Durf te vragen #3 (Deel 1)

We hebben zo’n zwembadje met alleen een opblaas rand aan de boven kant, zoiets:

Maar die ene band is lek. Hoe zouden we nou makkelijk het gaatje kunnen vinden als die al half vol is :joy:?

Met een gieter een rondje om het bad lopen en steeds wat water op de rand gieten. Als het goed is zie/hoor je dan waar het lek zit!

1 like

Kan je niet het bad rond steeds een stukje rand in het water houden. Dat je de bubbeltjes ziet waar het lekt.

1 like

Ik ga kijken, dankjewel!

Hier precies hetzelfde probleem! En kan het gaatje ook niet vinden…

Weet iemand wat voor insect dit is:

Het lijkt erop dat we een plaag hebben. Hoe kun je deze insecten bestrijden?

Zo goed is mijn camera niet: :stuck_out_tongue:
Hier heb ik nog een foto: ’

Het lijkt er wel op inderdaad! Thanks!

1 like

Haha doet me hieraan denken

Samenvatting

10 likes

Is m’n calathea nog te redden?

Ik kwam dit van de week tegen en ga het morgen testen

2 likes

Ik zou zeggen meer sprayen en zo je luchtvochtigheid op peil houden, maar je kan t altijd nog even in het plantentopic vragen.

Naar aanleiding van het gesprek in het single-topic. Weet iemand of er een handige manier/tool is om zelf je rug goed in te kunnen smeren?

Als je ff googlet komen er meerdere tips en tools tevoorschijn

1 like

Ik weet niet of het gebied goed is, maar wij gingen vroeger wel eens hier camperen:
https://www.camping-gorges-aveyron.com/fr

dat zwembad is nieuw, dat was er jaren terug nog niet.

Je hebt veel plekken en ook grote plekken aan de rivier, het is niet zon camping waar je een veldje van 4 bij 4 krijgt en meteen het volgende veldje staat de volgende tent etc. Het is allemaal wat vrijer. In de rivier kun je ook lekker zwemmen enzo.
Het is een hele gemoedelijke camping met vooral franse gasten en enkele andere touristen. Heel schattig met een oude campingbaas die smorgens het weer op een krijtbordje tekent met wolkjes en zonnetjes zoals voor het smartphone tijdperk haha

4 likes

Klinkt perfect!

Ik spray deze diva echt al 10 keer per dag ofzo :tired_face::tired_face::tired_face:

ja ik heb even zitten kijken en heb helemaal zin om er ook weer eens naar toe te gaan. je kunt vanaf de camping ook wandelen naar het dorpje.

1 like

Ik ben slecht in topografie maar ik heb ooit gewerkt op vallee de lignac. Is een kleine camping van een Nederlandse familie. Je kan elke avond daar eten en er is een broodjesservice. In de omgeving is geen hol te doen behalve wandelen en chillen maar het is wel een fijne plek. Gewoon heel rustig.

1 like

Sprayen doet niet zoveel voor luchtvochtigheid, dan heb je echt een humidifier nodig.

1 like