Durf te vragen #3 (Deel 1)

Persoonlijk zou ik het niet doen, maar ik heb er ook geen nodig en hecht er geen waarde aan.

Wordt jij er echt gelukkiger van deze auto ten opzichte van een andere? Heb je het maandelijkse bedrag over voor je upgrade? Lenen voor een auto vind ik een stuk beter dan dat eindeloze private leasen.

1 like

Dat zijn al veel reacties. Bedankt iedereen, @Merel sta weer even met beide benen op de grond.

@Molotov klopt ik ben een beetje verpest door de auto’s die ik de afgelopen jaren heb gereden. Het enige wat ik echt nodig heb zijn parkeersensoren en liefst een wat hogere auto ivm mijn rug.

@Daelyss die we nu op het oog hebben is idd ook een demo wagen, waardoor er een paar duizend af gaat, maar nog steeds duur is.

@Skadi ga nu ook naar wat oudere auto’s kijken, het het limiet op minimaal 2016 staan dacht ik.

2 likes

Je komt vast wat tegen. Ik zou bij een goeie occasiondealer langs gaan en gewoon even rondkijken (elke week komen er tientallen auto’s binnen, dus mocht je de ene week niks vinden kunnen ze een oogje voor je in het zeil houden).

2 likes

Oké, onder het mom ‘durf te vragen’ en ik niet zo goed weer op welke plek ik anders terecht kan… ik zie bij vele van jullie een soort ondertitel onder de gebruikersnaam. Hoe / waar stel ik dat in?

Zoals de rest al zegt, voor 10.000 kun je echt al een hele mooie auto kopen, ik zou het geen lening waard vinden om dan een nog duurdere auto te nemen. Ik rijd zelf 5x per week 60 kilometer heen en 60 terug en dat doe ik nu al 4 jaar in een vrij simpele auto. Ik zou gewoon een lijstje maken van dingen die je per se wil hebben (zoals de parkeersensoren en hoger model) en dan zoeken welke auto’s daaraan voldoen. Dan heb je zo een auto gevonden!

2 likes

Die krijg je! Alleen moderators kunnen dat instellen. Bedenk een titel voor je medeforummer is het topic hiervoor.

1 like

Thanks! Was daar inderdaad al getagd. Snap hem nu.

Voor binnen kan dat prima denk ik. Hij oogt niet te zomers

1 like

Ik vind hem mooi!!! Zou ook zonder jasje kunnen hoor. Mooie sieraden erbij en gaan

1 like

Zitten ook wel bepaalde voordelen aan (ging van jaren eigen auto naar tijdje zonder en nu paar mnd private lease 1 jaar)

Aan de Moto(rola)-eigenaars van FF:

Ik ben al even op zoek naar een nieuwe smartphone en heb besloten dat ik toch opnieuw voor Moto wil gaan. Ik heb al heel wat reviews e.d. bekeken maar ik kan niet kiezen! Ik dacht eerst de Moto G 5G Plus maar die lijkt me zooo groot… Ik weet dat alle smartphones steeds groter worden maar ik vind het toch wat onhandig.

Dus ik zoek iets van een ‘normaal’ formaat (dus liever onder ±17cm), goede camera, degelijke batterij, 128GB en een poortje voor audio. Budget tot rond de 400. Liever geen afgerond scherm zoals de Edge.

Welke hebben jullie en wat zijn jullie ervaringen?

Ik vind het altijd heel moeilijk te bedenken wat we moeten eten. Ik kom vaak ook op recepten uit die vrij duur zijn…

Mijn vraag dan ook: Iemand tip voor hele lekkere (wat meer) budget recepten?

Mijn tip is om in 1x fink veel kruiden in te slaan (denk kurkuma, chilipoeder, koriander poeder, komijn, uipoeder etc) en lekker in de curry’s te duiken! Je kan veel variëren (verschillende groentes, gele vs rode curry, soorten rijst vs naan serveren) en je kan het zo kruidig of neutraal maken als je maar wilt

3 likes

Ik probeer dan altijd veel groenten te kopen die ik in meerdere gerechten kan verwerken. Bijvoorbeeld een bloemkool en daar snijd ik roosjes van, de ene keer doe ik het door de curry. De andere keer smeer ik ze in met een kruidenolie (zonnebloemolie, peper, zout, komijn, korianderpoeder en piment) en rooster ik ze 45 minuten op 220 graden.

Je kan een lekkere risotto of pasta maken met pompoen, maar ook parten flespompoen in de oven roosteren en de laatste 10 minuten insmeren met een mengsel van sriracha en roomkaas. Doperwten zijn lekker door een couscous salade, maar ook door de pastasaus.
Je kan ook een keertje okonomiyaki maken (Japanse hartige pannenkoeken), daar gaat Chinese kool doorheen. De rest van de Chinese kool kun je dan door noedels doen.

Dit zijn dingen die ik wel vaak maak:

  • Couscous salade
  • Tomatenrisotto
  • Burrito’s met kidneybonen, gepelde tomaten, paprika, mais en fajita kruiden (in de oven gegratineerd met kaas
  • Kleine tortilla’s met een salsa van avocado, tomaat, rode ui, tomaat, rode peper en knoflook. Serveer je met little gem en yoghurtsaus. Eventueel met gemarineerde gebakken kip als je dat eet
  • Bloemkool roosteren in de oven
  • Wortels roosteren in de oven (ook met zo’n kruidenolie)
  • Flespompoen met sriracha roomkaas
  • Curry
  • Soep met een lekker broodje
  • Noedels met gewokte groenten en een aziatisch sausje

Verder maak ik ook graag gestoomde aardappelen als ik agv eet. Je wast de aardappelen en snijd ze in vieren. Vervolgens kook je ze beetgaar en giet je ze af. Daarna doe je een klontje roomboter, een snufje zout en wat groene kruiden in de pan (bv peterselie, dragon of bieslook) en doe je het deksel erop. Na twee minuten even doorroeren en daarna nog 5 minuten laten stomen. Dan stomen ze droog in hun eigen stoom en worden ze lekker hoog op smaak.

Ik heb dus wel een keukenkastje vol met allerlei verschillende soorten kruiden, sojasaus, honing, mirin, sushi azijn, andere soorten azijn, vissaus etc. Dat is in het begin wel een investering als je dat soort producten niet in huis hebt, maar daarna is het heel erg makkelijk om simpel eten lekker te maken.

8 likes

Ik kom er met Google niet zo heel snel uit, weet iemand of er op Kijkduin/HvH nog tentjes open zijn waar je een bak koffie to go kunt halen? Vind wel allemaal maaltijden die je kunt bestellen enz, maar dat is niet wat ik zoek.

Hvh weet ik niet maar op Kijkduin zijn alle vaste tentjes dicht vanwege de renovatie van Kijkduin. En de strandtenten zijn ook dicht.
Je gaat wandelen zeker?

Ahh jammer, ja was wel het plan :slight_smile::grimacing:
Thnx

Anders had ik wel tips om verder door te lopen maar is best een langer de stad weer in.

1 like

Ik wist niet dat het zo lastig was, maar waar hebben jullie je onderzetters (glazen/mokken) en placemats (niet plastic) gekocht?

Xenos!

1 like