FF quiz deel drie

Dit is de eerste keer dat ik durfde mee te doen omdat er voor het eerst vragen in zaten die ik wél wist😅 Maar shit, het blijft moeilijk! Knap verzonnen

2 likes

Ja ik ook

2 likes

Hij was moeilijk!! Maar wel leuk!

1 like

Ja sorry toen ik een poll aanpaste veranderde ik per ongeluk de link. Dat heb ik nu veranderd.

Ik wist alleen die van radium. Nu wel benieuwd naar die nobelprijsuitslagen. Vond hem heel moeilijk maar wel leuk! Ben nu al benieuwd naar de antwoorden :slight_smile:

heb veelal gegokt
ben benieuwd!

Het plaatje van #8 doet het hier niet en ik kreeg ergens INTERNAL SERVER ERROR dus hopelijk zijn m’n antwoorden doorgekomen. Goede quiz weer, moeilijk! Ben benieuwd naar de antwoorden. En wat een mooi albumhoesje bij 14 (heb hem gegokt maar ben benieuwd naar het antwoord!)

1 like

Haha heb zo onwijs veel gegokt

1 like

Ohh echt moeilijk maar ook echt super interessant! Ik ben benieuwd. Tof gedaan @Pierlala

1 like

Leuke quiz! Veel kunstvragen, dus ik wist er een hoop, haha. Hopen dat ik dit keer meer goed heb dan 4!

1 like

Ehm ja die viennoiserie :yum:
Ik ben wel benieuwd naar jouw theorie en ik zal het antwoord verklaren.

1 like

Zooooo… pittig!

1 like

Volgens mij wist ik alleen de broodjes zeker haha :grimacing: m’n broer zou boos op me zijn als tie hoorde dat ik de architect vragen niet wist. We zijn er notabene geweest en hij is architect en heb alles toen aan moeten horen… sorry bro, niet geluisterd :woman_shrugging:t2:

3 likes

Poeh he wat moeilijk! Wel weer heeeel leuk!

1 like

Als ik afga op wat de meerderheid heeft gestemd heb ik er 10 goed

1 like

Ik heb ook gegokt hoor en tijdens het invullen kijk ik niet, maar ik heb net even gekeken

Ja ja pas maar op, valsspelen is niet toegestaan :smirk:

Ik ga de polls nu sluiten. En daarna in mijn volgende post zal ik de antwoorden geven.

2 likes

Lieve Quizzers,

Wat leuk dat jullie hebben meegedaan met de quiz!
Helaas heb ik een fout gemaakt bij vraag 10 en 14. De antwoorden op deze vragen worden nu nog niet meegeteld.

Hoewel jullie de quiz erg moeilijk vonden zijn 11 van de overige 17 vragen door de overgrote meerderheid goed beantwoord. SUPERGOED!

Ik vond het echt heel leuk om quizmaster te zijn. Maar het juiste niveau aan vragen vinden is best moeilijk. Maar heel leuk om een quiz te maken en ook om te zien wat er gebeurt op het moment supreme.

In de volgende post komen de antwoorden, maar ik moet eerlijk zeggen, ik vind eigenlijk niet dat er een concreet antwoord kan zijn op de wie van de vier vragen. Omdat dat meer van de argumentatie dan van het antwoord zelf afhangt.

2 likes
  1. Nederland is 534 jaar oud © De Britse historicus Jonathan Israël begint zijn boek over de geschiedenis van Nederland in 1477. Dat was het jaar waarin een aantal gewesten van het Bourgondische rijk in opstand kwamen tegen het Bourgondische centrale gezag. Tijdens deze opstand dwongen zij op 14 maart 1477 het Groot Privilege af. Dit hield o.a. in dat de gewestelijke staten bijeen konden komen zonder toestemming van het Bourgondische bestuur en dat het Nederlands in Holland en Zeeland de officiële bestuurstaal werd.

  2. Rudd Lubbers was 11 jaar premier van Nederland en daarmee het langst. (B)

  3. Mark Rutte (D)de andere premiers zijn alledrie getrouwd) maar ik ben ook benieuwd naar jullie antwoorden omtrent Willem Drees.

  4. Jackie Kennedy droeg een pakje van Coco Chanel dat met bloed werd besmeerd.

  5. Antwoord A geeft de volgorde van wanneer hun mannen president waren.

  6. Ze hebben in vier films samen gespeeld

  7. Humphrey Bogart zegt dit in het uberromantische Casablanca dat overigens volledig in de studio is opgenomen. (A)

  8. Dit zijn Regina Lambert en Peter Joshua uit Charade (B)

  9. Christian Dior startte met deze jurk de nieuwe a-lijn trend (B)

  10. The Danish pastry is niet Frans (A) Maar de croissaint blinkt er ook wel uit

  11. Renzo Piano ontwierp het museum natuurlijk samen met Richard Rogers © maar het gebouw ernaast Jean Nouvel

  12. Crying girl, (B)

  13. Wright ontwierp dit zomerhuis voor de familie Kaufman (B)

  14. Ondanks de mooie vogels op de cover is dit album van The Who (D)

  15. Dit zijn de kinderen van de Australische Mary en Deense Kroonprins (A)

  16. In Nederland is Sofie niet het populairst maar wereldwijd wint Sofia (B)

  17. Marie Curie ontdekte Radium

  18. Jazeker eerst alleen samen met haar man maar later kreeg zij voor haar eigen werk een nobelprijs voor de scheikunde. (A)

  19. Helaas het percentage vrouwen dat een nobelprijs heeft gewonnen is 5%, 48 vrouwen (D) Beetje een strikvraag Marie Curie heeft hem dus twee keer gewonnen.

3 likes