FF quiz 2019 deel 3!

@Flopsyunicorn bij het reuzenrad, bedoel je het meest grite dat gebouwd of geopend is? Want een in de lijst is op dit moment het meest grote dat open is, en een wordt ergens dit jaar geopend.

1 like

Momenteel geopend

1 like

Leuke quiz! @Flopsyunicorn
Ik ben altijd te laat dus lees ze terug en weet dan echt niks, maar heb bij deze het idee dat ik wel nog dingen wist (of waarvan ik dacht dat ik ze kon raden, wellicht alsog fout) dus dat is altijd fijn haha!

2 likes

Leuke vragen!

2 likes

Jeetje :rofl: ik voel me best dom

1 like

@Tom_Riddle joehoe

je denkt veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te ver.

1 like

Ik vond de vragen best lastig en ik ging ff googlen toen ik klaar was omdat ik gewoon benieuwd was maar ik vind bij die van vingerafdruk en langste sleep heel andere antwoorden online (die er niet als keuze tussen stonden!)

2 likes

nouuu even gegoogeldā€¦ je duim groeit het langzaamst??? ik geloof het gewoon niet

2 likes

Haha ik vind dit best slim!
Ik dacht idd ook hoe groot is een zwembad dan, maar dacht doen aan een zwembad dat mensen in de tuin zouden hebben. Een olympisch zwembad is toch wel iets meer speeksel dan dat :sweat_drops::sweat_drops:

1 like

Haha hij was leeeeuk! Echt van die feitjes die niemand echt zeker weet, maar daarom leuk om te gokken.
Behalve de slutty pumpkin, die wist ik heeeel zeker :grin:

2 likes

Ik wist echt niks!!!

1 like

Precies op tijd! Geen idee hoe ik ben heb gemaakt, wist er maar een paar zeker. Leuke quiz weer!

1 like

Ladies!
Itā€™s a wrap!
Hieronder de goede antwoorden!

Quiz antwoorden

Geografie

Het populairste vakantieland van de Nederlanders in 2018 is Frankrijk .

Maar liefst 1 op de 5 Nederlanders gaat naar Frankrijk op vakantie. Vive La France!
france

Het hoogste reuzenrad ter wereld staat in Las Vegas (Nevada) en is maar liefst 167.7 meter hoog. Het reuzenrad heeft 28 cabines waarmee je een rondje kan maken. Een ritje met dit reuzenrad duurt gemiddeld zo een 30 minuten!
Het grootste reuzenrad wordt momenteel gebouwd in Dubai, echter is deze nog niet klaar en kan je hem nog niet meemaken.
reuzenrad%20las%20vegas

Naast Engels spreken ze op Malta ook Maltees , niet naar de hondensoort of het chocolaatje :blush:

Dalmatiƫrs komen oorspronkelijk uit Kroatiƫ . Het ras komt oorspronkelijk uit de Dalmatiƫ streek wat in Kroatiƫ ligt. De naam is echter afgeleid van Dalmatica, de Romeinse koningsmantel gemaakt van hermelijn.
kroatie

Het meest moeilijk bereikbare plekje op aarde is Tristan da Cunha oftewel Tristan. Dit eiland is onderdeel van groep vulkanische eilanden in het zuiden van de Atlantische Oceaan. Zuid-Afrika ligt op 2.816 kilometer afstand en Zuid-Amerika op 3.360 kilometer afstand. Samen met de kleinere onbewoonde Nightingale eilanden en de wildreservaten van de Gough eilanden, heeft het een oppervlakte van 98 vierkante kilometer en een lengte van 11,27 kilometer.
tristan

Entertainment

De slutty pumpkin in HIMYM is gespeeld door Katie Holmes . Afgezien van Cher hebben Britney en Katy Perry allemaal een gastrol gehad in de serie.
katie
7.

Het eerste parfum van J.Lo heet J.Lo Glow , Miami Glow is daarna uitgebracht. Live en Love and Glamour zijn ook van haar alleen later uitgekomen.
JLO%20glow
8.

Paris Hilton heeft maar liefst 24 ! Parfums op de markt gebracht. Hiervan zijn er 2 voor mannen. Haar eerste parfum kwam in 2005 op de markt, genaamd Paris Hilton for Women.
parfum%20paris
Rose Rush is haar nieuwste

Op het moment van het maken van de quiz, heeft het ei maar liefst 52.306.581 Likes ! Dat is 33.6 miljoen meer likes dan de foto van Kylie Jenner.

Dat was aber naturlich de Samsung D500 . Nokia is het niet, is namelijk te lezen in het scherm welk merk het is.

Lichaam

Een voet heeft gemiddeld 500.000 zweetklieren, weet je ook waarom je broertje weer van die gore zweetpoten heeft :wink:

De nagel van de middelvinger groeit gemiddeld het snelst van allemaal. Als vuistregel geldt: hoe langer het laatste kootje van je vinger, des te sneller de nagel groeit. Over het algemeen is het kootje van de middelvinger het langste.

Een foetus ontwikkeld in de baarmoeder al met 3 maanden een eigen unieke vingerafdruk.

In je hele leven produceer je genoeg speeksel om 2 zwembaden mee te vullen!
zwembad

Het zuur in je maag is sterk genoeg om scheermesjes te kunnen oplossen.
scheermes

Fashion

Dior is opgericht in 1946 , maar de eerste collectie werd pas in 1947 op de catwalk gebracht. Dior is tot stand gekomen door hulp van een goede vriend.

