Europese verkiezingen 2024

ooooh shit, ik vind dat altijd zo onhandig!! nouja ik ben zelf onhandig, dan had ik dat maar aan moeten vragen. ik dacht het even handig te combineren met mn tentamen op de VU maar helaas pindakaas!

tnx voor je reactie :smile:

Ik heb mijn stempas iets te hardhandig uit de envelop gehaald en nu zit er een scheurtje in. Weet iemand of mijn stempas nu ongeldig is?

Ik vind de onderwerpen van zoā€™n debat altijd voorspelbaar en de antwoorden helemaal

2 likes

Tenenkrommend dit. Aaargh.

1 like

Oke ik kijk nu naar Rutte en Baudet. Zal de partij van Baudet weer veel stemmen krijgen?

Bedoel je dan de partij van Rutte of de partij van Baudet??

Oeps. Heb het aangepast. Partij van Baudet bedoel ik

Als de gegevens maar leesbaar zijn dan is het geen probleem! (Stembureaulid hier, er mogen zelfs vlekken op zitten, als het maar leesbaar is :slight_smile: )

1 like

Ik mag hopen van nietā€¦ maar ben er wel bang voorā€¦

1 like

Echt wat een irritant arrogant mannetjeā€¦ ook de hele manier waarop hij in dit debat staat en de argumenten waarmee hij komt de hele tijdā€¦

Kan me voorstellen dat er mensen zijn die luisteren en niet goed erbij nadenken en dan op m gaan stemmen vanwege zijn boee en baah maar echt #zoveellucht

1 like

Ik weet nog steeds niet wat ik ga stemmen. Vind het lastig, helemaal met die Europese fracties. Niks vind ik echt geweldigā€¦

Mijn stemlokaal gaat om 7.30 open en dan sta ik voor de deur :raising_hand_woman:. Vond het wel moeilijk om een partij te kiezen, maar heb de stemwijzer van de volkskrant grotendeels aangehouden

1 like

Wat je ook gaat stemmenā€¦


Er is op dit moment maar 36% vrouw in het Europees parlement en daar moeten we iets aan doen!!

Verder misschien een aantal stemwijzers?? Bijvoorbeeld deze, met filmpjes https://youngvoice.nl/home

3 likes

Het hele debat is georganiseerd naar aanleiding van de 4e stelling waar ze het nu over hebben. Thierry Baudet heeft een aantal keer geroepen dat hij graag een nexit wil, omdat ze bij de provenciale Staten opeens de grootste partij was en dit dus morgen absoluut niet moet gebeuren heeft Mark Rutte dit debat georganiseerd om oa over Nexit te kunnen debatteren

Dat debat was hiervoor? Met alle lijsttrekkersā€¦

Ja, stemmen op een vrouw doe ik sowieso!
Thanks voor het linkje, die heb ik o.a. al ingevuld haha. Ik moet gewoon een keuze maken voor mezelf welke onderwerpen het belangrijkste zijn en wat het beste zou uitkomen in Europa, maar dat vind ik dus nog lastig :sweat_smile:

1 like

Vooral die vraag idd, wel sterk hoe Mark erop reageerdeā€¦ eerlijk maar ook kwetsbaar.

En Thierry meteen erop door: nou en hoelang geleden is dat?..
Ik dacht echt duuude wat wil je ermee

3 likes

Ik weet niet of je twijfel tussen fvd en vvd stemmen is, dat je een grap maakt of strategisch op vvd overweegt te stemmen
Maar dit stond in de krant, in een interview met iemand van D66 en stemopeenvrouw

4 likes

Ik heb net gestemd :tada: Was maar Ć©Ć©n persoon voor me en niemand na me, dus ik voelde me een beetje bekeken tijdens het stemmen.

2 likes

Ik hoop dat iemand hier me kan helpen want kan nergens antwoord vinden op deze vraag. Ik ben van plan om op de PvdA te stemmen omdat ik graag zou zien dat de sociaaldemocraten het van de conservatieven winnen. En ik zou het geweldig vinden als Frans Timmermans voorzitter wordt van de Europese Commissie. Maar wil ook graag op een vrouw stemmen, maakt het uit voor die positie of ik op hem stem of op een vrouw?