Filmtopic (Deel 1)

Snap ik, had het nu ook specifiek over hoe Pathe elke keer doet alsof hij écht uitkomt. Ik heb een unlimited pas en vind het prima ze te steunen nu er niet veel films zijn, maar verkondig niet steeds iets wat je niet waar kan maken. Tuurlijk is het niet hun schuld, maar ga dan niet op social media zeggen ‘nu echt 100% zeker!!!’ :sweat_smile:

Voelt een beetje als dat filmpje van rundfunk maar dan ‘hij komt nuuuu echt, nee toch niet, of toch wel?, nee toch niet’

Ik heb honest thief gezien, niet echt een supergoede film ofzo maar ik vond hem wel lekker wegkijken. De bioscopen zullen wel weer dichtgaan he?

Ja sowieso weer dicht :pleading_face:. Heb m’n unlimited zojuist opgezegd: er komt gwoon niks leuks uit. En als iets uitkomt dan staat het 2/3 maanden later wel op een streamingdienst.

Ik weet dat ik bioscopen beter zou moeten steunen maar ik ben nu op het punt gekomen dat ik echt zoiets heb van; ik ga toch niet meer heen want volgende maand staat het op Prime of Disney ofzo…

Aan de andere kant is ook de vraag hoe gaan bioscopen dit overleven.

2 likes

Ik mocht pas opzeggen per 1 januari dus ik dacht ahh geeft niks tijd zat maar nee dus

Afgelopen weekend Come Away gezien (zal wel voorlopig de laatste film in de bios zijn geweest voor mij haha :sweat_smile:), we vonden ‘m beiden een beetje mwah. Heel mooi gemaakt, dat wel, maar het verhaal was best heftig en verdrietig terwijl we meer een vrolijke Disney-film hadden verwacht. Zat ook de hele film een beetje te wachten tot “het” ging gebeuren, maar het gebeurde niet echt. Opzich wel een leuke film om op een regenachtige zondag thuis te kijken maar ik zou er niet nog eens €12,50 voor betalen.

Zo balen dat de bioscopen waarschijnlijk weer dicht gaan. Dacht woehoe bijna wonder woman in de bios kijken! Of ehm. Nee. Toch niet?

Kennen jullie

Al? Dat is een website waar je filmhuis films kan huren! Misschien nog een idee voor als we straks idd niet meer naar de bios kunnen.

4 likes

Vitamin van Cineville of Cinemember zijn ook chill en voordeliger vgm

1 like

Ik heb bioscoopkaartjes voor 19:30 vanavond… Op het nippertje haha

Dit had ik ook en heb het op een gegeven moment ook opgezegd. Ja, we moeten de bioscopen steunen, maar geld betalen zonder er iets voor terug te krijgen vind ik ook zonde. Hopelijk komen er snel weer nieuwe goede films uit.

Had voor zaterdag kaartjes voor Wonder Woman. Baal heel erg want die wil ik zo graag zien😭

Ik heb mn Unlimited ook opgezegd na 4 jaar. :frown:

Net zoals hierboven wilde ik wel blijven steunen maar kan het zelf ook goed gebruiken, dus helaas.

Jaa, was ook zo enthousiast over eindelijk Wonder Woman!

Nu richting bios, voor (weer) de laatste keer voorlopig, meh.

1 like

Ja! En het is de enige streamingdienst waarbij een (klein) deel van de inkomsten naar de filmtheaters gaat.
Je hebt ook geen abonnement nodig, maar betaalt gewoon per film en klikt dan jouw filmtheater aan zodat die de inkomsten krijgt. Echt een fijne manier van film kijken.

2 likes

Ik pauzeer mijn Cineville tot nu toe elke keer. Natuurlijk heb ik het beste voor met de filmhuizen, maar het concept voor mij is wel dat ik veel kan zien en daardoor iets minder per kaartje betaal. En steeds ruim €20 betalen voor niets, voel ook niet goed.

Ik heb net Tenet gekeken via Pathé thuis. Ik heb hier gezocht op Tenet maar de film is nog niet echt genoemd. Heeft niemand de film gezien? :scream:

Ik wel! Nog in de bios
Wat vond je ervan?

1 like

Ik vind het heel interessant hoe Nolan zo’n ontzettend ingewikkeld concept heeft weten te vangen in beeld. Het is wel echt een film die ik vaker moet zien om hem volledig te snappen. Ik had al gehoord dat de film lastig te volgen was. Daardoor was ik echt trots op mezelluf dat ik het tot 01:30 had volgehouden, maar vanaf dat punt begreep ik er soms weinig van. Jij? Heb je het begrepen? De komende 44 uur mag ik de film nog kijken dus misschien waag ik me er nog een tweede keer aan. :thinking:

Nou ik begreep hem wel toen ik hem zag, maar als ik het nu zou moeten uitleggen wordt het lastig :stuck_out_tongue:
Eens dat het echt fantastisch in beeld is gebracht.

Het heeft me alleen niet zo gepakt, maar dat had ik ook bijvoorbeeld niet bij inception. De hoofdpersonen deden me niet zoveel. Bij de batmanfilms van Nolan had ik dat dan weer wel.

1 like

Raadt het zeker aan om hem nog eens te kijken.
Het hielp mij heel erg om bepaalde tijdlijnen beter te begrijpen.
Alles in die film draait zo perfect om elkaar heen.
De grootste mindblown was deze:

2 likes

Goede film waarvan ik ook heel blij was dat hij nog uitkwam voor de bios! In de afgelopen magere maanden.

Maar de draad was ik destijds ook op een bepaald moment kwijt. Later ging het weer beter.

Ga zo dat YouTubefilmpje eens kijken

2 likes

O ja, I’m sold to that theory. Ik vind het ‘bewijs’ ook wel overtuigend. Aan het einde van de film had ik ook zo’n vermoeden (je ziet een oranje koord hangen uit de tas van Neil, waarvan ik dacht dat het eerder in beeld was bij Max, al weet ik dat niet zeker), maar er wordt in de video wel meer besproken dan ik doorhad.

1 like