Game of Thrones / House of the Dragon

Ik vond het helemaal geen slechte aflevering. Heel beklemmend om naar te kijken en de Clegane bowl :scream::scream:

3 likes

Komt deze quote uit één van de boeken of is dit ook ooit in een aflevering gezegd?

Ik ben zwaar teleurgesteld in Daenerys. Iedereen maar willen overtuigen dat ze de beste en meest rechtvaardige is. Juist ja, mensen willen je echt volgen als je na de overgave onschuldige ongewapende mensen gaat vlammen. Ik snapte niet waarom ze niet achter Cersei alleen aan ging in plaats van alle burgers. Ze heeft ten slotte met Cersei beef.

Verder vond ik het juist mooi dat Jaime en Cersei samen dood gingen. Samen ter wereld gekomen en samen ook weer weg van de wereld. Vond dat wel een mooie symboliek.

De Hound tegen de Mountain vond ik erg anti climax en voorspelbaar. Ook vond ik sowieso al die één op één gevechten veel te lang duren. Van het ene duo naar het andere duo waarbij je meer dan vijf minuten moest wachten tot ze klaar waren.

O en Jon Snow was niks waard maar hey, wat kan je doen als miezerig persoon tegen zo’n horde mensen en een doorgedraaide draak hoog in de lucht.

Ik vond het gevoel van chaos erg goed gedaan, het voelde heel beklemmend inderdaad.

1 like

Ja true, maar dit zag je toch al ver aan komen? Danaerys had al vanaf het begin erover dat als het nodig was ze niemand uit de stad wilde sparen. Ze ging nu misschien een tandje verder, maar dat vond ik wel vet. Snap het wel als je dat niks vond.

Wel jammer van Varys alleen. Zonde.

Had de Night king maar gewonnen en alle doden weer tot leven gewekt. Dat was pas een spectaculair einde geweest. Dit is gewoon crap

4 likes

:joy:

13 likes

In de woorden van mijn vriend: “dit heeft de lengte van een film die ik nooit zou hebben afgekeken”

1 like

Na ja, ik vond het sowieso wel voorspelbaar want ze stamt ten slotte af van the mad king dus het was een kwestie van tijd voordat zij zelf door zou draaien maar dan nog juich ik het vlammen van onschuldigen niet toe, haha.

2 likes

Ik zat er wel in maar nu ik over de aflevering nadenk ben ik toch teleurgesteld.

• Golden company of Essos, bedankt voor jullie 5 min in de serie maar totaal geen toegevoegde waarde
  • Vorige aflevering kon Drogon nog niks doen tegen een aantal schepen maar nu kon hij opeens de hele vloot + muur bij Kings Landing plat branden
  • Jon Snow die weer niks deed
  • Dany die in topsnelheid helemaal gek is geworden en alles heeft gedaan waar ze eerst zo tegen was.
  • ik had nog hoop dat Jaime naar Kings Landing ging om Cersei te stoppen en te killen maar helaas, die theorie ging totaal niet op.

Vond het moment dat de Lannister army de zwaarden liet vallen dan wel weer mooi.

6 likes

Ben ik de enige die denkt dat Jamie en Cersei niet dood zijn? Ik heb een voorgevoel dat de volgende aflevering begint met Cersei die onder het puin vandaan kruipt.

5 likes

Ik vond het fucking vet, deze aflevering zat ook vol andere shots? Zag er echt vet uit.

Ik voel me altijd zo’n fake fan als iedereen negatief is maar ik geniet gewoon, helemaal prima.

21 likes

Ja maar mad king of niet, dit is zo out of character voor haar. Dat ze besloot door te vechten nadat de legers zich hadden overgegeven is 1 ding. Maar nu is ze letterlijk onschuldige mensen aan het roosteren. Sorry maar dat slaat echt nergens op. Ze hadden haar net zo goed een gecompliceerde slechterik kunnen maken zonder burgers te doden.

Ze heeft zich tot nu toe altijd alleen gericht op diegenen die verantwoordelijk waren voor het leed dat ze probeerde te bestrijden. Nu heeft ze letterlijk de halve stad in de hens gezet ipv op Cersei af te vliegen… En Cersei eindigt onder een berg puin. Dramatisch slecht.

5 likes

Het is ook heel vet gemaakt. Het ziet er fantastisch uit. Ik mis alleen gewoon… diepgang

4 likes

Ja snap ik wel, heb ik ook wel hoor! Zeker als ik hier mee lees denk ik er pas goed over na en was het inderdaad niet zo goed… Maar ik probeer dat wel beetje los te laten om nog beetje te kunnen genieten haha!

2 likes

Ik ben het eens met vele van jullie, maar vond deze aflevering wel beter dan de rest van het seizoen. Het blijft ontzettend slecht geschreven helaas, maar de performances van Cersei, Tyrion en Jaime vond ik echt goed. Het gevoel van chaos werd ook mooi weergegeven. Hoe het allemaal tot dit punt gekomen is… tja. Hoe hard ik ook probeer, het negatieve overheerst voor mij toch als het gaat om het verhaal. Maar de manier van filmen, de effects en de acteerprestaties van sommige zijn echt top. De making off die altijd op youtube staat laat maar zien hoeveel werk er keer op keer in steekt. Vind het eigenlijk zielig voor heel die crew hoe negatief het allemaal ontvangen word, al ligt dat probleem niet bij hen natuurlijk. Nu op naar de laatste.

10 likes

Ondertussen op reddit:

Tyrion deserves the No Bell Peace Prize

22 likes

De acteurs geven overduidelijk hun best mogelijke prestatie! Je ziet dat iedereen behalve de schrijvers zich uit de naad heeft gewerkt. Ik vond sommige special fx wat minder, de kwaliteit van de achtergrondillustraties was matig op sommige stukken maar de rest van de productie was top.

1 like

Jammer dat Jon dat besefte in een compleet uitgemoord stad met een doorgedraaide Dany op een draak. Beetje laat wel. Ik bedoel tijdens de dood van Varys had ik toch wel op iets meer opstand gehoopt.

Wat een kutaflevering…

Maar de grote vraag is; wie gaat Dany slopen in de volgende aflevering: Jon of Arya?

Ik hoop Jon maar dan zal het Arya wel zijn

Ik denk dat Jon nu door heeft dat zij geen koningin kan zijn en dat hij het dan wel moet zijn, ik hoop dat hij haar volgende week ter dood veroordeeld voor oorlogsmisdaden, maar dat zal wel niet.