Het anticonceptietopic

ndom vraag, maar ik kom er niet uit. :’) De dokter heeft mij de minipil (Desogestrel) voorgeschreven, omdat ik PCOS heb en veel last heb van stemmingswisselingen. In de bijsluiter staat dat je moet beginnen met een strip op de eerste dag van je menstruatie. Maar ik word dus niet ongesteld, dat is de reden waarom ik juist de minipil ga slikken. Kan ik gewoon beginnen op een willekeurige dag?

Ja dat is prima!

1 like

Ik heb sinds een weekje een nieuwe pil (sandoz met gestodeen) en werd vanmorgen wakker met echt druk op mn borst + m’n eetlust is echt gehalveerd en ik heb al ondergewicht… weet nou niet of ik dit allemaal wel fijn vind.

Ik ben sinds een maand weer begonnen met de pil en ik ben er ZO blij mee. Drie jaar alleen condooms gebruikt omdat ik hormonen-vrij wilde zijn maar na drie jaar zeg ik rot op met m’n eigen hormonen. Zonder pil was ik heeel erg ongesteld, elke maand weer een pijnlijke eisprong met emotionele stemmingswisselingen met pijnlijke borsten etc etc. Nu gewoon weer lekker de hele maand nergens last van hallelujah.

Mag ik vragen waarom je ooit gestopt was?

Ik ben nu bijna een jaar zonder en twijfel een beetje om toch weer te beginnen (dan zou ik de minipil willen proberen). Ik heb elke maand een pijnlijke eisprong, last van mijn rug tijdens de ongesteldheid en ook wel wat stemmingswisselingen. Verder voel ik me juist gewoon goed en is mijn libido weer normaal.
Ik ben toen gestopt omdat ik heel vlak was, geen libido had.

Ik ben ook weer aan het daten, nu redelijk vast, en wil - nog - niet zwanger worden.

Ben toen gestopt omdat ik wilde meemaken hoe m’n lichaam functioneerde zonder pil. Maar ik vond het best heftig zonder pil. Zware menstruaties, pijnlijke eisprong en stemmingswisselingen. Soms voelde ik me een paar dagen depri en verdrietig om niks. Aan m’n libido verandere niks.

Ah ok, ja want ik twijfel dus omdat ik het me vlak voelen ook niet echt ideaal vond.

Ik voel me niet vlak nu ik weer de pil slik. Zonder pil was ik een emotionele rollercoaster. Heb een paar maanden bijgehouden hoe ik me voelde, en elke maand was het weer hetzelfde. Zelfs m’n vriend begon de ‘periodes’ te herkennen haha.

Even ter check: klopt het dat je na 2 weken in een nieuwe strip alweer een stopweek mag inlassen zonder betrouwbaarheid in te leveren?

En, zijn dit precies 14 pillen of kan 13 ook geen kwaad?

Iemand? :grimacing:

Zijn er hier meer meiden die de pil ethinylestradiol/levonorgestrel (is een goedkope versie van microgynon 30) slikken en klachten ervaren?

Ik slik die en heb geen klachten

1 like

Ja, ik. Maar ik ben pas sinds 2 maanden weer aan de pil. Heb mega veel hoofdpijn

1 like

Ja ik dus ook :anguished: En ik heb ook bijna elke avond buikpijn al een paar wekenlang, ik heb hem gisteren bewust pas 's nachts ingenomen en ik had de hele avond gewoon geen buikpijn. Oh en mijn tieten doen fucking pijn.

Neem het nu niet meer maar mijn waslijst aan klachten verdween wel toen ik er mee stopte

1 like

Ik ben laatst van pil gewisseld en netjes 2 weken een condoom gebruikt en daarna (in m’n derde week) een keertje zonder condoom gedaan. Nu heb ik een wat dikkere buik en steken in m’n onderbuik/linkerzij maar verder niks geks. Wanneer kan ik toch een zwangersschapstest doen? Dat condoom vergeten is inmiddels een maand geleden. Moet ik dan testen op de eerste dag van m’n ‘menstruatie’ of kan het op elk moment?

Mijn pil voor vandaag was in 2 gebroken in de strip. Ik heb hem zo toch ingenomen, maar ik vraag me af of ik nog steeds veilig ben?

Ik heb al vier pilstrippen doorgeslikt (zonder stopweek), ik moet nog drie pillen slikken tot mijn stopweek, maar dan word ik ongesteld als ik in het vliegtuig zit. Dat vind ik best kut haha. Ik kan dan nu toch ook alvast eerder mijn stopweek inlassen (dus die laatste drie pillen niet slikken)? Of heb ik dat verkeerd haha.

Ja, dat kan! Alleen je stopweek niet langer maken dan een week want dan ben je niet veilig. Als je minstens een strip volledig heb afgemaakt mag je daarna ieder moment stoppen, bij pil 5 of 25, maakt niet uit.

1 like

Precies wat ik dacht, alleen ik wilde even de bevestiging hebben haha. :smiley: Thanks!