Louboutin heeft naast de kenmerkende rode zool ook schoenen met een blauwe zool op de markt gebracht. Deze waren speciaal voor bruidjes! Er was een periode dat Christian Louboutin schoenen ook verkrijgbaar waren met baby blauwe zolen. Deze werden op de markt gebracht speciaal voor bruiloften in het kader van something blue .
Louboutin

De langste sleep ter wereld is 6962.6 meter lang aldus het Guiness Bok of World records. Maria Paraskeva uit Cyprus is momenteel de recordhouder. Hoeveel bruidsmeisjes zouden die hebben helpen dragen?

De oprichtster van het mode merk Fendi is Adele Casagrande . Haar man is Edoardo Fendi, die zijn naam werd aan het merk verbonden. In 1918 werd het merk al opgericht en in 1925 gelanceerd als een mode en leer winkel in Rome.
adele

De persoon die de zongebruinde huid tot een nieuw fashion statement maakte, is Coco Chanel geweest! Zij vond het namelijk mooier als modellen een kleurtje hadden.
coco

Bonusvraag.

Ja, Ik zat al op het EGF onder dezelfde naam en zelfs met dezelfde avatar.

3 likes

Wauw deze quiz heb ik slecht gemaakt. :joy:

1 like

Leuke vragen! Helaas heb ik hem alweer gemist, maar ik vermoed dat ik bijna niets goed zou hebben gehad.

1 like

Hahaha help ik heb hem echt dramatisch gemaakt (5 goed volgens mij), maar heel leuk gemaakt inderdaad!

1 like

En daar gaat mijn voornemen om alle quizzen te maken

1 like

Met supersnel antwoord van onze geweldige @anon25548216 de uitslag!

Op mummerrooooo unooooo is geƫindigd
** @TantePollewop ** met 18 punten!

Op nummer 2, gedeelde plaats voor @Jeminae en @tukker

En de derde plaats is voor @Mhysa en @Ohappyday!

Forummer Score
TantePollewop 18
Jeminae 16
tukker 16
Mhysa 15
Ohappyday 15
PeachGoddess 14
zwaardvis 14
Koffiebroodje 14
Indolence 14
Flexican 14
Goudlokje 14
Moidemoiselle 14
Floepsie 14
Anna88 13
theekom 13
Portland 13
instantramen 13
punaise 13
Suvi 13
Blonde 13
Matilda 12
Beautician 12
Barosmijnschatje 12
Gelatelli 12
Cinnabon 12
littlenumbers 11
Andreya 11
Heinz 11
ILoveCurls 11
176-716 11
monkeyslut 11
MagicalUnicorn 11
Manonsterr 10
Njime 10
Applepie 10
Noomie 10
Nora89 10
Zilver 10
JanHagel 10
Flo 10
Tapir 10
Panthera 10
Luzarl 10
GEEZ 9
Huismus 9
Rozevarken 9
MrFahrenheit 9
Evenveel 9
Kerselaar 9
Sakura 9
Vaiana 9
DC2 9
Kapsalon10 9
L.C 9
Love_story 9
VivaGlam 9
mikselke 9
Leeuwenhart 9
InEuropa 9
EleanorRigby 9
Ziba 9
Marie 9
Oizys 9
Falafel 9
13.47 9
doei 9
grace 9
Sparkles 9
Taksi 9
Niettepruimen 9
wasknijper 9
Hyde 8
Unquestionable 8
Briseis 8
FrozenFlame 8
Saturnus 8
Ballorig 8
Bubbless 8
djodie 8
Taken 8
Blauwra 8
Dancingqueen 8
Botsautobob 8
Amoruccio 8
Hinkje 8
Cookie 8
Chili 8
Hectometer 8
Pippi 8
millefeuille 8
hummus 8
Seal 8
Masterchef 7
James 7
Clarity 7
beautyloving 7
coffeebreaks 7
Sundance 7
Lovepink 7
Louse 7
Sneeuwpanter 7
Tom_Riddle 7
Jauregui 7
Tokyo 7
LastYoungRenegade 7
Fitgurl 7
Bree 7
Madam-Mikmak 7
Sashimi 7
Dropfruitduo 7
QueenOfEngland 7
Tachycardia 7
Meghan 7
Koekwaus 7
Prettyprettyprincess 6
Kees 6
Squidy 6
Moneyca 6
Rozecoupeschaar 6
Vlinder 6
Foxyfoxtrot 6
Rosemary 6
Dazed 6
Sensatie 6
Norma 6
Kiedis 6
equinox 6
Gast 6
Hazel 6
kringel 6
Jammerwel 6
Doperwt 6
stingray 6
Sjern 6
Max 6
Echo 6
Sax 5
Sawadee 5
Hufflepunk 5
Kusjessoldaat 5
Bertie 5
trompeloeil 5
Grey 5
Penny_Lane 5
Katie 5
Quinoa 5
Insouciance 5
cupoftea 5
Nymphedora 5
Ireth 4
Bathwater 4
Annie 4
ParisDarling 4
Niffler 4
Doesje 1
Katherine 1
14 likes

Ah die vraag 5, ik twijfelde of het kaartje een instinker was en ik had ooit ergens gelezen dat het vanuit een plek in China (geen idee of dat die plek was die genoemd werd) 3 weken duurde om in de dichtstbijzijnde stad te komenā€¦ had dus toch gewoon naar het plaatje moeten kijken :stuck_out_tongue:

4 likes