Game of Thrones / House of the Dragon

Ik ga stuk om alle memes hierboven, maar WTF.

Dit had ik echt niet zien aankomen hoor. BRAN OF ALL PEOPLE. En idd hij wist dus dat dit zo zou gaan gebeuren, superveel mensen dood door Dany en hij heeft niks gedaan omdat hij anders zelf niet op de troon zou gaan zitten uiteindelijk?

Waar zou Drogon naartoe zijn? Gaan ze nu Jon alsnog vervolgen omdat hij een verlater is? What happened to the Dothraki? Hoeve overlevenden zijn er uberhaupt in Kings Landing, 100?
So many questions.

Ik ga eerst zeggen wat ik ervan vond en dan jullie commentaren pas lezen zodat ik nu nog ‘mijn’ mening en gevoel kan geven zonder andermans belevenissen enzo haha.

Wat ik hoopte is uitgekomen dus ben een soort van blij. Hoopte dat Jon naar de North zou gaan en dat ze via een soort van verkiezing een nieuwe ruler zouden kiezen.

Vond het laatste gedeelte met Jon, Arya en Sansa heel vet gedaan! Vooral Arya die weer verder gaat in haar journey en dat ze op het schip staat net als toen ze naar Bravos ging!

Ja er zaten stomme stukken in en ja dit was ook zeker niet wat ik aan het begin van het seizoen had gedacht en gehoopt. Verre van! Maarja het is wat het is. Waar ik vorige week echt zwaar gefrustreerd en geirriteerd was door het plot, heb ik nu wel zoiets van: ja het is goed zo.

What a journey it has been.

4 likes

Ik vond dit echt even mooie laatste aflevering! Ze hadden gewoon niet alles in 6 afleveringen moeten proppen haha. Op een gegeven moment was er die lange dialoog tussen John en Tyrion en toen dacht ik na 5 minutes ohja zo ging het de eerste seizoenen ook. Vond de rest van het seizoen niet zo goed maar ben uiteindelijk wel tevreden met dit einde. :slightly_smiling_face:

6 likes

MEH!!! Wat slecht dit :frowning: ik dacht serieus Bran (en anders Sansa en Tyrion), dus dat klopte aardig, maar had 2 of 3 andere uiteinden in m’n hoofd en niets van dat. Vond het ontzettend suf en best teleurgesteld.

En Dany zo snel gedood en natuuuuuurlijk door Jon, pff

Alle liefde voor deze serie ((het gedeelte van) de boeken dan), vooral de eerste seizoenen waren super vet. Maar dit einde heeft me echt wel teleurgesteld heel eerlijk. Zelfde gevoel als bij Dexter, behalve dat deze serie 10x zo groot is

Hij heeft het tenminste geprobeerd?

9 likes

Ik wil best met Samwell een nieuwe democratische natie starten als ie dat verdomd lelijke Maester-gewaad maar thuislaat. Ik dacht heel even dat ie een snuggie droeg .

14 likes

Ik vond het juist wel mooi dat Dany zo snel doodging. Dat het niet zo’n heel gevecht was, maar gewoon alleen Jon.

2 likes

Welke callbacks spotte je? Ik ben daar helaas niet scherp genoeg voor

Het had eigenlijk beter geweest voor mij als ze dit seizoen een heel seizoen over de night king zouden gedaan hebben en meer uitdieping over het verhaal en dan nog een seizoen zouden bijgemaakt hebben met dz battle om de iron throne etc.
Ik vond de afl wel beter dan verwacht!

8 likes

Game of Polls.

Geef elke aflevering van seizoen 8 een cijfer van 1 - 10.

Afl1 waar Daenerys doodleuk aan Samwell verkondigt dat zijn zijn broer Dickon gedood is door 1 van haar drakenbabies.

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

afl 2 waar Arya eindelijk met Gendry aan cohabitatie doen.

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

afl 3 Waarin Melisandre haar ketting afdoet en sterft

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

afl 4 waarin er een bbq wordt georganiseerd en Gendry de verdiende upgrade krijgt tot Lord of Storm’s End

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

afl 5 waarin een eenarmige twincesteling een piraat dood

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

afl 6

waarin Jon wordt herenigd met zijn wolf en man die reuzenmelk drinkt

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

En wat geef je dit seizoen voor cijfers (gemiddeld genomen)?

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

En terugkijkend, welk cijfer zou je seizoen 1 geven?

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

3 likes

Ik begrijp alleen niet zo goed Bran’s rol in dit geheel: had die dit nou allemaal voorspeld/gezien en zo ja, waarom heeft hij er geen stokje voor gestoken, omdat hij zelf King wilt worden? Maar dan is die helemaal niet zo ‘goed’ aangezien het duizenden levens heeft gekost : /

1 like

Ik dacht dat hij alleen het verleden kon zien? Had wel wat meer van Bran willen zien omdat het theoretisch gezien een interessant personage is, maarja de tv serie had geen tijd daarvoor :woman_shrugging:t3:

2 likes

Volgens mij is de Three Eyed Raven een soort godsfiguur - hij heeft zelf geen menselijke lusten of verlangens meer maar “is” gewoon. Een beetje zoals mensen altijd zeggen “maar als er een god bestaat, waarom zijn er dan oorlogen” en dat gelovigen dat dan altijd weerleggen met dat mensen zondig zijn en hun eigen wil hebben
? Bran is ook al heel lang Bran niet meer hù, dus ik geloof eigenlijk best dat hij de koning niet perse wil zijn, maar het wel accepteert als deel van zijn destiny.

6 likes

Nou afgelopen. Dat is dat.
Vond de sprong van de dood van Dany naar een opgebouwde stad wel beetje groot.

Ben maar weer begonnen aan seizoen 1

Ik dacht heel ff dat Brienne ging opschrijven dat Jamie vader was van vier kinderen en daarmee onthulde dat ze zwanger was. Helaas.

25 likes

Aah dat zou het wel verklaren. Ja precies! En ook superveel uitgedachte theorieĂ«n op youtube over Bran b.v. dat die de Night King zou zijn en helemaal mooie motieven erbij etc. Had er zo veel meer achter gezocht dan wat het uiteindelijk is geworden😂

1 like

Na de afgelopen afleveringen viel het me nog mee. Ik vond het einde van de aflevering mooi. Vind het vooral jammer dat het voorbij is na zoveel tijd, toch een beetje een leegte nu :worried:

3 likes

22 likes

Verschillende gevoelens over de laatste aflevering, paar keer gedacht “dit is het einde” en toen kwam er nog een scene. Had meer diepgang verwacht, paar dingen waren wel verwacht. Wel verrast toen jon, dany doodde, aangezien dat hij telkens niet te overtuigen was. Maar het is goed zo, iedereen gaat z’n eigen kant op. Maar het voelt niet als de laatste aflevering

Ben ik de enige hier die de aflevering te zoetsappig vind? Ik vond sommige stukken echt tenenkrommend, had op meer dood en verderf gehoopt nog. Wel mooie beelden!

10 likes