Game of Thrones / House of the Dragon

Met alle respect hoor, maar had je verwacht enkel spoilers te lezen onder een spoiler/blur mogelijkheid? De aflevering is geweest, dus dan is het te verwachten dat dit topic nauwelijks ergens anders over zal gaan dan die aflevering.
Ik weet niet hoe het bij anderen zit, maar wat mij betreft mag daar na uitzending gewoon open over gesproken worden.

31 likes

Ja ik had verwacht alleen spoilers te lezen die bewust geblurd worden door alle andere forummers. Die klik ik dan ook niet open. Ja de aflevering is geweest maar niet iedereen heeft de tijd om alles maar on hold te zetten voor de aflevering? Legaal gezien is die aflevering nog niet eens 24 uur live in Nederland? In het Netflix&series topic gaat ook alles netjes in spoilers?

Omdat je in het netflix topic ook leest als je over een bepaalde serie wilt lezen maar nog niet over een andere serie. Hier is het logisch dat de nieuwste aflevering besproken gaat worden

5 likes

Maar waarom kom je dan in het topic als je de aflevering nog niet gezien hebt? Het is te verwachten dat alles hier over de nieuwe aflevering gaat. Zelfs als het allemaal in spoilers gezet wordt, dan zie je alleen overal kopjes met spoilers? Wat is het nut om hier dan te komen?

Ik ben het met @Koekwaus eens, ik vind eigenlijk ook wel dat alles gewoon zonder spoilers gezet mag worden. Dit is het specifieke GoT topic, logisch dat het hier alleen daar over gaat. Het Netflix topic is algemeen voor meerdere series en daar snap ik wel dat het onder spoilers gezet wordt, omdat je niet kan inschatten of iedereen alles gezien heeft en je er ook voor andere series kunt komen, en dan per ongeluk een spoiler voor een andere serie leest die je niet wilde bespreken. Dat kan hier niet.

16 likes

Misschien is het een idee om een algemene ‘regels’ te kunnen vaststellen voor wat men kan verwachten indien dit topic bekeken wordt na de uitkomst van een aflevering?
Ondanks dat er mening verschillen kunnen zijn, is het wel handig als iedereen hetzelfde verwachtingspatroon heeft en weet wat er kan gebeuren bij het openen van dit topic.

2 likes

Omdat er ook nog andere dingen worden besproken

Ja lijkt me ook een goed idee @moderators
Ookal verwachtte ik het ook al, dus ik heb het topic niet geopend voordat ik de aflevering heb gezien. Bij andere topics als temptation island, wie is de mol, expeditie robinson wordt ook gewoon de uitgezonden aflevering uitgebreid besproken.
Maar altijd goed om er een afspraak over te maken zodat iedereen dezelfde verwachting heeft.

Ik kijk pas in specifieke topics als ik de aflevering daarvan gezien heb, eerder durf ik het niet aan. :nerd_face:

Maar ik vind het dus ook logisch dat de aflevering hier uitgebreid besproken wordt, met of zonder blur.

1 like

Andere dingen dan de nieuwe aflevering na twee jaar? Ik heb er vrij weinig van gezien. Hiervoor misschien, maar dan kan je stoppen met lezen op het moment dat de nieuwe aflevering besproken gaat worden.

5 likes

Dat kunnen jullie onderling afspreken toch? Dit lijkt me geen taak voor de @moderators.

2 likes

Die stonden er genoeg tussendoor hoor. Maar ik ben weg, dan hoeft er ook niks afgesproken te worden.

Ik zie dat het bericht waar je op had gereageerd dat er spoilers in staan ge-edit is, dus ik kan het oorspronkelijke bericht niet meer zien. Bedoel je met spoilers andere spoilers dan S8E1 verhaallijnen?
Persoonlijk lijkt het me handig om mogelijke letterlijke spoilers voor aankomende afleveringen, door bijvoorbeeld roddels of uitgelekte informatie, wel in spoilers te zetten. En de uitgekomen aflevering niet meer.

Ik vind het jammer dat je zegt dat je weg gaat en dat er daardoor niets afgesproken te moeten worden. Ik bespeur hierin toch een zekere mate van irritatie. Dit topic is natuurlijk wel bedoelt om met ze alle op een leuke en inclusieve manier met elkaar er te over hebben.
Wat vind je van wat ik hierboven voorstel? En de rest trouwens ook?

1 like

En dan inderdaad uitgelekte info over afleveringen die nog moeten komen wel in een spoiler zetten.

14 likes

Die uien ook echt. :laughing:

13 likes

Zo eens! Sowieso de hele Iron Islands verhaallijn in de serie :roll_eyes: Maar zo hebben ze wel meer karakters uit het boek echt tekort gedaan. Bijvoorbeeld de Sandsnakes, die waren/zijn zo ontzettend vet in de boeken, en in de serie waren ze zo fucking irritant en nietszeggend… Dan liever helemaal weglaten, al ben ik nog steeds salty dat Lady Stoneheart niet in de serie zit.

3 likes

19 likes

Wil ook nog even mn duit in het (misschien inmiddels niet meer relevante) zakje doen, maar ben het eens met spoilerloos posten. Had de ep gister ook nog niet gezien, en ben ook uit dit topic weggebleven. Je kan niet verwachten dat het hier dan over een verhaallijn van 3 jaar geleden gaat. Toen ik het wel gekeken had dacht ik letterlijk: oeeee kijken wat ff er van vond!!!

9 likes

Hahahaha

Ik vind die red nose day met Game of Thrones de musical ook nog steeds zo leuk gedaan :smile:

4 likes

oh ik vond die scene met Tormund geweldig. Love him.

2 likes

Dus er zijn maar 6 afleveringen dit seizoen maar we gaan toch hele scènes besteden aan die struggle-relatie tussen Jon & Daenerys (oh nee, Dany :nauseated_face:) en aan ritjes op draken?

14 likes