bij ons volgende week hopelijk meer duidelijkheid over. Edit: als de dagbestedingen nog dichtblijven, dus mogelijk dat er al nieuwe planningen gemaakt moeten worden voor als het dichtblijft na 6 april. In plaats van dat dit nu ad hoc moest gebeuren, dus een soort back up
Ik snap wel dat iedereen duidelijkheid wil over 6 april en of het verlengd gaat worden. Maar ik denk dat daar gewoon gren antwoord op is⦠niemand weet hoe dit gaat lopen. En ik denk (mag toch hopen) dat de focus ligt op de zorg en hoe dat goed geregeld kan worden om iedereen te kunnen helpen. Want de piek is begonnen⦠dan vind ik eerlijk gezegd die datum laatste prioriteit hoe vervelend ook voor iedereen
Mee eens! Hoor ook om me heen zoveel mensen die boos zijn op leidinggevenden omdat niets duidelijk is en alles per uur verandert. Logisch toch? Die hebben ook geen glazen bol, we moeten met zn allen maar zien hoe alles gaat lopen de komende tijd.
Ik weet even niet of ik moet lachen of huilen. Mijn oom heeft een iPad gekocht voor mijn opa uit 1933 die stokdoof is zodat we met hem kunnen Facetimen. Nu krijgt mijn vriend net al een vriendschapsverzoek via FB van āmijn opaā. Ik vind het zo sneu voor die oude man, die heeft het helemaaaaal geen verstand oid van. Ben bang dat hij hier juist alleen maar van in paniek gaat raken.
Wij gaan niet meer, mijn ouders zijn 60+ en mijn vader krijgt ook elk jaar de griepprik dus willen geen risico lopen dat wij hen besmetten.
Mijn vader werkt nog wel gewoon en ze gaan elke dag wandelen en boodschappen doen enz maar houden wel afstand.
Ik wil eigenlijk heel graag mijn ouders zien maar kan helaas niet. We doen nu iedere avond een videocall met de hele gezin.
Ik moet maandag weer werken en zie er echt tegenop. Had een week vrij genomen. Wil liever gewoon lekker thuis blijven, safe and sound. Nu kom ik weer met allemaal andere mensen in aanraking die het niet zo nauw nemen als ik.
Ah wellicht vind hij het super leuk! Mijn opa kreeg op zijn 92e een iPhone en hij is er heel druk mee. Komt wel goed joh!
Misschien buiten afspreken en wandelen?
Dat doe ik nog wel met mijn moeder.
Met mijn vader dan weer niet, die valt in de risicogroepā¦
Hebben jullie soms ook dat het je opeens aangrijpt? Op zich ben ik onder de hele situatie best kalm. En ondanks dat het continu hier over gaat is er soms een moment in mijn hoofd met wat er allemaal gebeurd
wow nu ik dit lees weet ik wel zeker dat ik het had
Hoorde gister op de radio dat vakkenvullers maar expres gaan hoesten en kuchen als mensen te dichtbij komen.Ik ga dat ook maar gewoon doen denk ik,hou afstand verdomme.
Nog een update van mij: mijn vader mag naar huis vandaag de chloroquine heeft goed aangeslagen! Het herstel zal nog weken/maanden duren maar gelukkig ziet het er goed uit!
Mijn moeder heeft trouwens wat verkoudheidsklachten gehad (met name veel hoesten, keelpijn en lichte benauwdheid) en wat lichte verhoging. Het gaat nu beter dus hoop dat zij het ergste ook heeft gehad. Aangezien mijn vader nog een week ziek thuis heeft gelegen heeft ze het wel 99,9% zeker gehad.
Ze moet alleen waarschijnlijk volgende week weer werken, ze werkt namelijk in de zorg en is hard nodig nu. Ik ga dus bij mijn ouders wat thuiswerken omdat mijn vader niet alleen kan blijven nog, logisch natuurlijk. Hoop maar dat ik het zelf ook heb gehad, dat vind ik dan eerlijk gezegd toch wel en beetje spannend nu
Heb mijn vader nog 3x gezien toen hij al ziek was⦠Ik was al verkouden maar het werd afgelopen week wel echt erger, incl keelpijn en een avond een hoestbui van heb ik jou daar. Nu weer beter dus hoop dat dat het was!
Een collega die stuurde een foto in de personeelsapp dat ze met een groep van ongeveer 15 mensen een bingo-avond aan het houden was.En bijna iedereen reageerde er een beetje lollig op.Maar gelukkig stuurde eentje dat het totaal niet verantwoordelijk is naar collegaās en anderen toe.Thumbs up voor mijn collega die er wat van durft te zeggen
Oprecht vind ik het heel moeilijk om afstand te bewaren in de supermarkt hoor⦠Gisteren was ik voor het eerst in een supermarkt waar ze wel heel goed vakken hadden gemaakt bij de kassaās en de medewerkers zaten achter een scherm. Maar als je in de paden loopt kun je toch geen afstand houden van andere mensen? Als iemand ergens staat en ik wil daarnaast iets pakken dan ga ik niet wachten tot diegene weg is? Of wordt dat wel verwacht? Dan sta ik bij wijze van te wachten maar moet er vervolgens ook weer iemand langs mij die er niet bij kan⦠Hoe kun je dat doen?
Ik zou hier zelf direct wat van gezegd hebben. Mijn god, echt totale schijt hĆØ, sommige mensen.
Dit is de real life Ron Swanson
@Eddie @Oprah Als de supermarkt niet zo druk zou zijn dan snap ik het wachten en is het makkelijker om afstand te bewaren. Maar gisteren rond 19-20 uur was het zo druk dat ik echt met geen mogelijkheid afstand kon bewaren van mensen? Iedereen gaat daar ook kriskras door die supermarkt heen⦠Dus dat maakt het gewoon heel moeilijk.
Overal in de supermarkt blaadjes over afstand. Maar de vulploeg deed het zelf niet eens.