Ja van mij mag het, we hebben verder alles geraden toch?
Ik heb er een detail uitgelaten omdat ik jullie het niet nog moeilijker wil maken haha
Okeee vertel maar!
Oke top ik wachtte even op toestemming
Nou, twee mannen gingen vechten. Even voor het einde had de ene man zoveel pijn dat hij het sein gaf waarmee het gevecht wordt stopgezet. Maar door de pijn kreeg hij een soort stuiptrekking en brak de nek van de andere man.
Maar omdat hij eerder het sein gaf dan dat de man overleed, was de dode man toch de winnaar.
Jaa ik heb het niet bedacht he! Dit was ergens in het jaar 800 bij de Olympische Spelen ofzo (of misschien wel een ander jaar maar wel heel lang terug haha)
Wel een leuke, of ja leuk…
We waren wel even bezig met raden en dat maakt het wel leuk
Ik ben er wel moe van geworden hoor!
Is dit het verhaal?
Minstens zo erg vond Pausanias het voorval met Creugas in 400 v.Chr.; op de Nemeïsche Spelen nam Creugas in het boksen het op tegen Damoxenos, 's avonds was de kamp nog niet beslist, beide boksers stemden ermee in elkaar om de beurt een klap te geven die niet mocht worden afgeweerd. Creugas gaf Damoxenos een klap op het hoofd, Damoxenos overleefde die, daarna beval Damoxenos Creugas zijn arm op te tillen, daar haalde hij uit met gestrekte vinger. De zij van Creugas was doorboord, daarna haalde Damoxenos een tweede keer uit en dit keer in de buik van de tegenstander; Creugas was op slag dood. Maar omdat Damoxenos twee keer had geslagen werd hij gediskwalificeerd en won Creugas toch de wedstrijd.[11]
Nee! Op die wikipedia pagina van unusal deaths ergens!
En dit klopt dan toch ook niet? Een stuiptrekking is toch niet bewust?
Of snap ik het verhaal nu alsnog niet hahaha
Ja dat gedeelte van de stuiptrekking wilde ik eerst weglaten, maar het hoort wel bij het officiele verhaal. Het verhaal wat ik hier heb proberen over te brengen is dat hij NA zijn overgave alsnog de man doodmaakte. Dus zijn overgave was dan in feite een leugen. Maar het is ingewikkelder uitgekomen dan dat het in mijn hoofd was
Denk dat wij dan een andere definitie hebben van een leugen hahaha
In mijn ogen is een leugen namelijk iets wat je bewust doet, terwijl deze man volgens mij wel echt de intentie had om zich over te geven, maar toen perongeluk zijn tegenstander alsnog had vermoord
“Held by his unidentified opponent in a stranglehold and unable to free himself, Arrichion kicked his opponent, causing him so much pain that the opponent made the sign of defeat to the umpires, but at the same time breaking Arrichion’s neck” ; ik interpreteer dit in ieder geval alsof hij het teken wilde maken om zich over te geven, maar omdat hij die vent nog in de houtgreep had, perongeluk ook zijn nek brak
Maargoed, maakt ook niet heel veel uit. Was een leuke!
Ja er staat natuurlijk niet per se of hij hem perongeluk vermoordde of bewust die nek brak
Aaaaah ik wil een nieuwe en weet er zelf geen. Probeer iets te bedenken maar ben er niet goed in.
Kennen ze elkaar?
Is de bestemming de reden dat de klant werd doodgeschoten?
Gebeurde er onderweg iets waardoor de chauffeur de man wilde doodschieten?
Voerde de man iets in zn schild door middel van de locatie die hij noemde?
Laat maar bedoelde meer wat Hinkje bedoelde haha
Was de klant een crimineel?