Parfumtopic

Gucci - Bloom
Abercrombie & Fitch - First Instinct
Yves Saint Laurent - Mon Paris
Die paarse van de kruidvat volgens mij kopie van La vie est belle - Lancôme

Ik zoek nog wel een parfum met een herfst/wintergeur

Nu het nog vol zomer is waar ik woon:

  • Terre d’Hermès Eau Très Fraîche. Het ~mannenparfum~ Terre van Hermès, maar dan een stuk lichter. Fruitig (het start met sinaasappel), maar ook warm en houtig.

  • Dolce & Gabbana L’Imperatrice. Voornamelijk door de herinneringen, het feit dat mijn vriend die parfum haat hem me cadeau deed omdat hij hem zo lekker op me vindt en ik er elke keer heel veel complimenten over krijg. Zoet en synthetisch, maar op een frisse en schone manier.

  • Estée Lauder Sensuous. Zwoel en ~vrouwelijk~, ruikt naar mijn idee naar zachte huid, dure bodylotion en kashmir truien. Megasexy.

  • Van Cleef & Arples California Reverie. Zoet en warm.

(Ik kan totaal geen geuren uitleggen, sorry, maar een soort van omschrijving lijkt me toch belangrijk!)

3 likes

Die van Estee lauder wil ik weleens in de winkel proberen! Prima omschrijvingen dus haha

1 like

Chanel No 5, edp. Mijn ultieme geur tot nu toe.

Molecule 01 van Escentric Molecules draag ik meestal, bij mij ruikt 'ie kruidig en houtig, beetje warm

Sicily van Dolce & Gabbana is één van mijn favorieten, maar die is al heel lang uit het assortiment :sob:. Ik heb daar nog een oud flesje van waar ik dus heel zuinig mee ben

En mijn nieuwe favoriet is Fleurs d’Oranger van Serge Lutens. Daar heb ik alleen een tester van maar man, toen ik die rook had ik meteen zin om al m’n oude parfums weg te gooien omdat toch niks zo lekker is als die :heart_eyes:

1 like

Chanel - Chance (de roze)
Narciso rodriguez - Fleur musc + geen idee hoe die heet maar met parelmoer
Issey Miyake - l’eau d’issay (de originele witte fles)
De roze van Rituals (beste combi van zomers zwoel en toch fris)

Ik ben echt wel van de frisse, lente achtige luchtjes, niet te zwaar

1 like

La vie Est Belle
Flowerbomb - Viktor & Rolf
Eros - Versace

Ik vind DKNY - Be delicious ook lekker maar die heb ik niet meer. Was echt 10 jaar geleden voor het laatst ofzo. En bon bon van V&R vervaagt bij mij echt heel snel :cry:

Chloé Love Story of Chloé original

Black Opium YSL
Ma Vie - Hugo Boss

Elie Saab - le parfum

Chloé - Love
Gucci - Guilty
Dior - J’adore in joy
Narciso Rodriguez - Rouge
Armani - Sí

Verder heb ik ook molecule 01 nagemaakt en als ik die op had kon mijn ex niet stoppen met aan mij ruiken (?). Zelf rook ik eigenlijk niks…

1 like

Heeft er iemand tips voor wat ‘alternatievere’ parfums? Ik vind alle geurtjes die hier genoemd worden veel te zoet en draag zelf 4711 varianten en een mannengeur van de Body Shop, haha. Waar ruiken jullie je geurtjes bijvoorbeeld? En hoe begin je met zo’n zoektocht?

Parfumerie binnen lopen en overal aan ruiken haha. Vind het vaak lastig om bij anderen te ruiken, want elke geur ruikt bij iedereen anders.

1 like

Misschien kun je eens langs gaan bij een parfumerie en daar uitleggen naar watvoor geur je op zoek bent. Eventueel een parfum wat je lekker vindt meenemen als ‘voorbeeld’. Of zelf door de winkel lopen en gewoon uitproberen. Óf, via deze website kun je opzoeken welke geurnoten in je favoriete parfum zitten en welke parfums vergelijkbaar zijn of vergelijkbare noten hebben https://www.fragrantica.nl/

Ik was twee jaar terug heel erg parfummoe, voor ik Sensuous ontdekte. Ik ging toen iedere ochtend naar Sephora op het station om een verschillend parfum uit te proberen en pas na anderhalve maand had ik de juiste te pakken. Ik koos dingen uit op basis van de fles/de naam/de vibe, wat ik zelf wel leuk vond, maar ik had het proces natuurlijk ook heel erg kunnen inkorten door me in te lezen (op Fragrantica!!! wat een fantastisch platform is!!!) en een lijstje te maken. Het is VOOR MIJ in elk geval heel belangrijk op een parfum uitgebreid uit te proberen en niet meer dan een paar geuren per keer te ruiken.
Misschien zouden Hermèsparfums trouwens best jouw ding kunnen zijn. De ~mannenparfums~ zijn niet te zwaar en ze hebben heel erg veel unisex geuren die zeker niet te zoet uitvallen, hoewel dat natuurlijk afhankelijk is van je eigen chemie. : )

2 likes

Oudere parfums zijn vaak minder zoet!

Ik ontmoet donderdag een aantal nicheparfumeurs en wil graag een artikel schrijven rond hoe zowel parfumeurs als consumenten bij de nicheparfums belanden, dus mocht iemand specifieke vragen hebben, ga los!

2 likes

Frederic Malle heb ik pas ontdekt, echt geweldig :heart_eyes:

La Vie Est Belle edp - Lancôme
La Vie Est Belle L’absolu - Lancôme
Black Opium edp - Yves Saint Laurent
Miss Dior edp - Dior

Oké, duidelijk zoete parfum smaak :nerd_face:

Frederic Malle - Dries van Noten en Dior - Absolutely blooming

Lekker twee tegenpolen ook.

Smokey Rose van The body shop
Euphoria van Calvin Klein