Durf te vragen

Heeft iemand een tip voor een restaurant in de buurt van Ahoy in Rotterdam om op een maandag te gaan eten? We gaan binnenkort naar een concert en willen van te voren een hapje eten. Het liefst op een loop afstand van 15 minuten max aangezien ik niet meer zo ver kan lopen at the moment :slight_smile:

50 gram bloem 50 gram suiker 50 gram boter 1 ei en beetje bakpoeder. Misschien leuk want dan kunnen ze het zelf op de weegschaal aflezen ofzo

3 likes

Dank! Hoeveel cupcakes kun je hiermee maken?

Geen idee, ik had laatst alles 100g (en 2 eieren dan) en daar kwamen iets van 7 kleine cakejes uit

1 like

Is er eigenlijk geen FF Boulevard topic meer? Ik kan het niet vinden :frowning:

Heeft iemand hier wel eens iets naar opgestuurd? Zo ja, wat is je ervaring ermee?

Reviews op het internet zijn overwegend positief, maar ik twijfel door de prijs toch wel.

Morgen wordt bij mij grofvuil opgehaald. Ze kunnen tussen 7:30 en 12:00 komen. Ik wil eigenlijk vanavond alles al buiten zetten, dat mag eigenlijk niet volgens mij maar de kans dat ik daar problemen mee krijg is verwaarloosbaar toch?

Ja hoor. Hier staat het altijd de avond er voor al buiten. Volgens mij controleren ze daar niet zo streng op.

2 likes

Iemand tips voor 2 weken vakantie in mei? Willen graag ergens heen waar het mooi weer is en we verschillende plekken kunnen bezoeken, afsluitend met een dag of 5 strand/zwembad. Ooh en we hebben allebei geen rijbewijs, dus met de auto rondreizen gaat helaas niet.

Interrailen! De trein pakken naar zuid Spanje/Italië/Frankrijk en afhankelijk van hoeveel plekken je wil, kun je een aantal dagen reizen :blush:! Kun je op een hoop plekken komen en je hoeft geen rijbewijs te hebben :grin:!

Ik zou gaan Interrailen! Je kunt uit allerlei verschillende passen kiezen, ook waarmee je naar meerdere landen kunt of meerdere plaatsen binnen 1 land.

Hier mag het vanaf 22:00 de avond ervoor al! Ik zou het even checken op de site van je gemeente

1 like

@Koala @Taksi ja hier zat ik idd ook al een beetje aan te denken! Alleen nog best lastig kiezen welke route/plaatsen dan leuk zijn om aan te doen (en die nu ook een beetje mooi weer hebben). Hebben jullie zelf geinterraild en welke route hebben jullie gedaan?

Ja, ik heb zelf ook geinterraild. Wij zijn toen naar Londen, Parijs, Nice en Brussel geweest. Wij waren eerst van plan om door Spanje te interrailen, maar hebben uiteindelijk een goedkope binnenlandse vlucht genomen.
Er zijn bij Nice veel plaatsen met de trein te bereiken, maar natuurlijk ook in de rest van Frankrijk. Volgens mij zijn er ook specifieke passen voor 1 land, dus dan kan je bijvoorbeeld door Frankrijk reizen!

1 like

Weet iemand wat de best dekkende witte muurverf is? Heb vlakken op de muur en ik wil terug naar wit.

Ze hebben een winkel op de PC in Amsterdam, dus dat lijkt me dan niet. Maar ik weet het niet zeker dus je hebt eigenlijk niks hieraan haha.

1 like

Ja, snap dat je het liever in een fysieke winkel koopt. Balen dat het zo ver weg is allemaal! Anders toch even bellen naar een van de vestigingen voor de zekerheid.


Ik heb ook een vraag. Dit is een interview met Maggie Smith, maar weet iemand wie de man is die haar interviewt? Het is niet Laurence Olivier haha.

Als je iets op een Nederlandse website met de prijs in euro’s koopt kun je er van uit gaan dat de BTW daar al bij berekend is, dan zal het distributiecentrum zich wel ergens in de EU bevinden.

Ik ben toevallig vandaag terug gekomen van mijn interrailreis! Ik vond het reizen met de trein echt ideaal, zeker in deze periode wanneer het nog niet heel druk is. Daarnaast ben je vrij in hoe je wil gaan, je kunt alles van tevoren plannen (hadden wij gedaan) of alles op de dag zelf. Slecht weer? Oké we gaan verder reizen. Meer zekerheid? We plannen alles vooraf. Alles is daarbij mogelijk en de meeste treinen kun je gebruiken met je pas, echt ideaal! Zelf ben ik vanuit brabant naar Zürich, Zagreb, Wenen, Krakau en Berlijn geweest. In alle landen op Krakau na (veel regen :sob:) hebben we qua temperatuur 18+ gehad, wat voor oké echt ideaal was! In wenen en Zagreb zelfs 25+.

Het voordeel van interrailen vind ik dat je alles zelf kan bepalen, je zit enkel vast aan de trein tijden. Maar veel treinen rijden wel een of meerdere keren per dag. Hierdoor ben je ook best flexibel met wat je wil. Daarnaast is het een relatief goedkope manier om veel te reizen, wij hadden voor een 7 dagen globaal pas. Hierbij konden wij 7 dagen in de periode van een maand op de reiswagen onbeperkt reizen. Ongeacht het aantal treinen/landen/overstappen etc. Zolang het maar op die dag valt.

Mocht je nog vragen hebben laat maar weten haha

1 like

Ik ga op vakantie en ben opzoek naar nieuw zonbescherming. Ik lees veel goede dingen over Lancaster maar er zijn dan alsnog veel producten en niet bij alles is aangegeven of het waterproof is of niet. Iemand ervaring met dit merk of een ander merk wat je fijn vindt?