Durf te vragen #5

Nee vind ik ook niet maar ken die saus niet van de nachos…
Ik vond het smaken zoals ik denk dat het smaakt als je gesmolten kaas met water mengt

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Series & Netflix #3

Gatsie waarom raad je me dat aan! Hahaha
Ik heb uiteindelijk roux gemaakt en daar een pakje cheddar doorheen geroerd, met wat cayennepeper en jalapenos. Best lekker (maarja haalt t gwn niet bij jimmy’s)

1 like

Ik wil een piano kopen, heeft er misschien iemand verstand van piano’s die ik wat vragen mag stellen?

Is er een topic voor kooktips of receptentips, iets in die trant?

Kan je vragen wel doorgeven aan m’n vriend!

1 like

Ik heb brilsterkte -1,25 en volgens mij -1,5 aan een kant (maar kan ook allebei hetzelfde zijn). Niet veel, maar merkte afgelopen schooljaar toch dat ik niet meer kan werken zonder bril. Maar ik wil hem niet altijd op. Dus ik wil eigenlijk even lenzen proberen maar heb echt geen zin om naar de opticien te gaan. Sowieso geen zin om er een fortuin aan uit te geven, wil ze liever gewoon van de etos of zo.

Dus: iemand ervaring met dag- of maandlenzen van een drogist zonder van te voren naar een opticien te gaan :)?

Een klassieke of een elektrische? Heb er niet mega veel verstand van, maar heb zelf een elektrische maar vroeger ook op een normale gespeeld en langere tijd les gehad. Mocht je bijv. zoeken naar iemand die met beide ervaring heeft.

1 like

Zou ik echt niet doen, je brilsterkte is sowieso niet hetzelfde als sterkte van je lenzen en als je de verkeerde lenzen gebruikt is het ook gevaarlijk voor je ogen. Ik heb er zelf ook een beschadiging aan over gehouden helaas :weary:

10 likes

Nee dat weet ik maar het is bij mij puur beetje scherpstellen voor veraf dus -1 is wel goed denk ik (je sterkte wordt met - iets minder, dat weet ik) maar ik wil geen oogbeschadigingen nee :cry: wat vervelend dat jij dat hebt

Ik had natuurlijk al een vermoeden dat het niet zo simpel is als het lijkt, maar ik ben al zes weken ‘naar de opticien’ aan het gaan, kan er gewoon geen tijd en zin voor maken haha en zoek de easy way out

1 like

Wat voor tas zouden jullie meenemen naar een cursus van twee dagen met 1 overnachting? Ik verwacht dat we pas 's avonds “inchecken” en ik hoef geen laptop mee te nemen. Enkel een grote rugzak of handtas? Of een trolley en apart nog een kleine tas voor portomonnee etc.?

1 like

Een handtas of rugtas idd. Tenzij je verschillende schoenen nodig hebt

2 likes

Ik zou alleen een rugtas doen. Anders loop je er ook zo mee te slepen.

4 likes

Waar moet je heen als je iemand van Schiphol gaat ophalen maar je gaat niet parkeren? En nee, alsnog parkeren is geen optie. Kan dat?:woozy_face:

Ja! Je kunt bij de terminals gewoon langsrijden en dan even ‘parkeren’ op een van de stroken. Je mag dan niet zelf je auto uit, want het is echt de bedoeling dat je alleen iemand komt droppen of oppikken.

Ik rijd weleens mee met m’n vriend naar werk en dan neem ik vanaf schiphol de trein, dus wij doen dit altijd! Gewoon navigeren naar schiphol en van te voren even afspreken bij welke terminal diegene naar buiten komt.

Edit: is inderdaad departures wel, dus dan zou diegene daar even heen moeten

1 like

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Werk (algemeen topic)

Ik zou een trolley meenemen en een aparte (rug)tas. Trolley voor je kleding, toilettas en dan je tas voor je spullen die je overdag nodig hebt. Maar ik neem ook altijd veel te veel mee omdat ik keus wil hebben.

@Marsepein ik ben na 1 maand weggegaan bij een baan die ik heel graag wilde voor een baan die nog beter was. Ik vond het mega spannend om ontslag te nemen, maar ze reageerden allemaal zo goed. Ze snapten heel goed waarom ik de overstap maakte (meer kansen voor de toekomst) en waren helemaal niet boos. Moet wel zeggen dat ik bij sollicitaties erna wel heb gezegd dat dit gewoon een tijdelijk project was voor een maandje, want het was wel een goede functie die ik erop wilde houden, want het is niet goed voor je cv om zo rond te hupsen, maar voor mij toen wel de juiste stap.

2 likes

@Victoria & @crazyplantlady , dank jullie wel, dit zal ik doen!

1 like

Dit is niet wat je wil horen waarschijnlijk maar ik zou toch echt naar de opticien gaan. Je hebt maar één paar ogen waar je nog de rest van je leven mee moet doen, ik zou daarmee niet gaan voor “the easy way out.”

Zet een wekker voor morgen 10:00 en bel dan meteen je dichtstbijzijnde opticien voor een afspraak. Je kan het!

10 likes

@Rozevarken Ahh merci ik stuur je een pb!
@mikselke Ik wil een digitale piano kopen, welke heb jij? Vroeger thuis hadden we altijd een akoestische maar ik heb nu met terugwerkende kracht medelijden met de buren :grimacing:

1 like