Het anticonceptietopic

Ja ik zag al dat het aantal mg niet overeenkomt met de pil die ik nu gebruik. Ik ga morgenvroeg gelijk even mijn huisarts bellen

1 like

Je kunt gewoon tegen de apotheek zeggen dat je microgynon wilt!

Oh super, thanks!

Ik ben 3 weken geleden (weer) gestart met de pil, nu heb ik een doorbraakbloeding. Dit heb ik in alle jaren nog nooit eerder gehad. Ik ben zo’n 2 jaar gestopt geweest met de pil.

Ik lees op van die slechte zelf-dokter sites dat doorbraakbloedingen wel te verwachten zijn in de eerste 3 maanden na het starten met de pil maar ik kan nergens vinden of hij in dit specifieke geval dan nog veilig is. Kan iemand me geruststellen…? :slight_smile:

Huhuhuh is dit waar ja?!

Ik heb iets raars:

Samenvatting

Sinds ik (veel) seks heb met mijn date kan ik nooit meer de pil doorslikken. Ik gebruik de levorno blabla en ik kon altijd prima 2/3 strips achterelkaar slikken maar nu krijg ik meteen in de eerste week van de nieuwe strip een doorbraakbloeding. Het is heel weinig en deze keer was het na 1,5 dag weer over.
Hoe kan dit?
Ik las in een ander topic dat mensen die heftig klaarkomen met de satisfyer soms daarna ook ongesteld worden of in ieder geval klachten krijgen die lijken op ongesteld worden. Zou dat bij mij misschien verklaren waarom ik meteen na de eerste strip een doorbraakbloeding krijg? Zijn er andere mogelijke oorzaken?

Misschien contactbloeding?

https://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/contactbloeding/item120050

Lief dat je meedenkt maar dat kan het niet zijn want ik zag mijn date niet op de dagen dat ik die doorbraakbloeding kreeg.

1 like

Dit is echt een bizar late reactie en ik ben nog nooit in dit topic geweest, maar ik ben echt blij dat je eindelijk de juiste pil gevonden hebt! Ik heb ook talloze pillen geprobeerd zonder succes en ik stond eigenlijk wat wantrouwend tegenover de driefasenpil, maar ik denk hier dankzij jouw review toch anders over.

Binnenkort ga ik met mijn arts kijken of er nog een pil is die mij kan helpen dus dan neem ik je commentaar zeker mee in mijn overweging.

Over welke pil gaat dit schema? In mijn bijsluiter staat namelijk dat wanneer je één pil in de eerste week bent vergeten er kans is op zwangerschap. Ik had dit namelijk vd week :roll_eyes:

Ik heb ook onlangs een nieuwe voorraad bij de apotheek gehaald en kreeg ineens een ander merk; Sandoz. Als het goed is zitten hier precies dezelfde werkzame stoffen in als mijn vorige pil, maar nu heb ik de afgelopen dagen enorm last van hoofdpijn, lusteloosheid, ‘s nachts badend in het zweet wakker worden… kan dit hierdoor komen?! Of word ik wss gewoon ziek.

Dit is echt het mysterie van de eeuw. Iedereen in de zorg zegt dat het dezelfde werkzame stoffen heeft dus dat het niet moet uitmaken, maar iedereen die de ac gebruikt weet wat ie voelt.

Hmm dan wacht ik gewoon eventjes af. En als ik me over een tijdje nog zo voel en ik denk dat dat het aan de pil ligt, krijg ik mijn vorige merk pil dan weer of kan dat niet zomaar?

Afhankelijk van je apotheek. Er waren leveringsproblemen dus ac was lastig te verkrijgen je moest blij zijn dát je iets kreeg. Wellicht zijn die problemen voorbij en kun je inderdaad die andere variant weer krijgen

Thanks!

1 like

Ik kreeg door die leveringsproblemen vorige keer een ander merk (verder wel hetzelfde volgens de verpakking) en reageerde daar zoooo slecht op. Ik ben sowieso al wat gevoeliger voor geuren, maar ik leek nu echt een zwangere vrouw, kon niks meer hebben. Gelukkig heb ik nu weer m’n oude merk terug, dus hopelijk gaat die bijwerking weg :sweat_smile:

Haha ik kreeg hierdoor echt een error.

Omdat we voorlopig nog geen kinderen willen en ik iedere menstruatie meer last krijg van pms wil ik weer beginnen met de pil, maar ik zit een beetje met het startmoment. Over 8 dagen begint mijn menstruatie en de voorlaatste keer dat ik ongesteld was, was ik er echt ziek van. Van te voren had ik toen al een tijdje sluimerende pijn onderin mijn buik en dat heb ik nu weer en vrees dus dat mijn menstruatie weer zo erg gaat worden. Nu begin ik morgen bij mijn nieuwe baan en ik wil volgende week echt niet ziek zijn door zoiets.
Kan ik nu ook al beginnen in plaats van de eerste dag van mijn menstruatie? Ik weet dat ik dan nog niet direct beschermd ben tegen zwangerschap, maar dat is niet het ding nu.

Als het je niet gaat om bescherming, waarom zou je hem dan niet nu in kunnen nemen? Wil je je menstruatie overslaan komende week?

Normaal neem ik de pil s avonds en het is vandaag mijn 8e pilvrije dag in mijn stopweek. Ik bloed nog een heel klein beetje en ik weet dat dat stopt als ik de pil weer neem. Vanmiddag heb ik een feestje en vanavond komt mijn vriend slapen en wil ik eigenlijk dat het gestopt is. Kan ik voor een keer de pil straks om 1500 uur ofzo nemen en dan gewoon morgenavond weer, of zit er dan te lang tussen 2 pilmomenten in de eerste week van mijn nieuwe strip?

Er mag maximaal 36 uur tussen twee pillen zitten. Maar het is niet zo dat op het moment dat jij die pil inneemt je lichaam meteen denkt, ik stop met bloeden hoor… Zal wel toeval zijn dat dat normaal gesproken overeenkomt. Waarschijnlijk bloed je dan alsnog vanavond.

2 likes

@Evi-lena omdat ik wisselende dingen lees op internet over juiste startmoment. De ene website zegt gewoon beginnen, maar als dat niet op dag 1 van menstruatie is ben je nog 7 dagen niet beschermd. En de andere site zegt beginnen op dag 1 menstruatie of in de eerste week.

@rodepaprika ik heb nog een aantal strips hier liggen, dus hoef in principe niet naar de huisarts. En omdat het zondag is, dacht ik vraag het even hier. Maar anders bel ik morgen wel even.

1 like